خانه / دانشجویی / پلان/ رساله / رساله طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تکیه بر اصول زیباشناسانه سینما و معماری

رساله طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تکیه بر اصول زیباشناسانه سینما و معماری

 رساله طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تکیه بر اصول زیباشناسانه سینما و معماری

عنوان پروژه : رساله طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تکیه بر اصول زیباشناسانه سینما و معماری

فایل ذخیره شده: در قالب ورد و در ۱۰۷ صفحه

حجم فایل: ۳٫۴ MB

در این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری (کدیار) ، به تشریح  رساله طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تکیه بر اصول زیباشناسانه سینما و معماری در قالب ورد و در ۱۰۷ صفحه  می پردازیم ،لذا قبل از بیان سرفصل های این رساله به توضیح مختصری از این رساله می پردازیم . با ما همراه باشید.

بناهای فرهنگی یک جامعه یکی از نیازهای زندگی امروزه است جوامع با سرعت بیشتری به پیش می رود و پله های ترقی را طی می کنند که بیشترین سعی و کوشش خود را به استوار ساختن پایه های فرهنگی جامعه نهاده اند و نیازمند این امر ارتقاء ساختارهای فکری افراد جامعه است. لذا مسأله اصلی بدین گونه طرح گردیده: رسیدن به فضایی که بتواند زمینه ارتقاء ساختارهای فکری بشر در زمینه هنر بوده است فراهم بیاورد و بستر مناسب برای فن آوری و خلاقیت های نوین هنری را فراهم سازد. تحولات اقتصادی و اجتماعی همواره با دگرگونیهائی در طرز اندیشه و رفتار افراد یک جامعه همراه است. نظام فرهنگی که بر اساس شکل خاصی از تولید و مجموعه از آداب و رسوم استوار بوده و همزمان با یک تحول جدید به هدفهائی تازه نیامند می شود. اگر نخستین مراحل تحول اجتماعی ایران نیازها، محرک اقتصادی داشت در این مرحله از انعکاس این خواسته ها و تمنیات معنوی و فرهنگی افراد بچشم می خورد.

فهرست مطالب:

فصل اول : کلیات پژوهش

۱-۱- مقدمه –

۱-۲- بیان مسئله تحقیق

۱-۳- اهمیت و ضرورت انجام تحقيق

۱-۴- هدف هاي تحقیق

۱-۵- فرضيه هاي تحقيق

۱-۶- سوالات

۱-۷- روش تحقیق

۱-۸- پیشینه پژوهش

۱-۹- ساختار رساله

فصل دوم : مبانی نظری طراحی 

بخش اول : مبانی نظری معماری 

۲-۱-۱- مبانی نظری عام معمار یا طراح در یک طرح

۲-۱-۲- گذر زمان جبری فرا راه معماری سنتی

۲-۱-۳- فضا و زمان –

۲-۱-۴- بررسی زیبایی شناسی معماری مدرن

۲-۱-۵- زیبایی شناسی اگزیستانسیالیستی و سینما

۲-۱-۶- معماری همگام با زمان

۲-۱-۷- انسان فضا معماری

بخش دوم : سینما و معماری 

۲-۲-۱- مقدمه

۲-۲-۲- مفهوم سینما

۲-۲-۳- سینما چیست ؟

۲-۲-۴- از واژه تا تصویر محرک

۲-۲-۵- معماری چیست؟

۲-۲-۶- سینما و معماری

۲-۲-۷- سینما؛ معماری در حرکت

۲-۲-۸- فضا در سینما و معماری

۲-۲-۹- مونتاژ به مثابه معماری سینما

۲-۲-۱۰-  ارتباط بین سینما و معماری از دیدگاه های متنوع

۲-۲-۱۱- صدا، دوربین، معماری

۲-۲-۱۲- رابطه زمان و مکان در سینما

۲-۲-۱۳- روابط زمان و مکان در معماری

۲-۲-۱۳-۱- حرکت: عنصر اصلی سینما

۲-۲-۱۳-۲- ریتم در سینما و معماری

۲-۲-۱۳-۳- سینما، معماری , حرکت

۲-۲-۱۴- فضا در معماری و سینمای امروز

۲-۲-۱۵- انقباض و انبساط زمان در مکان

بخش سوم : تاریخچه ی سینما

۲-۳-۱-پیش از سینما

۲-۳-۲-تولد سینما در جهان

۲-۳-۳-دوران صامت

۲-۳-۴-تاریخ سینما از ۱۸۹۵ تا ۱۹۰۶

۲-۳-۵-تجارت فیلم تا ۱۹۰۶

۲-۳-۶- تاریخچه ی سینما در ایران

۲-۳-۶-۱- سینما متروپل

۲-۳-۷- سینمای پس از انقلاب

بخش چهارم : نمونه موردی

۲-۴-۱- پردیس سینمایی پارک ملت

۲-۴-۱-۱- مشخصات پردیس سینمای پارک ملت

۲-۴-۲- مرکز سینمایی لانگ آیلند، نیویورک

۲-۴-۳- سینما آزادی تهران

۲-۴-۴-  مرکز سینمایی یو افت ای پالست

۲-۴-۵- مرکز سینمایی بوسان

فصل سوم : شناخت بستر طرح   

۳-۱- بررسی موقعیت شهر مشهد

۳-۲- پیشینه باستانی و تاریخی مشهد

۳-۳- ويژگي هاي طبيعي شهر مشهد

۳-۴- زمين شناسي

۳-۵- ویژگی های اقلیمی شهر مشهد

۳-۵-۱- دما و رطوبت هوا

۳-۵-۲- جهت شیب و کانال ها —

۳-۵-۳- وزش باد

۳-۵-۴- تابش آفتاب

۳-۵-۵- بررسي وضعيت حرارتي هوا در شب و روز

۳-۵-۶- مواقع گرم و مواقع سرد سال

فصل چهارم : ضوابط و استانداردها

مقدمه

۴-۱- بررسي ضوابط و مقررات ونيازمنديهاي فضايي طراحي سالن های سینما

۴-۱-۱-هدف از بررسی

۴-۱-۲-سالن انتظار سينما

۴-۱-۳-ورودي سينما

۴-۱-۴-گيشة بليط‌فروشي

۴-۱-۵-راهروهاي سالن نمايش

۴-۱-۶-صندلي تماشاگران

۴-۱-۷-ورودي‌ها و خروجي‌هاي سالن نمايش سينما

۴-۱-۸-سرويسهاي بهداشتي سينما

۴-۱-۹-اتاق پروژكتور و ملحقات آن

۴-۱-۱۰-صداگیرها

۴ -۱-۱۱-پخش صدا

۴-۱-۱۲-پرده نمايش فيلم

۴-۱-۱۳-فضای پارکینگ

۴-۱-۱۴ انواع مختلف پاركينگ

۴-۲- بررسي ضوابط و مقررات ونيازمنديهاي فضايي طراحي گالری های هنری

۴-۲-۱-ساختار عمومی گالری‌ها

۴-۲-۲-ترتیب قرارگیری اشیاء

۴-۲-۳-نورپردازی گالری‌ها

۴-۲-۴-حرکت و دسترسی گالری‌ها

۴-۲-۵- تنظیم شرایط محیطی

۴-۲-۶- تهویه مطبوع

۴-۲-۷- آکوستیک

۴-۲-۸- حریق

۴-۳- بررسي ضوابط و مقررات ونيازمنديهاي فضايي مرکز خرید محصولات  هنری

۴-۳-۱-بررسی بخش های مختلف

۴-۴-بررسي ضوابط و مقررات ونيازمنديهاي فضايي رستوران

۴-۴-۱- بار غذاي مختصر

۴-۴-۲-كافه سرويس

۴-۴-۳-كافه ترياي سلف سرويس

۴-۴-۴- سرويس قهوه خانه

۴-۴-۵-آشپزخانه و محل شستشو

۴-۴-۶-رعايت نكاتي براي بهتر و ايده آل بودن رستوران

۴-۴-۷- نكاتي كه بايد در طراحي رستوران مد نظر باشد

۴-۴-۸-محل هاي ضروري ديگر

۴-۵-ضوابط واستانداردهاي طراحي

۴-۵-۱- ضوابط عمومی طراحی سالن های سینما،گالری،مرکزخرید

۴-۵-۱-۱-سینما

۴-۵-۱-۲-گالری ها

۴-۵-۱-۳-مرکز خرید

۴-۵-۲- مقررات ساختمانی در حوزه ساختمان های فرهنگی

۴-۵-۳- تراکم ساختمانی در کاربری های مختلف

۴-۵-۴-مقررات ساختمانی در تجارت شهری

۴-۵-۵- احداث بالكن با تراس و پيش آمدگي بر روي معابر

۴-۵-۶- كنسول در قسمت راه پله

۴-۵-۷- تراس

۴-۵-۸-رعايت محدوديت ارتفاع

۴-۵-۹-مسيرهاي دسترسي(گذرگاهها)

۴-۵-۱۰- تخصيص فضا

۴-۵-۱۱-گذرگاه ها

۴-۵-۱۲-آسانسورها

۴-۵-۱۳- اتاق هاي فرعي

۴-۵-۱۴- سرويس بهداشتي كارمندان

۴-۵-۱۵-محل هاي ضروري ديگر

۴-۵-۱۶- پله برقي

۴-۵-۱۷- مشخصات فني پله برقي

۴-۵-۱۸- نقاله مسافرتی

۴-۵-۱۹سطح شيبدار

۴-۵-۲۰- مقررات ساختماني

۴-۵-۲۱- آتش سوزي

۴-۵-۲۲- دما وتهويه

۴-۵-۲۳- ورودي و خروجي ها

۴-۵-۲۴- ورودي ها و گذر گاهها

۴-۵-۲۵- درهاي اتوماتيك و درهاي برقي

۴-۵-۲۶-درب‏هاي خروجي

۴-۵-۲۷- پلكان ها

۴-۵-۲۸ سرما

۴-۶- دیاگرام های پیشنهادی مجموعه سینمایی

۴-۷-دیاگرام های اصلی مجموعه سینمایی

فهرست تصاویر

شکل ۱-۲  : سینما متروپل

شکل ۲-۲ : پردیس سینمایی پارک ملت

شکل ۲-۳ : نمای پردیس سینمای ملت

شکل ۴-۲ :  نمای پردیس سینمای ملت

شکل ۲-۵: سلیت پلان پردیس ملت

شکل ۲-۶ : نمای داخلی پردیس سینمای ملت

شکل ۲-۷ : پلانهای پردیس سینمای ملت

شکل ۲-۸ : مقطع پردیس سینمای ملت

شکل ۲-۹: مرکز سینمایی لانگ آیلند، نیویورک

شکل ۲-۱۰ : کانسپت مرکز سینمایی لانگ آیلند، نیویورک

شکل ۲-۱۱ : مراحل طراحی مرکز سینمایی لانگ آیلند، نیویورک

شکل ۲-۱۲ : مرکز سینمایی لانگ آیلند، نیویورک

شکل ۲-۱۳ : سینما آزادی تهران

شکل ۲-۱۴ : سینما آزادی تهران – آتش سوزی

شکل ۲-۱۵ : نمای جدید سینما آزادی

شکل ۲-۱۶ : نمای خارجی و داخلی مرکز سینمایی یو افت ای پالست

شکل ۲-۱۷ : روند طراحی مرکز سینمایی یو افت ای پالست

شکل ۲-۱۸: مقطع مرکز سینمایی یو افت ای پالست

شکل ۲-۱۹- مرکز سینمایی بوسان

شکل ۲-۲۰- نمای مرکز سینمایی بوسان در شب

شکل ۲-۲۰- نمای مرکز سینمایی بوسان

شکل ۲-۲۲- سالن نمایش مرکز سینمایی بوسان

شکل ۲-۲۳ : پلانهای مرکز سینمایی بوسان

شکل ۲-۲۴ : پلانهای مرکز سینمایی بوسان

شکل ۲-۲۵ : کانسپت مرکز سینمایی بوسان

شکل ۲-۲۶ : مقطع مرکز سینمایی بوسان

شکل ۲-۲۷ : مقطع مرکز سینمایی بوسان

شکل ۴-۱ : پلان سینماهای مستقل

شکل ۴-۲ : نحوه چیدمان صندلی در سینما

شکل ۴-۳ : فاصله گذاری راهرو ها

شکل ۴-۴ : سینمای ۳ پرده ای در لندن

تصوير۴-۵- مجموعه اصلی و پاركينگ هاي مورب

تصوير۴-۶ – مجموعه اصلی خطي با پاركينگ قائم

شکل ۴-۷ – پارکینگ متمرکز

شکل ۴-۸ -گالری سینما

شکل ۴-۹- چيدن ميز هاي موازي

شکل ۴-۱۰- چيدن ميز هاي مورب

شکل ۴-۱۱- ضوابط آسانسور

شکل ۴-۱۲- دیتایل پله برقی

شکل ۴-۱۳- مقطع پله برقی

شکل ۴-۱۴- دیاگرام پیشنهادی مجموعه سینمایی

فهرست جداول

منابع و مآخذ

جهت مشاهده چکیده مطالب اینجا کلیک کنید.

جهت دانلود پروژه  اینجا کلیک کنید.

ارسال به دوستان در تلگرام

نگارخانه:(با کلیک بر روی عکس مورد نظر با جزئیات بیشتر مشاهده کنید)

مطلب پیشنهادی

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه 22 )

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه ۲۲ )

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه ۲۲ ) عنوان پروژه : برنامه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com