خانه / دانشجویی / پلان/ رساله / رساله طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تعاملات اجتماعی فرهنگی

رساله طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تعاملات اجتماعی فرهنگی

رساله طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تعاملات اجتماعی فرهنگی

عنوان پروژه :رساله طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تعاملات اجتماعی فرهنگی

فایل ذخیره شده: در قالب ورد و در ۱۲۵ صفحه

حجم فایل: ۵٫۱ MB

در این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری (کدیار) ، به تشریح رساله طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تعاملات اجتماعی فرهنگی در قالب ورد و در ۱۲۵ صفحه  می پردازیم ،لذا قبل از بیان سرفصل های این رساله به توضیح مختصری از این رساله می پردازیم . با ما همراه باشید.

امروزه پردیس های فرهنگی – سینمایی به عنوان یکی از مهمترین وسایل ارتباط جمعی در زندگی روزمره افراد، داد وستدهای اجتماعی، ساختار زندگی انسان ها، چگونگی برقراری ارتباطات درون گروهی و برون گروهی و حتی اندیشه هر فرد برای چگونه زیستن، شناخته می شود. به طوری که می توان ادعا کرد اندیشه ها، عقاید، نگرش ها و در یک مسیر کلی، فلسفه زندگی انسان ها تحت تاثیر این روند تغییر می کند، اصلاح یا تخریب می شود. در موازات این امر باتوجه به ذات مدرن سینما و تمایل فرهنگ ها به ایده های نوین و جذاب و پربازده،رویکرد معماری اجتماعی – فرهنگی را در تحقق ساخت برترین پردیس های سینمایی برمی گزینیم. فضاهای فرهنگی به عنوان یکی از زیر ساخت ها برای شناساندن ویژگیهای فرهنگی و برقراری ارتباط با سایر فرهنگ ها به شمار می روند. با درنظر گرفتن نیاز انسان به برقراری تعامل و ارتباط با انسان ها و فضا، همواره مکانی لازم است که این نیازها را برطرف سازد و فضاهای شهری از مهم ترین خواستگاه های جامعه برای تعاملات است. یکی از این فضاهای شهری سینما می باشد که با تبدیل شدن این کاربردی به پردیس سینمایی و چند عملکردی بودن آن دیگر به آن فراتر از یک تماشا خانه نگاه می شود و متاسفانه تقاضای آن از سوی مردم ایران، به ویژه شهر تهران رو به کاهش است و از آنجا که مجموعه های سینمایی خود می تواند محلی برای برقراری ارتباط و تعاملات اجتماعی ، باز خوانی زندگی و نظایر آن باشد توجه به معیارهای کمی و کیفی در فرآیند برنامه ریزی، طراحی ،احداث و بهره برداری از این مرکز، امری بسیار مهم در فراهم ساختن فضای مناسب جهت ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است.

فهرست مطالب:

فصل اول : کلیات پژوهش

۱-۱- مقدمه

۱-۲- بیان مسأله

۱-۳- روش تحقیق

۱-۴- ساختار رساله

فصل دوم : مبانی نظری طراحی

۲-۱- مقدمه

۲-۲-مفهوم سینما

۲-۳-تاریخچه ی سینما

۲-۳-۱-پیش از سینما

۲-۳-۲-تولد سینما در جهان

۲-۳-۳-دوران صامت

۲-۴-تاریخچه ی سینما در ایران

۲-۴-۱سینما متروپل

۲-۵- اصول مبانی نظری

۲-۵-۱-مبانی نظری معماری

۲-۵-۲-مبانی نظری عام معمار یا طراح در یک طرح

۲-۵-۳-مبانی نظری طراحی معماری

۲-۵-۴-گذر زمان جبری فرا راه معماری سنتی

۲-۶-فضا و زمان

۲-۶-۱- مفهوم فضا – زمان

۲-۶-۲-معماری همگام با زمان

۲-۶-۳-انسان فضا معماری

۲-۷-کانسپت

۲-۸-سینما و معماری

۲-۸-۱- ارتباط بین سینما و معماری

۲-۸-۲-نقد

۲-۸-۳-صدا، دوربین، معماری

۲-۸-۴-فضا در معماری و سینمای امروز متاثر از حق انتخاب تماشاگر است

۲-۹- زمینه های پیداش فلسفه فولدینگ ومعماری آن

۲-۹-۱- فولد

۲-۱۰- معماري فولدينگ

۲-۱۰-۱- ويژگي‌هاي معماري فولدينگ

۲-۱۰-۲- اصول معماری فولدینگ

۲-۱۱- فلسفه‌ي فولدينگ

۲-۱۲- فولدینگ علیه سلسله مراتب

۲-۱۳- ادغام در لایه ها

۲-۱۴- نظريه نئو فولدينگ

۲-۱۴-۱- مباني نظري و فكري سبك نئو فولدينگ

۲-۱۵- معماری دیکانستراکشن

۲-۱۵-۱- کل و جزء

۲-۱۵-۲- خصوصی عمومی

۲-۱۵-۳- ایستایی و پویایی فضا

۲-۱۵-۴- کمپوزیسیون

۲-۱۵-۵- مقیاس و تناسبات

۲-۱۵-۶- محصور کردن فضا

۲-۱۶- شباهت هاي  فولدينگ و ديكانستراكشن

۲-۱۷- تفاوت هاي فولدينگ و ديكانستراكشن

۲-۱۸- مبانی نگرش فرهنگي – اجتماعي

۲-۱۸-۱- تفاوت هاي و شباهت نگرش فرهنگي -اجتماعي و  معنا گرا(سنت گرا)

۲-۱۸-۲- ظرف مكاني ،فرهنگ و روابط اجتماعي

۲-۱۸-۳- حوزه های مشترک معماری و شهرسازی و علوم اجتماعی

۲-۱۸-۳-۱ انسان شناسی شهری

۲-۱۸-۳-۲- شهر فضا

۲-۱۹- تقسیم بندی فضاهای شهری از دیدگاه نگرشهای فرهنگی – اجتماعی

۲-۲۰- مرزهای فرهنگی – اجتماعی و مرزهای معماری

۲-۲۱- پایداری اجتماعی

۲-۲۲- ابعاد توسعه پایدار- بعد اجتماعی

۲-۲۲-۱- مفهوم توسعه اجتماعی

۲-۲۲-۲- شاخصهای توسعه اجتماعی

۲-۲۲-۲-۱- شاخصهای آموزش و سوادآموزی

۲-۲۲-۲-۲- شاخصهای کار و عدم اشتغال

۲-۲۲-۲-۳- شاخصهای مصرف

۲-۲۳- پردیس سینمایی پارک ملت

۲-۲۳-۱-مشخصات پردیس سینمای پارک ملت

۲-۲۳-۲- طراحی سینما در نیویورک

۲-۲۳-۲-۱- روند طراحی 

۲-۲۳-۳- سینما آزادی تهران

۲-۲۳-۳-۱-تاریخچه

۲-۲۳-۳-۲-پس از انقلاب

۲-۲۳-۳-۳- آتش سوزی و ویرانی سینما آزادی

۲-۲۳-۳-۴- مسابقه معماری سینما آزادی

۲-۲۳-۳-۵- مجموعه جدید تجاری فرهنگی سینما آزادی

۲-۲۳-۴- مرکز سینمایی یو افت ای پالست

۲-۲۳-۵- مرکز سینمایی بوسان

فصل سوم : مطالعات اقلیمی 

۳-۱- موقعیت جغرافیایی تهران

۳-۱-۱- ساختار کالبدی

۳-۲- موقعیت جغرافیایی

۳-۳- موقعیت طبیعی

۳-۴- موقعیت اقلیمی

۳-۵- وضعیت توپوگرافی

۳-۶-  سیمای طبیعی و کالبدی

۳-۷- پهنه ی خط زمین لرزه در تهران

۳-۸- ویژگی های اقلیمی شهر تهران

۳-۸-۱-  دما و رطوبت

۳-۸-۲- بارندگی

۳-۸-۳- باد

۳-۸-۴-  تابش

فصل چهارم : ضوابط و استانداردها

مقدمه

۴-۱- بررسي ضوابط و مقررات ونيازمنديهاي فضايي طراحي سالن های سینما 

۴-۱-۱-هدف از بررسی

۴-۱-۲-سالن انتظار سينما

۴-۱-۳-ورودي سينما

۴-۱-۴-گيشة بليط‌فروشي

۴-۱-۵-راهروهاي سالن نمايش

۴-۱-۶-صندلي تماشاگران

۴-۱-۷-ورودي‌ها و خروجي‌هاي سالن نمايش سينما

۴-۱-۸-سرويسهاي بهداشتي سينما

۴-۱-۹-اتاق پروژكتور و ملحقات آن

۴-۱-۱۰-صداگیرها

۴ -۱-۱۱-پخش صدا

۴-۱-۱۲-پرده نمايش فيلم

۴-۱-۱۳-فضای پارکینگ

۴-۱-۱۴ انواع مختلف پاركينگ

۴-۲- بررسي ضوابط و مقررات ونيازمنديهاي فضايي طراحي گالری های هنری

۴-۲-۱-ساختار عمومی گالری‌ها

۴-۲-۲-ترتیب قرارگیری اشیاء

۴-۲-۳-نورپردازی گالری‌ها

۴-۲-۴-حرکت و دسترسی گالری‌ها

۴-۲-۵- تنظیم شرایط محیطی

۴-۲-۶- تهویه مطبوع

۴-۲-۷- آکوستیک

۴-۲-۸- حریق

۴-۳- بررسي ضوابط و مقررات ونيازمنديهاي فضايي مرکز خرید محصولات  هنری

۴-۳-۱-بررسی بخش های مختلف

۴-۴-بررسي ضوابط و مقررات ونيازمنديهاي فضايي رستوران

۴-۴-۱- بار غذاي مختصر

۴-۴-۲-كافه سرويس

۴-۴-۳-كافه ترياي سلف سرويس

۴-۴-۴- سرويس قهوه خانه

۴-۴-۵-آشپزخانه و محل شستشو

۴-۴-۶-رعايت نكاتي براي بهتر و ايده آل بودن رستوران

۴-۴-۷- نكاتي كه بايد در طراحي رستوران مد نظر باشد

۴-۴-۸-محل هاي ضروري ديگر

۴-۵-ضوابط واستانداردهاي طراحي

۴-۵-۱- ضوابط عمومی طراحی سالن های سینما،گالری،مرکزخرید

۴-۵-۱-۱-سینما

۴-۵-۱-۲-گالری ها

۴-۵-۱-۳-مرکز خرید

۴-۵-۲- مقررات ساختمانی در حوزه ساختمان های فرهنگی

۴-۵-۳- تراکم ساختمانی در کاربری های مختلف

۴-۵-۴-مقررات ساختمانی در تجارت شهری

۴-۵-۵- احداث بالكن با تراس و پيش آمدگي بر روي معابر

۴-۵-۶- كنسول در قسمت راه پله

۴-۵-۷- تراس

۴-۵-۸-رعايت محدوديت ارتفاع

۴-۵-۹-مسيرهاي دسترسي(گذرگاهها)

۴-۵-۱۰- تخصيص فضا

۴-۵-۱۱-گذرگاه ها

۴-۵-۱۲-آسانسورها

۴-۵-۱۳- اتاق هاي فرعي

۴-۵-۱۴- سرويس بهداشتي كارمندان

۴-۵-۱۵-محل هاي ضروري ديگر

۴-۵-۱۶- پله برقي

۴-۵-۱۷- مشخصات فني پله برقي

۴-۵-۱۸- نقاله مسافرتی

۴-۵-۱۹سطح شيبدار

۴-۵-۲۰- مقررات ساختماني —

۴-۵-۲۱- آتش سوزي –

۴-۵-۲۲- دما وتهويه

۴-۵-۲۳- ورودي و خروجي ها –

۴-۵-۲۴- ورودي ها و گذر گاهها

۴-۵-۲۵- درهاي اتوماتيك و درهاي برقي

۴-۵-۲۶-درب‏هاي خروجي

۴-۵-۲۷- پلكان ها

۴-۵-۲۸ سرما

۴-۶- دیاگرام های پیشنهادی مجموعه سینمایی

۴-۷-دیاگرام های اصلی مجموعه سینمایی

فهرست تصاویر

منابع و مآخذ

جهت مشاهده چکیده مطالب اینجا کلیک کنید.

جهت دانلود پروژه  اینجا کلیک کنید.

ارسال به دوستان در تلگرام

نگارخانه:(با کلیک بر روی عکس مورد نظر با جزئیات بیشتر مشاهده کنید)

مطلب پیشنهادی

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه 22 )

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه ۲۲ )

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه ۲۲ ) عنوان پروژه : برنامه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com