ارزیابی مدلهای تبین گر طراحی معماری به منظور ارتقاء جایگاه محتوا در آنها
عنوان پروژه : ارزیابی مدلهای تبین گر طراحی معماری به منظور ارتقاء جایگاه محتوا در آنها ( word _ صفحه ۹۷ )
فایل ذخیره شده : word و در۹۷ صفحه
حجم فایل : ۳٫۲۱ MB
در این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری (کدیار) به برسی ارزیابی مدلهای تبین گر طراحی معماری به منظور ارتقاء جایگاه محتوا در آنها درقالب word و در ۹۷ صفحه می پردازیم ، لذا قبل از بیان سرفصل ها به توضیح مختصروار آن اشاره میکنیم. با ما همراه باشید.
طراحی معماری ساختمان تلفیقی از هنر و زیبایی شناسیبا علم و مهندسی است که با در نظر گرفتن ارزش های خاصی ,کالبد یک ساختمان را خلق می کند. این کار طی سه مرحله انجام میشود : طراحی فاز صفر معماری , فاز یک و فاز دو . انواع روش های طراحی معماری نیز شامل دو روش طراحی فرم گرا و روش طراحی عمل گرا است . طی این فرایند ها مهندس معمار مجموعه ای از دستورالعملها , الگوها و مدل ها را دنبال کرده , اجرا میکنند و در نهایت به یک طرح کلی می رسند . طرح کلی و نهایی توسط مشتری و کارفرما تعیین می شود . اما به دلیل محدودیت هایی که ممکن است به لحاظ اقتصادی , فنی و … وجود داشته باشد احتمال ایجاد تغییرات در برخی از عناصر طرح وجود دارد بنابراین ممکن است طراح در رسیدن به توافق با مشتری چند این استراتژی ارائه دهد . طراحی معماری روند خلق فضا و به تصویر کشیدن تصورات معمار در قالب نقشه های معماری و اجرایی است.معمار در اصل خالق پروژه های خویش است و می بایست در روند آموزش معماری تمام توانایی های خود را قوت بخشد تا بتواند بهترین خلق را در زمینه معماری داشته باشد.
فهرست مطالب:
- چکیده
- فصل۱:کلیات
- ۱-۱-بیان مسأله
- ۱-۲-اهمیت وضرورت انجام تحقیق
- ۱-۳-اهداف تحقیق
- ۱-۴-سؤالات تحقیق
- ۱-۵-فرضیه های تحقیق
- ۱-۶-روش شناسی تحقیق
- فصل ۲ پیشینه تحقیق:
- بخش۱
- ۲-۱-۱-تعاریف
- ۲-۱-۲-سوابق موضوع
- بخش۲
- دیدگاه سنتی آموزش
- ۲-۲-۱-مقدمه
- ۲-۲-۲-منابع گذشته
- ۲-۲-۳-نتیجه گیری
- بخش۳
- دیدگاه امروز آموزش
- ۲-۳-۱-مقدمه
- ۲-۳-۲-مدرسۀ بوزار
- ۲-۳-۳-مدرسۀ باهاوس
- ۲-۳-۴-آموزش هنر و معماری در ایران
- ۲-۳-۵-قیاس معماری امروز و دیروز ایران
- ۲-۳-۶-نتیجه گیری
- فصل۳:مبانی نظری
- بخش۱:تربیت مکمل تعلیم
- در جستجوی روح زندگی از طریق آموزش(هنر)
- ۳-۱-۱-مقدمه
- ۳-۱-۲-تفسیر یک آیه
- ۳-۱-۳-تربیت مکمل تعلیم
- ۳-۱-۴-نتیجه گیری
- بخش۲(تحلیل چند شبهه)
- الف:زیبایی و حقیقت در تقابل عینیت و ذهنیت
- ۳-۲-۱-۱-مقدمه
- ۳-۲-۱-۲-عینیت و ذهنیت
- ۳-۲-۱-۳-زیبایی و حقیقت در تقابل عین و ذهن
- ۳-۲-۱-۴-نتیجه گیری
- ب:هنر برای هنر،سقوط یا اوج
- ۳-۲-۲-۱-مقدمه
- ۳-۲-۲-۲-موافقان نظریۀ هنر برای هنر
- ۳-۲-۲-۳-نقد مخالفان(هنر برای هنر:سقوط ارزشها)
- ۳-۲-۲-۴-هنر برای هنر (رسیدن به مقصود)
- ۳-۲-۲-۵-نتیجه گیری
- بخش۳:شیوۀ صحیح آموزش هنر ومعماری(بازگشت معنا)
- ۳-۳-۱-مقدمه
- ۳-۳-۲-بازگشت معنا
- ۳-۳-۳-نتیجه گیری
- بخش۴:هنر پیشرو در کنار مردم برای احیای جامعه
- ۳-۴-۱-مقدمه
- ۳-۴-۲-مشکلات هنر در جامعۀ امروز
- ۳-۴-۳-جستجوی معنا در کنار مردم
- ۳-۴-۴-نتیجه گیری
- فصل ۴:نتیجه گیری
- نتایج تحقیق
- منابع:
- کتابها
- مقالات
- اینترنت
- فهرست ومنابع عکسها
- فهرست شکلها
- چکیده انگلیسی
- پیوست(مدارک چاپ کتاب)
جهت مشاهده چکیده مطالب اینجا کلیک کنید .
نگارخانه: