خانه / پاورپوینت / از چادر عشاير تا سازه هاي چادري

از چادر عشاير تا سازه هاي چادري

از چادر عشاير تا سازه هاي چادري

عنوان پروژه: از چادر عشاير تا سازه هاي چادري

فایل ذخیره شده: پاورپونت ۷۲ اسلاید

حجم فایل:  MB 4.25

با سلام خدمت تمامی دوستان و همراهان همیشگی کدیار ، در این پست میخواهیم  با شروع از چادر عشایر به سازه های چادری برسیم  ویژگی های مهم این سازه می توان به لحاظ ارزانی مصالح، سهولت اجراو سرعت برپایی بسیار بالای دارد و با استفاده از اين سازه ها فضا هاي بسيار بزرگ را مي توان  با كمترين هزينه ها پوشش داد.در ادامه این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری  بیشتر با سازه های غشایی آشنا خواهیم شد. ما همراه باشید.

از چادر عشاير تا سازه هاي چادري

چادر یک نوع پوسته کششی یکپارچه نازک است که به وسیله یک ستون یا قوس فشاری نگه داشته می شود.چادر نوع متفاوتی از سازه های کابلی است. در سازه های چادری فرم معماری و عملکردسازه ای یکی هستند. چادر ها معمولا برای استفاده در سازه های موقتی در نظر گرفته می شدند زیرا پارچه مقاومت کمی در برابر خورشید داشته وبه سرعت از بین می رود. پیشرفت اخیر استفاده از قایبر گلاس یا پوششهایی که کمترین فرسایش را در برابر خورشید دارد(تفلون) افزایش داده است. عمر مفید بیش از ۲۰ سال .

فرای اتو

فرای اتو ، دارنده مدال طلای  RIBA

۲۰۰۵  ، که  به واسطه سازه های چادری و کششی خلاقانه اش در سطح بین المللی شناخته شده ، با  بهره گیری از تکنولوژی مدرن و تحقیقات در زمینه فرم های طبیعی  ، به یک پیشرو  در زمینه سازه های سبک  و ساختمان های اکولوژیک تبدیل شده است .

اولین  بررسی جامع  از کارهای کامل وی همانند غرفه آلمان غربی در نمایشگاه مونترال ۱۹۶۷ و سقف ورزشگاه المپیک مونیخ ۱۹۷۲ می باشد .

از چادرهای بزرگ که برروی شبکه های کابلی پیچیده یا دیرکهای عمودی یا مایل فشاری قرار دارند برای ساخت غرفه های نمایشگاهی دائم یا موقت استفاده می شود. یکی از بزرگ ترین این چادرها سطحی به وسعت ۷۵۰۰ متر را در بازیهای المپیک ۱۹۷۲ آلمان می پوشاند

جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید

ارسال به دوستان در تلگرام

نگارخانه:(با کلیک بر روی عکس مورد نظر با جزئیات بیشتر مشاهده کنید)

—-————————————————————————————

مطلب پیشنهادی

دانلود پاورپوینت شناخت انواع آجر، ابعاد و موارد استفاده آن ( 28 اسلاید )

دانلود پاورپوینت شناخت انواع آجر، ابعاد و موارد استفاده آن ( ۲۸ اسلاید )

دانلود پاورپوینت شناخت انواع آجر، ابعاد و موارد استفاده آن ( ۲۸ اسلاید ) عنوان …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com