خانه / دانشجویی / آبجکت / پرسپکتیو / تفاوت بین راندو، پرزانته، کروکی و اسکیس

تفاوت بین راندو، پرزانته، کروکی و اسکیس

تفاوت میان راندو، پرزانته، کروکی و اسکیس ؟

بسیاری از دانشجوهای معماری در بین اصطلاحات معماری مانند راندو ،کروکی،پرزانته و اسکیس به دلیل تقریبا شبیه بودن مفاهیم آنها با هم تماییز بین آنها قائل نمی شوند.به همین دلیل برآن شدیم تا در این بخش از سایت کدیار به تفاوت میان راندو، پرزانته، کروکی و اسکیس بپردازیم.

راندو (Render)،همان طور که قبلا اشاره کردیم به معنای تنظیم محصول نهایی یا فرآورده (Product)است. به گونه‌ای است که بتواند با مخاطب ارتباط درستی برقرار نماید. قرار دادن فیگور انسانی و درخت در محل‌های مشخص برای نشان دادن مقیاس نما یاعمق طرح مناسب می باشد. ترسیم مبلمان معماری و یا شهری یا استفاده از نوشتار برای معرفی بخش‌های مختلف پلان، گذاشتن سایه در نما و مقطع برای نشان دادن پیش آمدگی‌ها و تو رفتگی‌های یا نشان دادن عمق طرح کاربرد دارد.می توانیدبا مساهده بخش های دیگر کدیار  با نحوه راندو با مدادرنگی و ماژیک و وایتکس و آبرنگ آشنا شوید.

پرزانته (Presentation)، درحالی که ویرایش‌های نهایی است برای ارائه کاری چشم نواز به مخاطب که بر روی آن انجام می‌شود. چگونگی رنگ آمیزی، چیدمان عناصر درون شیت و برقراری رابطه میان این عناصر از عمده‌ترین موضوعاتی است که در پرزانته کار معماری و شهری مورد توجه قرار می‌گیرد.

کروکی (Croquis)، به معنای ترسیم سریع و فی‌البداهه‌ای از یک مدل زنده است. این مدل خواه طبیعت باشد. خواه انسان و خواه یک بنای معماری باشد .و یا یک فضای شهری. البته منظور از زنده این نیست که مدل حتماً جاندار و در حال حرکت باشد. بلکه منظور آن است که مدل دارای نمود بیرونی باشد. و تنها در ذهن طراح جا نداشته باشد. ویژگی مهم کروکی آن است که در زمان اندکی زده می‌شود. و بعدها در منزل یا کارگاه با فرصت کافی می‌توان جزئیات آن را تکمیل کرد.

تفاوت بین راندو، پرزانته، کروکی و اسکیس

کروکی زدن با دو هدف عمده انجام می‌گیرد.

  • هدف اول ذخیره کردن زمان است.
  • هدف دوم، تمرکز کردن بر عناصر اصلی و مهم موضوع است.

اسکیس‌ (Sketch)، به معنای بیان سریع ایده یا نگاهی است که یک طراح نسبت به موضوعی که به او ارجاع شده، دارد. هدف از ارائه اسکیس آن است که پیش از آنکه کار کامل و تمام شده از سوی طراح به کارفرما تحویل داده شود. پیش نویسی که پیشنهادات طراح در آن نشان داده شده ارائه گردد .و در صورت موافقت کارفرما با آن، کار با همان مشخصات ادامه یافته و به وسیله طراح نهایی تایید گردد.

 

تفاوت بین راندو، پرزانته، کروکی و اسکیس
تفاوت بین راندو، پرزانته، کروکی و اسکیس

مطلب پیشنهادی

ویژیگی های یک اسکیس حرفه ای

Hello. And Bye.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com