خانه / دانشجویی / آبجکت / پرسپکتیو / ویژیگی های یک اسکیس حرفه ای

ویژیگی های یک اسکیس حرفه ای

اسکیس چیست؟

‏ اسکیس در حقیقت انجماد یک ایده در حال عبور از ذهن است.‏اسکیس بازگو کننده یک سلسله تفکرات است که در ذهن معمار یا طراح وجود دارد، و از طریق فرآیند طراحی به واقعیت می‌پیوندد. ‏اسکیس طراحی دست آزاد است. یعنی دستی فارغ از هرگونه ابزار، جز قلم برای کشیدن، دستی توانمند که هماهنگ با ذهن است ‏.

ویژیگی های یک اسکیس حرفه ای

ویژگی های یک اسکیس  حرفه ای:

یک اسکیس می تواند نحوه فکر کردن طراح را نسبت به موضوع طراحی بیان کند. ‏در واقع در اسکیس  ما صادقانه هر آنچه که در ذهن خود می بینیم را به روی کاغذ پیاده می کنیم. ‏ اسکیس نوعی زبان  معماری است که از اصالت بالایی در رشته معماری و سایر رشته‌های هنرهای تجسمی بر خوردار است. و ابزار ‏مناسبی برای خلق و بیان ایده ها می باشد.‏ذات اسکیس در واق طراحی تند و سریع می‌باشد. پس گاهی ممکن است که یک اسکیس دارای خطوط زیاد باشد. ‏ اسکیس‌ها کمک خواهند کرد تا ما بیشتر در مورد ایده‌های خود فکر کنیم. و آن‌ها را بررسی نماییم و بیشتر به پرورش و رشد آنها بیاندیشیم.

گاهی اوقات در برخی از اسکیس‌ها و اتودهای شخصی و اولیه ممکن است اغراق وجود داشته باشد. البته این مورد در مراحل اولیه کار امری است ‏شخصی و برگرفته از بینش طراح، که در مراحل بعدی کاربرطرف خواهد شد.‏خلاصه آن که ما به عنوان یک دانشجوی معماری یا معمار و یا طراح باید نوعی تفکر منطقی و قوی نسبت به موضوع طراحی داشته باشیم .

اسکیس در حقیقت ‏ایده‌ها و افکار را در راستای اهداف‌ والا خلق پرورش می دهد. حال اگر قدرت بیان آن را توسط دست آزاد و ابزار اسکیس نداشته باشیم ناچاراً به طرق دیگر ایده و فکرمان را بیان می‌کنیم. مثلاً از ساخت ماکت و یا ‏طراحی دو بعدی و سه بعدی رایانه‌ای و یا دست با ابزار کمک می‌گیریم.

مهم این است بتوانیم فکرمان را بیان کنیم البته به صورت بیانی معمارانه. ‏ اگر ما قادر باشیم اسکیس‌های با گرافیک بالا و یا به اصطلاح زیبا و با رنگ و لعاب و در سطح حرفه‌ای ارائه کنیم، اما پشت این خطوط به ظاهر زیبا فکر و ‏مبانی نظری و هدف نداشته باشیم .در واقع کاری بیهوده و عبث انجام داده‌ایم و خود را گول زده‌ایم. و این گونه ترسیمات هیچ گونه جایگاهی برای رشد ‏نخواهند داشت. پس بهتر است اول چگونه فکر کردن را بیاموزیم .و بعد چگونه خلق کردن و چگونه ارائه کردن را … ‏ ‏بیان لحظه ها و تفکرات و آنچه یک هنرمند و یا معمار می اندیشد.به طور کلی می توان گفت اسکیس یعنی طراحی سریع. اما مفهوم اسکیس در واقعیت , نشان دهنده تفکرات، اطلاعات و هدف معمار می باشد.

اسکیس زدن به طور کلی به سه نوع تقسیم می شود:

۱- اسکیس خاص (شخصی)

۲- اسکیس عام

۳- اسکیس مفهومی

اسکیس همانطور که قبلا گفته شد به معنای طراحی سریع ، ساده و گویا از طرح مورد نظر می باشد و به مثل چون صاعقه ای است که به لحظه ای کوتاه ، فضایی را در برابر دیدگان ناظر روشن و عریان می سازد . اسکیس ، پی رنگ و طرح اولیه هر تصویر است که پیش چشم داریم و نسبت مستقیم با عمق نگاه و اندیشه و قوت قلم طراح دارد و چگونگی نگریستن به پیرامون و پیرایه ،عاری از تکلف وبا قوت ،دیده ها – و حتی نا دیده ها – را بر صفحه منتقل کردن است .

ویژیگی های یک اسکیس حرفه ای

نکات مهم در اسکیس زدن:

  • همیشه تیره ترین رنگها مربوط به بناهاست.
  • در روز لبه های کوچکتر باید تیره شود و در غروب بلعکس این حالت است.
  • درخت ها در شب بدون رنگ و سفید می مانند.
  • درخت در روز : ابتدا قسمتی از درخت که رو به آفتاب است سفید و بدون رنگ است.  و قسمت پشت درخت را که سایه دارد باید رنگ تیره بزنید.
  • ابرها را طوری باید رسم کرد که چشم را به سمت بنا هدایت کند و خطوط ابر نباید در مسیر نقطه گریز باشند.
  • خطوط همگرا همیشه باید به سمت بنا طراحی شود.

تفاوت بین راندو، پرزانته، کروکی و اسکیس در چیست؟؟

ویژیگی های یک اسکیس حرفه ای

مطلب پیشنهادی

بیش از 500 نمونه انواع پله , نرده و درب فلزی در اتوکد(2004 dwg)

بیش از ۵۰۰ نمونه انواع پله , نرده و درب فلزی در اتوکد(۲۰۰۴ dwg)

بیش از ۵۰۰ نمونه انواع پله , نرده و درب فلزی در اتوکد(۲۰۰۴ dwg) عنوان …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com