خانه / دانشجویی / پلان/ رساله / طرح ارشد معماری طراحی مركز هنر صحنه ای با رويكرد بوم گرايی
کاملترین رساله طراحی مركز هنر صحنه ای با رويكرد بوم گرايی

طرح ارشد معماری طراحی مركز هنر صحنه ای با رويكرد بوم گرايی

طرح ارشد معماری طراحی مركز هنر صحنه ای با رويكرد بوم گرايی

عنوان رساله : طراحی مركز هنر صحنه ای با رويكرد بوم گرايی

فایل ذخیره شده : رساله در قالب ورد و در ۲۰۵ صفحه

حجم فایل:  ۶٫۱ MB

پایان نامه ارشد معماری طراحی مركز هنر صحنه ای با رويكرد بوم گرايی

در این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری (کدیار) ، به تشریح  طرح ارشد معماری طراحی مركز هنر صحنه ای با رويكرد بوم گرايی در قالب ورد و در  ۲۰۵  صفحه  می پردازیم ،لذا قبل از بیان سرفصل های رساله به مقدمه این رساله به صورت مختصروار اشاره میکنیم. با ما همراه باشید.

     هدف از ساخت چنین مرکزی آموزش علمی و نظری هنرجویان علاقه مند به هنرهای بومی استان و ارائه ماحصل کار خود به صورت نمایشگاه ها و اشاعه آثار و هنرهای هنرمندان مجرب استان برای عموم مردم و درکل ارتقای هویت بومی و زنده نگهداشتن آن می باشد. با پیش رفت و تحولاتی که در امر فرهنگ و هنر جامعه در سالهای اخیر رخ داده و همچنین سرعت پیش رفت و تحولات هنری در سرتاسر جهان توجه به هنر پشیشن مناطق کمرنگ شده و احتمال خطر از بین رفتن فرهنگ و هنر بومی و اصیل بیشتر شده است. ارائه نمایشگاه ها و کلاس های آموزشی مرتبط با این موضوعات پاسخگوی نیازها و ضرورت های بومی در زمینه احیای هنرهای سنتی خواهد بود. برای دستیابی به چنین منظوری می توان از دانش و تجربه ی استادان شاخه های مختلف هنرهای سنتی و هنرمندان فعال در کارگاه های موجود ، پژوهشگران و کارشناسان هنرهای بومی در ارائه چنین نمایشگاه هایی بهره برد. از دیگر ضرورت ها می توان به ترویج هنر بومی در سطحی فراتر و شناساندن آن در سطح جهانی اشاره کرد. در هنر ادبیات و نمایش در بخش های گوناگون و در دوره های مختلف تاریخی آثاری خلق شده اند که در دایره تنگ یک فرهنگ ملی محدود نمانده اند. آثار بزرگ هنری و ادبی پدیده ها و موجوداتی جهانی اند و هیچکس نمی تواند آنها را در یک محدوده مشخص محبوس کرده ویا از بیم نفوذ فرهنگ دیگران آنها را به دور اندازند. هیچکس نمی تواند آثار شکسپیر را صرفا متعلق به فرهنگ غرب و انگلستان بداند و اجرای نمایش شکسپیر را در یک کشور شرقی نشان گر نفوذ و استیلای فرهنگ غرب! چرا که هرکس که با ادبیات و الفبای نمایش آشنا باشد میفهمد که سخن شکسپیر درباره انسان است و زندگی.در واقع هنر زبانی جهانی دارد فلذا آثار بزرگ هنری را نمی توان به سرزمین یا فرهنگی خاص محدود کرد ونمی توان هیچ فرهنگ و هیچ مردمی را به بهانه جلوگیری از استیلای فرهنگ دیگران از بهره مندی از این آثار محروم ساخت. اما این بدان معنی نیست که هنر بومی که از خصوصیات فرهنگی مردم یک منطقه گرفته شده باشد وجود خارجی ندارد! بی گمان آثار گران قدر هنری در هر منطقه ای وجود دارد که به فرهنگ آن نزدیکتر است. همچنین هنرهایی وجود دارد که برای مردمان و فرهیختگان یک منطقه جذابیت و اهمیت  بیشتری دارد همچنین در هر حوزه ی هنری محدودیت هایی وجود دارد که خاص آن فرهنگ است.باید توجه کنیم می توانیم آثارهنری بومی منطقه خود را با همه ی خصوصیات فرهنگی و محدودیت ها در سطحی فراتر از منطقه زندگی انتشار دهیم تا بدین ترتیب پیام اصلی اثر هنری  را که در مقوله انسانیت می گنجد و برای تمامی مردم جهان قابل درک است انتشار داده و علاوه بر آن مردم مناطق دیگر را با ارزش ها، فرهنگ و خصوصیات محلی خود آشنا کنیم. عدم وجود پایگاهی با ارائه خدماتی در خورد شان هنرمندان و منتقدان و هنردوستان ، برای ارائه آثار هنرمندان گذشته و آثار مربوط به هنرهای بومی هنرمندان جدید به ساکنان بومی استان ، شناساندن فرهنگ و هنر منطقه به مسافران وتوریست ها  و همچنین آموزش این مقوله  به افراد و زنده نگهداشتن فرهنگ و هنر غنی استان ، به شدت حس می شود و ضرورت رفع خلا موجود را الزام می دارد.

فهرست مطالب :

فصل اول : كليات تحقيق

۱-۱- مقدمه

۱-۲- بيان مسأله

۱-۳- فرضيه‌ها

۱-۴- اهداف تحقيق

۱-۵- ساختار رساله

فصل دوم : مباني نظري(ادبیات تحقیق) و پيشينه تحقيق

بخش اول : مبانی نظری

۲-۱-۱- تعریف واژه فرهنگ

۲-۱-۲- ویژگیهای فرهنگی

۲-۱-۳- تغییرات فرهنگ

۲-۱-۴- عناصر فرهنگ

۲-۱-۵- عوامل انتقال فرهنگ

۲-۱-۶- فرهنگ و ارتباط

۲-۱-۶-۱- عناصر روند ارتباطی

۲-۱-۶-۲- امکان ارتباطی

۲-۱-۷- توسعه فرهنگی

۲-۱-۸- شناخت هنر

۲-۱-۹- هنرهای صحنه ای

۲-۱-۱۰- موسیقی

۲-۱-۱۰-۱- ریشه واژه موسیقی

۲-۱-۱۰-۲- تعریف موسیقی

۲-۱-۱۰-۳- ساختار موسیقی

۲-۱-۱۰-۴- مشخصه های موسیقی

۲-۱-۱۰-۵- پیشینه موسیقی

۲-۱-۱۱- فلسفه هنر

۲-۱-۱۲- هنر از دیدگاه نظریه پردازان

بخش دوم : معماری بومی

۲-۲-۱- معانی لغوي واژه پایداري

۲-۲-۲- معماري پایدار چیست؟

۲-۲-۳- تاثیر پذیري از شرایط فرهنگی و محیطی و اقلیمی

۲-۲-۴- هماهنگی و سازگاري با طبیعت و محیط زیست درك محیط

۲-۲-۵- صرفه جویی در مصرف انرژي صرفه جویی و نگهداري انرژي

۲-۲-۶- پاسخ درست به نیاز هاي عملکردي

۲-۲-۷-خوانایی و دور از ابهام

۲-۲-۸- الگو برداري از معماري بومی اما به صورت امروزي

۲-۲-۹- استفاده درست از مصالح هم از لحاظ بصري و هم از لحاظ زیست محیطی

۲-۲-۱۰- معماری بومی ایران

۲-۲-۱۱- معماري پایدار یک ویژگی زمینه اي بومی

۲-۲-۱۲-رویکرد پایداري در اصول معماري بومی ایران

۲-۲-۱۳- فواید استفاده از کاربرد اصول معماري بومی ایرانی …

۲-۲-۱۴- جایگاه رویکرد بوم گرایی در توسعه شهري پایدار

۲-۲-۱۴-۱- بوم محوري

۲-۲-۱۴-۲- انسان محوري

۲-۲-۱۵- تعريف توسعه پايدار

۲-۲-۱۶- معماري اقلیمی

۲-۲-۱۷- نقش اقلیم در توسعه ي پایدار

۲-۲-۱۸- معماري بومي

۲-۲-۱۹- ساختن وسكونت از ديدگاه هايدگر

۲-۲-۲۰- ویژگی هاي معماري بومی

۲-۲-۲۱- استفاده از انرژي تجديد پذير و صرف جويي در مصرف انرژي در معماري سنتي

بخش سوم : هنر نمایشی

۲-۳-۱- معني و ريشه هنر نمايش

۲-۳-۲- خاستگاه هنر نمایش

۲-۳-۳- آیین ؛ نمایشی در شهر

۲-۳-۴- فضای نمایش

۲-۳-۵- انواع نمایش در ايران

۲-۳-۵-۱-  نمايش‌هاي كارواني

۲-۳-۵-۲- داستان‌گويي‌هاي نمايشگرانه (نقالي)

۲-۳-۵-۳-  نمايش عروسكي

۲-۳-۵-۴- نمایش های تعزیه

۲-۳-۵-۵-  نمايش‌هاي خنده‌دار (تقلید)

۲-۳-۵-۶- نمايش‌هاي باختری

۲-۳-۶- تأثیر نمایشنامه های خارجی در ایران

۲-۳-۷- جشنواره های تئاتر در ایران پس از انقلاب اسلامی

بخش چهارم : تاریخچه نمایش

۲-۴-۱- نمايش‌هاى پيش از اسلام

۲-۴-۲-  نمايش‌هاي پس از اسلام

۲-۴-۳- نمايش معاصر

۲-۴-۴- تحولات عناصر کالبدی در دوره معاصر

۲-۴-۵- نمایش در دوران معاصر

بخش پنجم : مطالعات تطبیقی

۲-۵-۱ ايران

۲-۵-۱-۱- تكيه دولت (اولين امفي تئاتر ايران )

۲-۵-۱-۲- تئاتر شهر تهران

۲-۵-۱-۳- مجموعه باغ صبا

۲-۵-۲-  خارج از ايران

۲-۵-۲-۱- تماشاخانه هارلم ، هلند

۲-۵-۲-۲- تئاتر ملي لندن

فصل سوم : شناخت بستر طرح

۳-۱- موقعیت جغرافیایی استان مازندران

۳-۲- جغرافياي طبيعي منطقه اقليمي مازندران

۳-۲-۱- ویژگی های اقلیمی استان مازندران

۳-۲-۲- پوشش گیاهی

۳-۲-۳- بارندگی استان

۳-۲-۴- دماي هوا

۳-۲-۵- رطوبت هوا

۳-۲-۶- پوشش ابري و ساعات آفتابي

۳-۲-۷- جریان وزش باد

۳-۲-۸- ویژگی های اقتصادی و معیشتی

۳-۳- ویژگی های فرهنگی

۳-۴- معرفی شهرستان بابلسر

۳-۴-۱- موقعیت جغرافیایی شهرستان بابلسر

۳-۴-۲- منابع تامین آب شهر بابلسر

۳-۵- بررسی مسائل هواشناسی و اقلیم شهری بابلسر

۳-۵-۱- بررسی وضعیت دمایی

۳-۵-۲- یخبندان

۳-۵-۳- نم نسبی

۳-۵-۴- توزیع زمانی و مکانی بارش

۳-۵-۵- بررسی جریان باد

۳-۵-۶  نسیم دریا و خشکی

۳-۶- چگونگی توسعه شهر بابلسر

۳-۷- بافت شهر

۳-۷-۱- تراکم های جمعیتی

۳-۸- مطالعات تاریخی

۳-۸-۱- اجزا و عناصر مهم تاریخی تشکیل دهنده ی شهر

۳-۹- ویژگی های فرهنگی شهرستان بابلسر

۳-۱۰-  مطالعات اقتصادی شهرستان بابلسر

۳-۱۱- ویژگی های معماری بومی در مازندران

نتیجه گیری

فصل چهارم : مطالعات تکمیلی و برنامه فیزیکی

۴-۱- استانداردها و ضوابط

۴-۲- طراحي تالار نمايش

۴-۲-۱- حجم تالار

۴-۲-۲- فرم متناسب براي تالار همايش

۴-۲-۳- محدوديت هاي آكوستيك در سالن

۴-۲-۴-  شيب کف سالن

۴-۲-۵- ورودي نمايشگران

۴-۲-۶- پيش صحنه

۴-۲-۷- دامنه ديد

۴-۲-۸- اندازه و فرم سالن

۴-۲-۹- خروجي ها و مفهوم فرار

۴-۲-۱۰- عرض خروجي ها

۴-۳- فضای پارکینگ

۴-۳-۱- انواع مختلف پاركينگ

۴-۴- بررسي ضوابط و مقررات ونيازمنديهاي فضايي طراحي گالری های هنری

۴-۴-۱-ساختار عمومی گالری‌ها

۴-۴-۲-ترتیب قرارگیری اشیاء

۴-۴-۳-نورپردازی گالری‌ها

۴-۴-۴-حرکت و دسترسی گالری‌ها

۴-۴-۵- تنظیم شرایط محیطی

۴-۴-۶- تهویه مطبوع

۴-۴-۷- آکوستیک

۴-۴-۸- حریق

۴-۵- بررسي ضوابط و مقررات ونيازمنديهاي فضايي مرکز خرید محصولات  هنری

۴-۵-۱-بررسی بخش های مختلف

۴-۶-بررسي ضوابط و مقررات ونيازمنديهاي فضايي رستوران

۴-۶-۱- بار غذاي مختصر

۴-۶-۲-كافه سرويس

۴-۶-۳-كافه ترياي سلف سرويس

۴-۶-۴- سرويس قهوه خانه

۴-۶-۵-آشپزخانه و محل شستشو

۴-۶-۶-رعايت نكاتي براي بهتر و ايده آل بودن رستوران

۴-۶-۷- نكاتي كه بايد در طراحي رستوران مد نظر باشد

۴-۷- ضوابط واستانداردهاي طراحي

۴-۷-۱- ضوابط عمومی طراحی سالن های هنری ،گالری،مرکزخرید

۴-۷-۱-۱-سالن هنری

۴-۷-۱-۲-گالری ها

۴-۷-۱-۳-مرکز خرید

۴-۷-۲- مقررات ساختمانی در حوزه ساختمان های فرهنگی

۴-۷-۳- تراکم ساختمانی در کاربری های مختلف

۴-۷-۴-مقررات ساختمانی در تجارت شهری

۴-۷-۵- احداث بالكن با تراس و پيش آمدگي بر روي معابر

۴-۷-۶- كنسول در قسمت راه پله

۴-۷-۷- تراس

۴-۷-۸-رعايت محدوديت ارتفاع

۴-۷-۹-مسيرهاي دسترسي(گذرگاهها)

۴-۷-۱۰- تخصيص فضا

۴-۷-۱۱-گذرگاه ها

۴-۷-۱۲-آسانسورها

۴-۷-۱۳- اتاق هاي فرعي

۴-۷-۱۴- سرويس بهداشتي كارمندان

۴-۷-۱۵-محل هاي ضروري ديگر

۴-۷-۱۶- پله برقي

۴-۷-۱۷- مشخصات فني پله برقي

۴-۷-۱۸- نقاله مسافرتی

۴-۷-۱۹سطح شيبدار

۴-۷-۲۰- مقررات ساختماني

۴-۷-۲۱- آتش سوزي

۴-۷-۲۲- دما وتهويه

۴-۷-۲۳- ورودي و خروجي ها

۴-۷-۲۴- ورودي ها و گذر گاهها

۴-۷-۲۵- درهاي اتوماتيك و درهاي برقی

۴-۷-۲۶-درب‏هاي خروجي

۴-۷-۲۷- پلكان ها

۴-۷-۲۸ سرما

۴-۸- سرانه مجموعه هنری نمایشی

 فهرست شکل ها

فهرست تصاویر 

فهرست جداول

منابع و مآخذ

جهت مشاهده قسمتی از مطالب اینجا کلیک کنید.

جهت دانلود پروژه  اینجا کلیک کنید.

ارسال به دوستان در تلگرام

نگارخانه:(با کلیک بر روی عکس مورد نظر با جزئیات بیشتر مشاهده کنید)

پایان نامه ارشد معماری طراحی مركز هنر صحنه ای با رويكرد بوم گرايی

_____________________________________________

برای مشاهده هر کدام از موارد زیر کافیست روی عنوان موردنظر کلیک کنید.

جهت مشاهده رساله و مطالعات بیشتر  اینجا را کلیک کنید.

جهت مشاهده و دانلود مقالات معماری اینجا را کلیک کنید.

جهت مشاهده نقشه و پلان های معماری اینجا را کلیک کنید.

جهت یادگیری اتوکد در  معماری اینجا را کلیک کنید.

جهت یادگیری فتوشاپ در  معماری اینجا را کلیک کنید.

جهت یادگیری تری دی مکس در  معماری اینجا را کلیک کنید.

جهت یادگیری وی ری  در  معماری اینجا را کلیک کنید.

جهت یادگیری راندو و مشاهده نمونه های موردی اینجا را کلیک کنید.

جهت یادگیری نحوه محوطه سازی در معماری و مشاهده نمونه های موردی اینجا را کلیک کنید.

برای هرچه بهتر شدن مطالب سایت ما را از دیدگاه سازنده خود آگاه سازید.

مطلب پیشنهادی

دانلود نقشه معماری رستوران ( dwg_2004 )

دانلود نقشه معماری رستوران ( dwg_2004 )

دانلود نقشه معماری رستوران ( dwg_2004 ) عنوان پروژه : دانلود نقشه معماری رستوران ( …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com