خانه / پلان/ رساله / رساله و مطالعات طراحی پردیس فرهنگی هنری

رساله و مطالعات طراحی پردیس فرهنگی هنری

رساله و مطالعات طراحی پردیس فرهنگی هنری

عنوان رساله : رساله و مطالعات طراحی پردیس فرهنگی هنری

فایل ذخیره شده : رساله در قالب ورد و در ۲۵۲ صفحه

حجم فایل:  ۱۰٫۹ MB

در این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری (کدیار) ، به تشریح  رساله و مطالعات طراحی پردیس فرهنگی هنری در قالب ورد و در ۲۵۲ صفحه  می پردازیم ،لذا قبل از بیان سرفصل های این رساله , به خلاصه ای در ارتباط با تاریخچه و پیشینه سینما به صورت مختصروار اشاره میکنیم. با ما همراه باشید.

ارائه تصویر، جذاب ترین، مؤثرترین و ماندگارترین شیوه ارائه اطلاعات محسوب می گردد. اطلاعات دریافتی از راه چشم به نیمکره راست مغز انتقال می یابد. انسان با نیمکره راست مغز خود با اطلاعات برخورد شهودی می کند؛ یعنی اطلاعات در آنجا ماندگار است و بزرگترین و عمیق ترین تأثیرات را بر شخصیت انسان می گذارد.
روانشناسی می گوید که هر تصویر معادل هزار کلمه است. سردمداران این عرصه هنری، ایده ها و اهدافشان را به زبان تصویر به جهانیان ارائه کرده و با درگیر کردن همزمانِ ادراک و احساس، نهایت تأثیر را در القای معانی به مخاطب بر جای می نهند. با پیدایش صنعت سینما ،تأثیر فراوانی بر بشریت گذاشته شد و بشر از گذشته تاکنون در جهت توسعه ی آن کوشید.
مفهوم سینما:
شاخه‌ای از هنر است که در آن یک داستان به وسیله دنباله‌ای از تصاویر متحرک (فیلم) نمایش داده می‌شود. یک اثر سینمایی که فیلم سینمایی نامیده می‌شود، از عناصر تصویر (به صورت مجموعه‌ای از فریم‌ها) و صدا (گفتگو، صدا و موسیقی) تشکیل شده‌است. یک فیلم بر اساس فیلمنامه یا سناریو و توسط مجموعه‌ای از بازیگرها، کارگردان، فیلم‌بردار و عوامل دیگر ساخته می‌شود.
سینما جدیدترین شاخه هنر، معروف به هنر هفتم است که امروزه یکی از عمومی‌ترین و محبوب‌ترین تولیدات هنری را ارایه می‌کند. سینما همچنین به محل پخش عمومی فیلم سینمایی نیز گفته می‌شود
تاریخچه ی سینما:
تاریخ سینما ۱۰۰ سال قدمت دارد، از آخرین سالهای قرن ۱۹ام تا آغاز قرن ۲۱. تصاویر متحرک بتدریج از کاوانهای شادی شروع شد و تا آنجا پیشرفت کرد که یکی از مهمترین ابزار ارتباطات و تفریحات و رسانه پرتعداد قرن ۲۰ شد.

فهرست مطالب :

چکیده

مقدمه

فصل اول : معرفی و اهداف پژوهش، تاریخچه و پیشینه

مقدمه

۱-۱-بیان مسئله

۱-۲-بدنه مسئله

۱-۳-بیان اهداف طرح

تاریخچه و پیشینه

۱-۱-مقدمه

۱-۲-مفهوم سینما

۱-۳-تاریخچه ی سینما

۱-۳-۱-پیش از سینما

۱-۳-۲-تولد سینما در جهان

۱-۳-۳-دوران صامت

۱-۳-۴-تاریخ سینما از ۱۸۹۵ تا ۱۹۰۶

۱-۳-۵-تجارت فیلم تا ۱۹۰۶

۱-۴-تاریخچه ی سینما در ایران

۱-۴-۱سینما متروپل

۱-۴-۲سینمای پس انقلاب

فصل دوم: شناخت بستر طرح (مطالعات جغرافیایی، طبیعی، اجتماعی و اقتصادی)

مقدمه

الف : مطالعات تهران

الف-۲-۱-مشخصات جغرافیایی استان تهران

الف-۲-۲-اقلیم و آب و هوای استان تهران

الف-۲-۳-وضعیت زمین شناختی استان تهران

الف-۲-۴-آلودگی های استان تهران

الف-۲-۵-وضعیت دسترسی ها در استان تهران

الف-۲-۶-ساختار خدماتی در استان تهران

الف-۲-۷-سیاست در استان تهران

الف-۲-۸-اقتصاد در استان تهران

الف-۲-۹-جاذبه های فرهنگی و تاریخی استان تهران

الف-۲-۱۰-جاذبه های طبیعی استان تهران

ب  : بررسی سایت

ب-۲-۱-موقعیت سایت

ب-۲-۲-دسترسی های سایت

ب-۲-۴-شاخص‌های اصلی معرف منطقه (در مقایسه با شهر تهران)

ب-۲-۵-فرصت و تهدید، نقاط قوت و ضعف

ب-۲-۶-منطقه ۵ دراهداف توسعه طرح جامع

ب-۲-۷- دلايل انتخاب سايت

ب-۲-۹- عكسهاي سايت.

فصل سوم: شناخت و بررسی نمونه های مشابه داخلی و خارجی

مقدمه

۳-۱-پردیس سینمایی پارک ملت

۳-۲-طراحی سینما در نیویورک

۳-۳-سینما آزادی تهران

۳-۴-مرکز سینمایی یو افت ای پالست

۳-۵-مرکز سینمایی بوسان

فصل چهارم: شناخت و تحلیل برنامه طرح (برنامه فیزیکی، ضوابط و استانداردها)

مقدمه

۴-۱- بررسي ضوابط و مقررات ونيازمنديهاي فضايي طراحي سالن های سینما

۴-۱-۱-هدف از بررسی

۴-۱-۲-سالن انتظار سينما

۴-۱-۳-ورودي سينما

۴-۱-۴-گيشة بليط‌ فروشي

۴-۱-۵-راهروهاي سالن نمايش 

۴-۱-۶-صندلي تماشاگران

۴-۱-۷-ورودي‌ها و خروجي‌هاي سالن نمايش سينما

۴-۱-۸-سرويسهاي بهداشتي سينما

۴-۱-۹-اتاق پروژكتور و ملحقات آن

۴-۱-۱۰-صداگیرها

۴ -۱-۱۱-پخش صدا

۴-۱-۱۲-پرده نمايش فيلم

۴-۱-۱۳-فضای پارکینگ

۴-۱-۱۴ انواع مختلف پاركينگ

۴-۲- بررسي ضوابط و مقررات و نيازمنديهاي فضايي طراحي گالری های هنری

۴-۲-۱-ساختار عمومی گالری‌ها

۴-۲-۲-ترتیب قرارگیری اشیاء

۴-۲-۳-نورپردازی گالری‌ها 

۴-۲-۴-حرکت و دسترسی گالری‌ها

۴-۳- بررسي ضوابط و مقررات و نيازمنديهاي فضايي مرکز خرید محصولات  هنری

۴-۳-۱-بررسی بخش های مختلف

۴-۴-بررسي ضوابط و مقررات و نيازمنديهاي فضايي رستوران

۴-۵-ضوابط و استانداردهاي طراحي

۴-۵-۱- ضوابط عمومی طراحی سالن های سینما،گالری،مرکزخرید

۴-۵-۱-۱-سینما

۴-۵-۱-۲-گالری ها

۴-۵-۱-۳-مرکز خرید

۴-۵-۲-۴- مقررات ساختمانی در حوزه ساختمان های فرهنگی

۴-۶ ساختمانهاي عمومي و معلولين

۴-۷-برنامه فیزیکی مجموعه

فصل پنجم: مبانی نظری معماری، اصول طراحی و عناصر موثر در طراحی

مقدمه

۵-۱-اصول مبانی نظری

۵-۱-۱-مبانی نظری معماری

۵-۱-۲-مبانی نظری عام معمار یا طراح در یک طرح

۵-۱-۳-مبانی نظری طراحی معماری

۵-۱-۴-گذر زمان جبری فرا راه معماری سنتی

۵-۲-فضا و زمان

۵-۲-۲-معماری همگام با زمان

۵-۲-۳-انسان فضا معماری

۵-۳-کانسپت

۵-۴-ایده – اصول اصلی و عناصر مهم در طراحی مجموعه فرهنگی و هنری

۵-۴-۱-معماری مینیمالیسم و ساده گرا

۵-۵-تعریف سیستم نماي دو پوسته

۵-۶-ایده اصلی پوسته روی نما

۵-۷-استفاده از سازه گرایی

فصل ششم: دیاگرام، لکه گذاری و جانمایی در سایت

مقدمه

۶-۱-دیاگرام های پیشنهادی مجموعه سینمایی

۶-۲-دیاگرام های اصلی مجموعه سینمایی

۶-۳تحلیل سایت

۶-۴-لکه گذاری و جانمایی در سایت

فصل هفتم: روند طراحی، آلترناتیوهای پیشنهادی و طرح نهایی

مقدمه

۷-۱-سینما و معماری

۷-۲-ایده اصلی طرح کلی و نمای مجموعه

۷-۳-آلترناتیو های پیشنهادی

۷-۴-مصالح و سازه به کار گرفته شده در طرح کلی

۷-۴-۱- نمای شيشه ای فريم لس

۷-۴-۲-بادبند

۷-۴-۳-خرپا

۷-۴-۴-بتن و فولاد

۷-۵-مجموعه نقشه ها و مدارک طرح نهایی

منابع و مآخذ

جهت مشاهده قسمتی از مطالب اینجا کلیک کنید.

جهت دانلود پروژه  اینجا کلیک کنید.

ارسال به دوستان در تلگرام

نگارخانه:(با کلیک بر روی عکس مورد نظر با جزئیات بیشتر مشاهده کنید)

_____________________________________________

مطلب پیشنهادی

رساله طراحی استخر ویژه جانبازان و معلولین

رساله طراحی استخر ویژه جانبازان و معلولین عنوان رساله : رساله طراحی استخر ویژه جانبازان …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.

Powered by themekiller.com