خانه / ریپورتاژ / گروه ساندویچ پانل ماموت

گروه ساندویچ پانل ماموت

مقاله ای که آماده کرده ایم بر گرفته از سایت های برج پوشش و گروه ساندویچ پانل ماموت می باشد .

علم و تکنولوژی به سرعت در حال حرکت است و رو به جلو حرکت می‌کند. امروزه علم وارد صنعت و فضای ساختمان‌سازی شده و همه چیز را دگرگون کرده است. در این میان ساندویچ پانل نقش مهمی در زیبایی و استحکام بنای ساختمان دارد. ساندویچ پانل ها دارای انواع مختلفی می باشند که در این نوشتار ما به بررسی ساندویچ پانل سقفی خواهیم پرداخت. ساندویچ پانل سقفی یکی از مصالح ساختمانی است که همان طور که از نامش پیداست برای پوشش سقف به کار می رود. ساندویچ پانل سقفی در ابعاد مختلفی تولید و عرضه می شوند.

ساندویچ پانل سقفی مستقیما بر روی آهن یا فولاد سقف سازه ها قرار می گیرد. در صورت استفاده از این پانل ها دیگر نیازی به استفاده از مصالح سنتی نمی باشد. شاید برایتان سوال است که این پانل ها چگونه به یکدیگر متصل می گردند و نحوه آب بندی آنها به چه صورت است. هنگامی که پانل ها در کنار یکدیگر قرار گیرند با پیچ های سرمته ای به یکدیگر و سقف متصل می شوند. همچنین وجود شیب استاندارد در سقف ها باعث می گردد که آب به سمت ناودانی ها جاری گردد و مشکل نم زدگی یا آب بندی از بین برود.

مشخصات فنی ساندویچ پانل

ساندویچ پانل سقفی از دو ورق که درون آن عایق‌بندی و از فوم تشکیل شده است. بهترین نوع فوم بکار رفته برای ساندویچ پانل سقفی فوم پلی یورتان می باشد که استحکام و مقاومت بالایی دارد. با توجه به اورلپ و ذوزنقه بودن شکل پانل های سقفی امکان ورود آب به درون میسر نیست. ساندویچ پانل های سقفی طوری طراحی و ساخته‌ شده‌اند که یکدیگر را پوشش می‌دهند. ساندویچ پانل دارای عرض یک متر و هشت سانتی متر که عرض مفید آن یک متر و طول بیش از یک متر تا اندازه دلخواه چهارده متر می باشد. جنس ورق های پانل های سقفی از ورق های یک روی و دو روی آلوزینک از بیرون و فویل مسطح آلومینیوم از داخل می‌باشد.

در این نوع ساندویچ پانل سقفی، ورق رو دارای طرح شادولاین ذوزنقه و ورق زیر صاف یا شیار دار می‌باشد که جهت تولید ابتدا ورق‌ها که به صورت کویل وارد شرکت شده‌اند توسط دستگاه تمام اتوماتیک ورق صاف کن باز و صاف شده و پس از فرم دهی با دستگاه رول فرمینگ شده و با توجه به طرح از قبل تعیین شده ورق فرم گرفته و مابین دو ورق فوم پلی یورتان به صورت یکنواخت و خطی ریخته شده و پس از پخت شکل نهایی ساندویچ پانل بدست می‌آید.

ساندویچ پانل سقفی با استفاده از روش‌های: دو رو ورق آلوزینگ و یا دو رو گالوانیزه، یک رو آلوزینگ و یک رو گالوانیزه، یک رو ورق آلوزینگ از بیرون و فویل مسلح آلومینیومی از داخل و یا یک رو گالوانیزه از بیرون و یک رو فویل از داخل با ضخامت ۴ الی ۱۰ سانتی‌متر با فوم تزریقی پلی یورتان سخت تولید می‌شود.

 

مواد اولیه طراحی ساندویچ پانل سقفی

  • دو رو ورق آلوزینگ
  • دو رو ورق گالوانیزه
  • یک رو ورق آلوزینگ و روی دیگر ورق گالوانیزه
  • یک رو ورق آلوزینگ از بیرون و سمت دیگر فویل مسلح آلومینیومی از داخل

 

ساندویچ پانل سقفی با طرح شادولاین ذوزنقه تولید می‌گردد. و این طرح در ظاهر ورق رویی ساندویچ پانل مشخص می‌باشد و شرکت برای زیبایی نمای سقف در حالت شیب‌ دار اقدام به تولید ورق با طرح سفال نموده که با ساخت خرپا می‌توان سقفی با نمای فوق‌العاده زیبا ایجاد کرد.

 

انواع ساندویچ پانل سقفی

الف) ساندویچ پانل سقفی ساده: این نوع پانل سقفی به شکل ساده است، ورق های به کار رفته در این نوع سقف بسیار ساده و بدون شیار، شکل و کرک می باشند.

ب) ساندویچ پانل سقفی پیچ مخفی: ساندویچ پانل سقفی پیچ مخفی به دلیل ساختاری ذوزنقه ای و اورلپ های شکلی ای که دارند روی همدیگر قرار می‌گیرد و پیچ را می‌پوشاند طوری که پیچ معلوم نمی‌شود.

 

مزایای ساندویچ پانل سقفی

  1. در برابر حوادث طبیعی زلزله، سیل ، آتش سوزی مقاوم می باشد.
  2. وزن سبک و مقاومت بالایی دارد که امکان جابجایی سقف های را به هنگام عدم استفاده فراهم می کند، طوری که می توان آن را در مکان های دیگر نیز مورد استفاده قرار داد. همچنین ساندویچ پانل های سقفی در اولین فرصت قابل نصب می باشد.
  3. برای مناطق مختلف آب و هوایی مناسب بوده، دارای عایق سرما و گرماست ، رطوبت را کاهش می دهد، ضد قارچ و … می‌باشد.
  4. سانددویچ پانل ها دوستدار محیط زیست می باشند و موارد به کار رفته در آن قابل بازیافت است. در دنیایی که بحران محیط زیست به یک چالش تبدیل شده است، استفاده از این سقف های می تواند دغدغه های محیط زیستی را تا حدودی کاهش دهد.
  5. ساندویچ پانل های سقفی همانند پانل های دیواری دارای تنوع رنگ و شکل می‌باشند که شما می توانید متناسب با ساخت و کاربرد سازه مورد نظر آن را انتخاب و در محل مورد نظر نصب نمایید.
  6. عایق صوتی دارد و باعث می شود که صدا به بیرون و برعکس به داخل وارد نشود.
  7. در برابر پوسیدگی و رنگ زدگی مقاوم بوده و دارای طول عمر بالایی است، که همین می تواند برای شما مقرون به صرفه باشد.
  8. به راحتی ساندویچ پانل های سقفی را می توانید مورد شستشو قرار دهید.

 

ساختار و مشخصات فنی ساندویچ پانل سقفی ماموت

ساندویچ پانل سقفی ماموت دارای ضخامت های بین ۳ الی ۲۰ سانتی‌متر می باشد. ماده درون پانل ها از فوم پلی یورتان سخت تزریق می شود. دو ماده پایه ای تشکیل دهنده فوم عایق پلی یورتان، که عبارتند از ایزوسیانات و پلی یول، در دو مخزن جدا نگهداری می شوند. برای عایق کاری، دو ماده با نسبت و فشار مشخص، توسط دستگاه مخصوص، در مکان دلخواه تزریق می شوند.

از واکنش دو ماده، فوم عایق پلی یورتان شکل می گیرد و در داخل فضای عایق کاری، منبسط می شود و فضا را کاملا پر می کند. از آنجا که تشکیل فوم در محل عایق کاری صورت می گیرد، فوم تمامی سوراخ ها و منافذ را پر کرده و عایق کاملی را بین سطوح ایجاد می کند. فشار پشت دستگاه تزریق و فشار ناشی از انبساط فوم پلی یورتان، باعث نفوذ عایق به تمامی منافذ شده و سطح را کاملا می پوشاند.

این پانل مقاوم در برابر رشد گیاهان و قارچها و دارای ضریب هدایت حرارتی پایین می‌باشد. ضخامت های قابل تولید ساندویچ پانل سقفی غالبا ۳،۴،۵،۶،۸،۱۰،۱۲/۵،۱۵،۲۰ سانتی متر می باشد. که هرکدام بر اساس شرایط اقلیمی و نوع کاربرد انتخاب می شوند. ساندویچ پانل های ۸۸ سانتی متر به بالا جهت پوشش سردخانه ها به کار می روند.

 

منابع : پانل سقفی برچ پوشش و ساندویچ پانل سقفی ماموت

مطلب پیشنهادی

پلان رستوران

بر روی دانلود در پایین صفحه کلیک کنید. جهت دانلود ۱۵ پلان رستوران زیبا همراه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com