توضیحات محصول
رساله طراحی هنرستان موسیقی
عنوان پروژه: رساله طراحی هنرستان موسیقی
فایل ذخیره شده: در قالب ورد و در ۵۰۱ صفحه
حجم فایل: MB 13.8
.
فهرست مطالب :
- چکیده
- مقدمه
فصل اول : نگرشی در عرصه موسیقی
- ۱-۱ هنر چیست؟
- ۱ -۱-۱- حس زیبایی
- ۱-۱-۲- زیبایی
- ۱-۱-۳- تاثیر هنرو زیبایی
- ۱-۲- موسیقی
- ۱-۲-۱ ریشه واژه ایرانی موسیقی
- ۱-۲-۲ سرچشمه موسیقی
- ۱-۳ دانش موسیقی
- ۱-۴ موسیقی زبان مشترک
- ۱-۵ موسیقی و طبیعت
- ۱-۶ رسالت موسیقی در تاریخ بشریت
- ۱-۷ موسیقی از دید گاه های مختلف
- ۱-۸ تاریخچه موسیقی
- ۱-۸-۱ موسیقی ایرانی
- ۱-۸-۱-۱- پیشینه اجرای موسیقی ایرانی
- ۱-۸-۱-۲- دوره قبل از اسلام
- ۱-۸-۱-۳- دوره پس از اسلام
- ۱-۸-۱-۴- دوره معاصر
- ۱-۸-۲- مشخصات موسیقی دستگاهی (ردیف)
- ۱-۸-۳- دستگاه های موسیقی ایران
- ۱-۸-۴- روشهای اجرای موسیقی
- ۱-۸-۵- سازه های موسیقی دستگاهی
- ۱-۸-۶- فرم های موسیقی دستگاهی
- ۱-۸-۷- نحوه اجرا : تکنوازی و بداهه خوانی
- ۱-۸-۸-خصوصی بودن موسیقی
- ۱-۸-۹-آداب اجرای موسیقی
- ۱-۸-۱۰- جمع بندی
- ۱-۸-۱۱- پیشینه فضای اجرای موسیقی
- ۱-۸-۱۱-۱- دوره قبل از اسلام
- ۱-۸-۱۱-۲- دوره پس از اسلام
- ۱-۸-۱۱-۳- دوره معاصر
- ۱-۸-۱۱-۳-۱- موسیقی در دربار
- ۱-۸-۱۱-۳-۲- موسیقی در مجالس خصوصی
- ۱-۸-۱۱-۳-۳- موسیقی در جمع های بزرگ
- ۱-۸-۱۱-۳-۴- موسیقی در تالارها
- ۱-۸-۱۱-۳-۵- موسیقی مردمی
- ۱- نقالی
- ۲- نمایش های شادی آور
- ۳- ورزش باستانی
- ۴- آیین های خالقاهی
- ۵- تعزیه
- ۱-۹- موسیقی از دیدگاه های مختلف
- ۱-۹-۱- موسیقی علم است
- ۱-۹-۲- موسیقی هنر است
- ۱-۹-۳- موسیقی زبان است
- ۱-۱۰ مفهوم زمان
- ۱-۱۰-۱ نظریه هگل
- ۱-۱۰-۲ زمان مستقیم و زمان مدور
- ۱-۱۰-۳ مفهوم دایره در موسیقی سنتی
- ۱-۱۰-۴ زمان حال
- ۱-۱۰-۵ خلق جدید و مداومت نوزایی
- ۱-۱۱ تاریخ موسیقی در نظر بزرگان
- ۱-۱۲ فضا و موسیقی
- ۱-۱۲-۱ فضای واقعی
- ۱-۱۲-۲ فضای مجازی
- ۱-۱۲-۳ بافت
- ۱-۱۲-۴ تونالیته
- ۱-۱۳ موسیقی و تصویرهای انسانی
- ۱-۱۴ نگاهی به موسیقی ایران
- ۱-۱۴-۱ ردیف
- ۱-۱۴-۲ وجوه پنجگانه صدا
- ۱-۱۴-۳ گوشه
- ۱-۱۴-۴- دستگاه های موسیقی سنتی
- ۱-۱۴-۴-۱ شور
- ۱-۱۴-۴-۱-۱ ابوعطا
- ۱-۱۴-۴-۱-۲ بیات ترک
- ۱-۱۴-۴-۱-۳ افشاری
- ۱-۱۴-۴-۱-۴ دشتی
- ۱-۱۴-۴-۲ همایون
- ۱-۱۴-۴-۳ چهار گاه
- ۱-۱۴-۴-۴ سه گاه
- ۱-۱۴-۴-۵ ماهور
- ۱-۱۴-۴-۶ نوا
- ۱-۱۴-۴-۷ راست پنجگاه
- ۱-۱۵ تقسیم بندی موسیقی
- ۱-۱۵-۱ تقسیم بندی موسیقی از لحاظ جغرافیایی
- ۱-۱۵-۲ از لحاظ تاریخ در ایران
- ۱-۱۵-۳ از لحاظ ارزشی(علوم دستوری)
- ۱-۱۵-۴ از لحاظ فلسفی
- ۱-۱۵-۵ از لحاظ علمی
- ۱-۱۵-۶ از لحاظ کاربردی
- ۱-۱۵-۷ از لحاظ آموزشی
- ۱-۱۶ تقسیم بندی موسیقی کنونی ایران
- ۱-۱۷ وضعیت کنونی موسیقی و جایگاه معنوی آن
- ۱-۱۸ باروری از طریق موسیقی
- ۱-۱۹ هارمونی های منجمد
- ۱-۱۹-۱ بلابارتوک
- ۱-۱۹-۲ اورنولنری وا
- فضاهای موجود
- ۱-۱۹-۳- اتاق موسیقی (چینی خانه) عالی قاپو
- ۱-۱۹-۴- تکیه دولت ( عظیم ترین تماشا خانه همه اعصار تاریخ ایران )
- ۱-۱۹-۵-تالار و مدرسه دارلفنون
فصل دوم : نگرشی در عرصه معماری
- ۲-۱ تعریف معماری
- ۲-۱-۱ تعریف معماری از نگاه معماران
- ۲-۱-۱-۱ ویلیام موریس
- ۲-۱-۱-۲جان راسکین
- ۲-۱-۱-۳ اتین لویی بوله
- ۲-۱-۱-۴ آدولف لوس
- ۲-۱-۱-۵ لوکوربوزیه
- ۲-۲ معماری و حرکت
- ۲-۲-۱ پویایی
- ۲-۲-۲ سیالیت
- ۲-۲-۳ مکث
- ۲-۳ مفهوم فضا و زمان
- ۲-۳-۱ مفهوم فضا
- ۲-۳-۲ مفهوم واژه فضا در معماری
- ۲-۳-۳ فضا در معماری
- ۲-۴ نگاهی به معماری ایران
- ۲-۴-۱ معماری سنتی ایران
- ۲-۴-۲ معماری امروز در ایران
- ۲-۵ تجلی ماندالا در معماری موسیقی
- ۲-۵-۱ ماندالا چیست؟
- ۲-۵-۲ماندالا در بافت سنتی ایران
- ۲-۵-۳-ماندالا و موسیقی
فصل سوم: پیوندهای مفهومی و مبانی نظری معماری و موسیقی
- ۳-۱تشابه معماری و موسیقی
- ۳-۱-۱ نور و رنگ
- ۳-۱-۲ تقارن
- ۳-۱-۳ تعادل
- ۳-۱-۴ سلسه مراتب
- ۳-۱-۵ تکرار
- ۳-۱-۶ سادگی و پیچیدگی
- ۳-۱-۷ ترکیب بندی
- ۳-۱-۸ تضاد
- ۳-۱-۹-کنترپوان
- ۳-۱-۱۰ تاکید
- ۳-۱-۱۱- ریتم
- ۳-۱-۱۱-۱ریتم در طبیعت
- ۳-۱-۱۱-۲- ریتم در کلام
- ۳-۱-۱۱-۳- ریتم در موسیقی
- ۳-۱-۱۱-۴ ریتم در معماری
- ۳-۲هنر در موسیقی و معماری
- ۳-۲-۱- هنر انتزاعی در موسیقی و معماری
- ۳-۳ ارتباط معماری و موسیقی
- ۳-۴ الهامات موسیقایی
- ۳-۵ از معماری تا موسیقی
- ۳-۶ شعر در معماری
- ۳-۷ آفرینش مفهوم در موسیقی و معماری
- ۳-۸- معماری و موسیقی
- ۳-۹ معماری در گستره زمانی مکانی
- ۳-۱۰ موسیقی در گستره زمانی مکانی
- ۳-۱۰-۱ فرم در موسیقی و معماری
- ۳-۱۱ نگاهی به ماده معماری و موسیقی در فضای زمانی – مکانی
- ۳-۱۱-۱ توازی و تقارن شالوده ای
- ۳-۱۱-۲ زمان در معماری و مکان در موسیقی
- ۳-۱۱-۳ بار زمانی – مکانی شکل در معماری و موسیقی
- ۳-۱۲ مبانی نظری معماری و موسیقی
- ۳-۱۳ نظریه ها در رابطه با شباهت موسیقی _ معماری
- ۳-۱۳-۱ رایت.طبیعت و موسیقی
- ۳-۱۳-۲ معماری موسیقی منجمد
- ۳-۱۴ نتیجه گیری از بحث موسیقی و معماری
فصل چهارم : نمونه های موردی
- ۴-۱ سالن کنسرت والت دیسنی
- ۴-۲ مرکز موسیقی BBC
- ۴-۳ شهر موسیقی پارکودلا
- ۴-۴ خانه موسیقی جوتلند شمالی
- ۴-۵ تالار وحدت
- ۴-۶ تئاتر شهر
فصل پنجم: حرکت در معماری و موسیقی
- ۵-۱ حرکت
- ۵-۲ حرکت و پویایی در معماری
- ۵-۳ حرکت در موسیقی
- ۵-۴ ریتم یا ضرب آهنگ در معماری و موسیقی
- ۵-۴-۱ ریتم در معماری
- ۵-۴-۲ ریتم در موسیقی
- ۵-۵ مقایسه معماری و موسیقی از دیدگاههای مختلف به صورت مختصر
- ۵-۶ معماری نغمه یا ترجمان تصویری ملودی های موسیقی تصویر
- ۵-۷ بررسی تطبیقی ویژکیهای مشترک موسیقی و معماری سنتی ایران
- ۵-۷-۱ مفاهیم و زبان مشترک معماری و موسیقی سنتی ایران
- ۵-۷-۲ ساختارمشترک معماری و موسیقی سنتی ایران
- الف – حدود و مرزها
- ب – تکرار درونی
- ج – اتمام ادواری
- د – تغییرات
- ضوابط و استانداردهای معماری
- مطالعات پایه ای صوت و اکوستیک
- فیزیک صوت
- الف) منشاصدا
- ب) چگونگی حرکت صداها
- سرعت حرکت صداها
- ادراک صدا
- صدا
- وسعت صوت و گستره صدای انسان
- چگونگی شنوایی در موسیقی
- اکوستیک و موسیقی
- صفات ذهنی کیفیات اکوستیک موسیقی
- تالارها و صحنه ها
- انواع فرم های تالارها و صحنه
- محصورکردن صحنه با زاویه ۲۱۰ درجه
- محصورکردن صحنه با زاویه ۱۸۰ درجه
- محصورکردن صحنه با زاویه ۱۳۵ درجه
- محصورکردن صحنه با زاویه ۹۰ درجه
- محصورکردن صحنه با زاویه ۰ درجه
- تالارحیاط دار
- صحنه فضایی
- صحنه متقاطع
- صحنه فروبرده شده
- صحنه متعارف و معمول
- روش های تعویض دکور صحنه
- الف)سیستم برج صحنه
- ۱-وزنه تعادل تکی
- ۲- وزنه های تعادل دوگانه
- جادهی ریسمان ها و طناب ها
- ب)بالابر دکور صحنه
- ۱- بالابر های تفکیک شده
- ۲- طرز کار بالابر ها
- ج) سیستم های سن گردان
- د) صحنه های واگنی
- ه) پالت های هوایی
- اکوستیک تالار و صحنه
- شیب محل نشستن در تالار و نحوه چیدن صندلی ها
- اندازه و شکل
- پیچش صدا
- منعکس کننده ها
- روش های تعدیل اکوستیکی
- الف) روش های فیزیکی
- ب) روش های الکترونیکی
- شرایط صوتی برای تالار کنسرت
- نورپردازی تالار و صحنه
- میز تنظیم نور
- اتاق تنظیم نور
- بررسی و مطالعه ایمنی در تالار
- دیواره بین صحنه و تالار تماشاچیان
- پرده ایمنی
- تهویه دود
- خروجی ها
- فضای جنبی تالار
- فضای عمومی
- سرسرای اصلی
- ورودی
- ورودی ها با تالار
- جداسازی اکوستیکی
- تماشاچیانی که با تاخیر میرسند
- تلفن های عمومی
- محل های نگه داری کت و پالتو
- رفع خستگی
- رستوران
- گیشه خرید و رزرو بلیط
- فروشگاه ها
- دسترسی معلولین
- فضاهای اداری و خدماتی
- ۱-موسیقی
- ۲-مهمانان
- ۳-واحد تولید و دکور
- ۴-مدیریت صحنه
- ۵-مشارکت با دیگران و مدیریت صحنه
- ۶-حمل و نقل
- امور اداری و ماشینی
- تاریخچه ساختمان سالنی و تکامل ان
- سالن های عمومی و سالن های کنسرت و سالن های کنگره
- برنامه طرح ریزی سالن ها
- بررسی قسمت های اصلی مجموعه
- معرفی و مقدمه
- بخش نمایش و اجرا
- سالن
- اپرون ( قسمت جلوی طاقی در صحنه )
- شبکه
- توفال ها
- پرده پشت صحنه
- پوسته
- در ها
- نور ها
- ارتفاع دهنده ها
- محل تماشاچیان
- بررسی زوایای دید
- طرح صندلی ها
- سطح نشستن
- داده های اصلی مربوط به صندلی ها
- انواع چیدن ها
- دید تماشاچیان
- مقطع سالن
- نور
- تقسیم سالن ها و ارتباط ان ها
- دیوار های جداکننده
- خارج مجموعه
- در ها به سمت هال ورودی
- بلیط فروشی
- سرسرا ( لابی )
- قسمت نگه داری لباس ها
- محل استراحت
- سرویس های بهداشتی
- رستوران
- تاسیسات
- موزه موسیقی
- فضای موزه ( نمایشگاه )
- نورپردازی در موزه ها
- امنیت در موزه
- فضاهای جنبی موزه
- خلاصه احکام منتجه از قسمت هایی که تا اینجا امده
- الف)صحنه
- ب)محل تماشاچیان
- ج)خدماتی
- اکوستیک و بررسی عمل ان در سالن
- ملاحظاتی درباره شنوندگان در سالن
- الف)تعداد شنوندگان
- ب)تراکم شنوندگان
- مجموعه سطح جاذب صدا
- زندگی و حجم – زمان پس اوا
- محاسبه زمان پس اوا
- حجم سالن در محاسبه زمان پس اوا
- حجم سالن
- فرم
- فرم سقف
- بالکن ها
- روشنی ( وضوح )
- بلندی صدای مستقیم و منعکس شده
- مشکل سالن و صمیمیت اکوستیکی
- بافت
- پخشایی ( دفوزیته )
- بررسی انواع سالن ها
- الف)سالن کنسرت بدون اتاق صحنه
- ۱-الف- سالن هایی باسقف بلند
- ۲-الف- سالن های جدیدتر
- نتایج
- بحث
- ب)سالن های کنسرت با اتاق صحنه
- تقویت صوت
- راهنمایی هایی برای ایزولاسون ارتعاشات
- بخش اموزش و تمرین
- تسهیلات موسیقی و ساز های مساحتی
- ۱-سطوح اموزشی
- ۲-فضاهای کمکی
- ۳-فضاهای اموزشی
- سالن های تمرین – اتاق های ساز
- ابعاد اتاق
- ارتفاع اتاق
- ارتفاع دهنده ها
- سایر ملاحظات
- سالن های تمرین – اتاق کر
- ارتفاع دهنده ها
- سایر ملاحظات
- سالن های تمرین – تسهیلات مرکب سازی اوازی
- تسهیلات شنیدن
- استودیوها ( دفاتر شخصی معلمان )
- سالن رسیتال
- فضاهای کمکی فضاهای انبار
- کارگاه ها
- کتابخانه
- هدف از مراجعه به کتابخانه
- نور پردازی در کتابخانه
- اکوستیک در کتابخانه
- مساحت
- خلاصه احکام منتجه
- بخش اداری
- جاگیریها
- بخش اصلی اداری مجموعه
- بخش اول : فضاهای اصلی اجرای موسیقی
- فضاهای جنبی تالارها
- فضاهای انتظار و ارتباطات
- بخش دوم : فضاهای اموزشی و تمرینی
- فضاهای تحقیقاتی و سمعی بصری
- فضاهای اداری و خدماتی
- بخش سوم : فضاهای نمایشگاهی و موزه
- فضاهای تجاری-فرهنگی
- بخش چهارم : فضاهای اداری و کلان مجموعه
- بخش پنجم : فضا های سبز و باز
فصل ششم – زندیان
- زندیان پس از کریمخان
- فرمانروایان زند
- رابطه با بیگانگان
- وضعیت مردم در زمان پادشاهی کریمخان
- وضعیت مردم پس از پادشاهی کریمخان
- کریمخان زند ( وکیل الرعایا )
- شیوه اصفهانی
- شهرسازی
- ساخت و سازه
- امود ها ( تزئینات یا الحاقات غیر سازه ای )
- ارگ کریمخان – شکوه معماری دوران زندیه
- بر اساس ویژگی های کوشک کریمخان زند
- بنای کلاه فرنگی
- ویژگی های کاشیکاری کوشک کریمخان زند
- ۱-کاشیکاری های افقی قسمت فریز وزیر دوره رشد سربنا
- ۲-اسپر های چهارگانه بدنه بزرگ و اصلی بنا
- ۳-تزئینات لجکی های جهار ضلع کوچک بنا
- صحنه شکار
- مجلس به تخت نشستن سلیمان
- عمارت دیوانخانه شیراز
- موزه اب انبار وکیل
- بازار وکیل
- راسته ها و خرده بازار ها
- حمام وکیل
- هنرستان عالی موسیقی
فصل هفتم – مطالعات منطقه ای
- مشخصات جغرافیایی شهر شیراز
- وضعیت اب و هوای شیراز
- کلیات
- دمای هوا
- رطوبت نسبی
- باد
- تابش خورشید
- سایبان های طبیعی
- بررسی سایت مورد نظر
- راه های دسترسی
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.