توضیحات محصول
کاملترین رساله طراحی خانه هنر
عنوان پروژه: کاملترین رساله طراحی خانه هنر
فایل ذخیره شده: در قالب ورد و در ۱۰۷ صفحه
حجم فایل: ۴٫۸۹ MB
.
فهرست مطالب :
فصل اول : تعریف پروژه و شناخت موضوع طراحی
- پيش درآمد
- ۱-۱) ماهيت و مقياس موضوع:
- ١-۳) ضرورت انجام موضوع:
- ١-۴) اهداف پژوهش:
- ۱-۱-۱-تعريف و خاستگاه هنر:
- ۱-۱-۲- تعريف فرهنك
- ۱-۱-۳- شناخت فرهنگ
- الف. هويت فرهنگي
- ب. اهداف و سياستهاي توسعه فرهنگي
- ۱-۱-۴- توسعه و تكامل فرهنگ
- الف- بالا بردن رفاه عمومي
- ب- اوقات فراغت
- ج- اهداف گذران اوقات فراغت
- ۱-۱-۵- هنر سرچشمه فرهنگ
- ۱-۱-۶- رابطه فرهنگ و معماري
- الف. تأثير فرهنگ در شكلگيري فضاي معماري
- ب. معماري به عنوان بستر فرهنگ
- ۱-۱-۷-فرهنگ و معماري ايران
- ۱-۱-۸-فرهنگ و هويت
- ۱-۱-۹-فرم
- ۱-۱-۱۰- انسان و اثر هنري
- ۱-۱-۱۱- ايران و جايگاه هنرهاي بصري
- الف- هنرهاي بصري د رايران قبل از اسلام
- ب- هنرهاي بصري در ايران پس از اسلام:
- نتيجه:
فصل دوم : موقعیت قرارگیری طرح
- ۱-۲-۱-بررسي كالبدي كلان شهري تهران:
- ۱-۲-۲-ويژگي طبيعي و جغرافيايي تهران:
- ۱-۲-۲-۲-راه کارهای طراحی اقليمی در تهران
- جمع بندی: راه کارهای طراحی اقليمی در تهران
- ۱-۲-۳-اقليم سرد
- ۱-۲-۴-نقد و بررسي محيطي و مكانيابي سايت:
- ۱-۲-۴-۱-تاريخچه سايت:
- الف-طرح جامع سابق تهران:
- ب-حمل و نقل و شبكه راهها سايت مورد نظر (اراضي عباسآباد):
- ج-برنامهريزي كاربري زمين در عباسآباد:
- نتيجه گيري
فصل سوم : برنامه ریزی کالبدی
- بخش اول
- پيش درآمد برنامهريزي كالبدي
- ۱-۳-۱-استانداردهاي معماري:
- ۱-۳-۱-۱-فضاهاي نمايش:
- ۱-۳-۱-۳-نمايشگاه
- ۱-۳-۱-۳-۱-خصوصيات سالن نمايشگاه
- ۱-۳-۱-۳-۲-روشهاي مختلف بازديد هدايت شده:
- ۱-۳-۱-۳-۳-مسيرهاي حركت:
- ۱-۳-۱-۳-۴-تابلوهاي ثابت:
- ۱-۳-۱-۳-۵-نور نمايشگاه:
- ۱-۳-۱-۳-۶-كفپوشها:
- ۱-۳-۱-۳-۷-تجهيزات جنبي نمايشگاه:
- ۱-۳-۱-۴-سالن كنفرانس:
- ۱-۳-۱-۵-كافه تريا
- ۱-۳-۱-۶-طراحي سالن از ديدگاه آكوستيك
- ۱-۳-۱-۶-۱-قرارگيري در ساختمان
- ۱-۳-۱-۶-۲-فرم
- ۱-۳-۱-۶-۳-شيب كف سالن:
- ۱-۳-۱-۶-۴-صندليها:
- ۱-۳-۱-۶-۵-صحنه:
- ۱-۳-۱-۶-۶-مصالح:
- ۱-۳-۱-۶-۷–خروج از سالن:
- ۱-۳-۱-۶-۸-احكام مربوط به سطوح داخلي:
- ۱-۳-۱-۶-۹-سيستم تقويت صوتي:
- ۱-۳-۱-۶-۱۰-فضاي انتظار تماشاچيان
- ۱-۳-۱-۷-بخش انفورماتيك:
- ۱-۳-۱-۸-بخش سمعي بصري:
- ۱-۳-۱-۹- بخش آموزشي
- آموزش نظري:
- ۱-۳-۱-۹-۱- كلاسهاي درس:
- ۱-۳-۱-۹-۲- اتاق سمينار:
- ۱-۳-۱-۹-۳- آموزش علمي:
- الف -كارگاه طراحي و نقاشي:
- ب- كارگاه نقاشي ديواري:
- ج-كارگاه عمومي مجسمهسازي:
- د-كارگاه عكاسي:
- ه-كارگاه آفرينش (مجسمههاي نوري):
- و-آزمايشگاه تجربههاي معماري:
- ز- بخش اداري: –
- ۱-۳-۱-۹-۴-سالن چند منظوره
- ۱-۳-۲-ضوابط و مقررا ت شهرسازی و معماری جهت افراد معلول جسمی – حركتی
فصل چهارم : بررسی نمونه های موردی داخلی و خارجی
- ۱-۲-۱-مقدمهاي بر بررسي چند نمونه داخلی
- ۱-۲-۱-۱-فرهنگسراي خاوران
- معرفي فرهنگسرا
- ويژگيهاي بنا (مزايا و معايب)
- ۱-۲-۱-۲- فرهنگسراي نياوران
- معرفي فرهنگسرا
- ورودي
- نگارخانه
- بخش اداري
- رستوران
- سالن گوشه
- كتابخانه
- ويژگيهاي بنا (مزايا و معايب)
- ۱-۲-۲-معرفي نمونههاي خارجي
- ۱-۲-۲-۱- مركز هنري اوتما
- ۱-۲-۲-۲- مركز هنر و مطالعات بريتانيايي در دانشگاه يال
بخش دوم فصل چهارم : تحلیل سایت
- تحلیل سایت
- ۴-۱- جهت گیری با توجه به اقلیم
- ۴-۲- شیب و توپوگرافی
- ۴-۳-ابعاد و اندازه و فرم زمین
- ۴-۴- زون بندی
- ۴-۵- دسترسی
- ۴-۶- کاربریهای اطراف
- ۴-۷- چشم انداز های محل
فصل پنجم : برنامه ریزی فیزیکی
- بخش اول
- ۵۱-۱-لیست فضاهای پیش بینی شده در طبقات:
- ۵-۱-۲-لیست فضاهای پیش بینی شده در طبقات با مساحتهای لازم:
- ۵-۱-۴-دياگرام عملكردي روابط
- ۵-۱-۵- بررسي سازه پروژه
- ۵-۱-۵-۱- انتخاب سيستم سازهاي:
- ۵-۱-۵-۲- انتخاب نوع اسكلت سازه:
- ۵-۱-۵-۲-۱- سيستم اسكلت تمام فلزي:
- ۵-۱-۵-۲-۲- سيستم باربر بتني
- -نتيجه:
- ۵-۱-۵-۳-پوشش سقف:
- ۵-۱-۵-۳-۱-پوشش تيرچه و بلوك:
- ۵-۱-۵-۳-۲- سيستم وافل:
- ۵-۱-۵-۴-خصوصيات سازهاي پروژه
- ۵-۱-۶- تأسيسات مكانيكي:
- ۵-۱-۶-۱- سيستم چيلر و هواساز:
- ۵-۱-۶-۳-سيستم كولر آبي:
- ۵-۱-۶-۴-سيستمهاي هواساز گرم:
- ۵-۱-۶-۵-سيستم تأمين آب گرم:
- ۵-۱-۶-۶- عايقبندي تأسيسات:
- ۵-۱-۷- آتشنشاني
- ۵-۱-۷-۱-طبقهبندي نوع آتشسوزي:
- ۵-۱-۷-۲-مواد خاموشكننده:
- ۵-۱-۷-۳- كاربرد خاموشكنندهها:
- ۵-۱-۷-۴- انتخاب سيستمهاي خاموشكننده:
- ۵-۱-۸- تأسيسات الكتريكي
- ۵-۱-۸-۱- شدت روشنايي:
- ۵-۱-۸-۲- انواع چراغها:
- ۵-۱-۸-۳- برق اضطراري
- ۵-۱-۸-۴- سيستم برقگير:
- ۵-۱-۸-۵- سيستم اعلام حريق:
- ۵-۱-۸-۶-سيستم شبكه كامپيوتري
- ۵-۲- بخش دوم ( مبانی نظری طرح
- ۵-۲-بخش مباني نظري طرح
- ۵-۲-۱-اصول معماری سنتی ایران :
- ۵-۲-۱-۱- درون گرایی
- ۵-۲-۱-۲- مرکزیت
- ۵-۲-۱-۳- پیوند معماری با طبیعت
- ۵-۳-۱-۴ -هندسه
- ۵-۳-۱-۵-تقارن
- ۵-۳-۱-۶-شفافیت و تداوم
- ۵-۳-۱-۷- راز و ابهام
- ۵-۳-۱-۸- اصل سلسله مراتب
- ۵-۳-۱-۹- انعکاس
- ۵-۳-۱-۱۰-اصل تضاد
- ۵-۳-۲- خصوصیات باغ ایرانی
- ۵-۳-۲- آب نما در باغ
- ۵-۳-۲-۲- نقش آب نما در محوطه سازی
- ۵-۳-۳- بشر و فضا
- ۵-۳-۳-۱- عناصر شاخص درک بصر ی فضا
- ۵-۳-۳-۲- انتخاب فرم
- ۵-۳-۴-آب و معماری
- ۵-۳-۴-۱- آب و آب نما
- ۵-۳-۴-۲- کاربرد آب در معماری ایران
- ۵-۳-۴-۳- خصوصیات آب
فصل ششم : (آلترناتیو – مبانی طرح)
- ۶-۱- الترناتیو
- ۶-۱-۲- آلترناتیو۲
- ۶-۱-۳- آلترناتیو ۳
- ۶-۱-۴- آلترناتیو ۴
- ۶-۲- مبانی طرح و روند طراحی
- ۶-۳- محور اصلی
- ۶-۴- ورودی
- ۶-۵ – توپوگرافی
- ۶-۶- حیاط مرکزی
- ۶-۷- گالری ها
- ۶-۸- فضاهای ارتباطی
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.