خانه / دانشجویی / پلان/ رساله / کاملترین رساله مجموعه فرهنگی سینمایی با رویکرد معماری سبز

کاملترین رساله مجموعه فرهنگی سینمایی با رویکرد معماری سبز

کاملترین رساله مجموعه فرهنگی سینمایی با رویکرد معماری سبز

عنوان رساله : رساله مجموعه فرهنگی سینمایی با رویکرد معماری سبز

فایل ذخیره شده : رساله در قالب ورد و در ۳۱۱ صفحه

حجم فایل:  ۱۳٫۱ MB

در این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری (کدیار) ، به تشریح کاملترین رساله مجموعه فرهنگی سینمایی با رویکرد معماری سبز در قالب ورد و در ۳۱۱ صفحه  می پردازیم ،لذا قبل از بیان سرفصل های این رساله به مفهوم واژه سینما و معماری به صورت مختصروار اشاره میکنیم. با ما همراه باشید.

  تشابه سينما و معماري به لحاظ مفهومي، تكوين ايده و فرآيند توليد اثر، به این دو مقوله هنری قابلیت بازخوانی ویژه ای می دهد. این پژوهش یکی از بنیادی ترین عناصر مشترک بین دو هنر معماری و سینما، یعنی فضا را تجزیه و تحلیل می کند و به چگونگی ایجاد فضا و ارتباط ذهنی این دو هنر می پردازد. زمان عاملی کاملا ادارکی در هنر سینما مي باشد و از طرفی در معماری کیفیتی ذهنی دارد. سینما با ترکیب عناصری چون رنگ و نور، زاویه دید و صحنه، تدوین و صدا و در جهت ایجاد رابطه ای مستحکم با بیننده خود و تسهیل سفر ذهنی او به درون فیلم دست به فضاسازی می زند، در حالی که جوهر معماری فضاست.
هدف این پژوهش طراحی مجموعه فرهنگي سینمایی فخر با رویکرد معماری سبز است. در واقع این سینما میعادگاهی برای تعامل و برخورد انسان ها با فرهنگ ها و عقاید مختلف در غالب محصولات سینمایی برتر مي باشد. مجموعه فرهنگي سینمایی فخر جایگاه برگزاری این محفل بزرگ فرهنگی و اجتماعی است که می توان با استفاده از الگوی مناسب معماری سبز، جشنواره های سینمایی ملی و بین المللی را به بهترین نحو در آن برگزار نمود. در واقع پژوهشگر در این پژوهش در پی یافتن مجموعه ای است که کلیه بخش های اصلی و جانبی یک جشنواره بین المللی سینمایی را بتوان در آن اجرا کرد. همچنین بتوان از سالن های سینمایی و دیگر فضاهای فرهنگی- تفریحی مجموعه فرهنگي سينمايي در زمان هایی از سال که جشنواره برگزار نمی شود استفاده کرد؛ طراحی فضایی برای تعامل بین سینما، معماری و فرهنگ که به جای تخریب و تصرف در طبیعت، به دنبال همراهی و استفاده بهینه از طبیعت پیرامون خود باشد. فرایند سبز در زمینه معماری سابقه ای کهن دارد و مصداق آن پی بردن انسان های غار نشین به استفاده از جهت و سمت مناسب غارها، از لحاظ دمای محیط می باشد.
در این راستا سه هدف عمده دنبال می شود:

  • ۱- مطالعه و شناخت نیازهای مربوط به سینماها، ایران و جهان.
  • ۲- شناخت مسائل فرهنگی و اجتماعی تماشاگران و سینماگران و ارائه راهکار مناسب جهت طراحی مجموعه فرهنگي سینمایی.
  • ۳- استفاده از الگوی مناسب معماری سبز در سینما

با شناخت و تحلیل موارد فوق و با نگاهی به تاریخ سینما و جشنواره های سینمایی و با توجه به سایت انتخابی، سعی شده است بهترین راه حل جهت دستیابی به اهداف پژوهش دنبال شود. در این پروژه فضاها از نظر پذیرش نقش‌های عملکردی از انعطاف پذیری ویژه‌ای برخوردار هستند ولی با این وجود هر فضا استقلال کارکردی خود را نیز حفظ کرده و به ایجاد یک فضای زنده و فعال شهری، با تجمیع و کنار هم قرار گرفتن کاربردهای مختلف کمک مي نماید. در این ساختمان، هر کاربری، محدوده فضایی تعریف شده و جداگانه ای دارد ولی این محدوده ها به هم مرتبط و متصل هستند. از لحاظ کالبدی، شاخص ترین عنصر این ساختمان دیوارهایی است که ساختمان ها و مسیرهای عبور را از هم جدا می کنند و تعریف کننده فضاهای طرح می باشند.

فهرست مطالب :

فصل اول: چهارچوب تحقیق

۱-۱- تشریح موضوع

۱-۲- ضرورت انجام پروژه

۱-۲-۱- بيان مسأله اساسي تحقيق

۱-۲-۲- اهداف تحقيق

۱-۲-۳- سؤالات تحقیق

۱-۲-۴- فرضيه‏هاي تحقیق

۱-۲-۵- كمبودها

۱-۲-۶-  نيازها

۱-۳- كاربردهاي پروژه

۱-۳-۱- جشنواره هاي ساليانه

۱-۳-۲- اكران هاي مختلف و همزمان چند فيلم

۱-۳-۳- برگزاري همايش هاي مختلف سينمايي

۱-۳-۴- تجمع كانون هاي مختلف سينمايي

۱-۳-۵- فعاليت بخشي به اوقات فراغت جوانان

۱-۳-۶- تمركز و اهميت بخشي به فعاليت هاي سينمايي

۱-۳-۷- برگزاری جشنواره وآئین های قومی، محلی

۱-۳-۸- الگوسازي براي استفاده از معماری سبز

۱-۴- پیشینه پژوهش

۱-۴-۱ پیشینه پژوهش در سطح ملي

۱-۴-۲ پیشینه پژوهش در سطح بين المللي

۱-۵- نتيجه گيري

۱-۵-۱- طراحي يك مجموعه با عنوان مجتمع سينمايي و سينماي تجاري

۱-۵-۲- طراحي يك مجموعه با عنوان مجتمع فرهنگی تفریحی

۱-۵-۳- کاربردهای جانبی مجموعه

فصل دوم: سینما، هنر، معماری

۲-۱- سینما و هنر

۲-۱-۱- هنر و تاريخ

۲-۱-۲- شش هنر و هنر هفتم

۲-۱-۳- تئاتر و سينما

۲-۱-۴- موسيقي و سينما

۲-۱-۵- معماري و سينما

۲-۱-۶- نقاشي و سينما

۲-۱-۷- ادبيات و سينما

۲-۱-۸- برآيند

۲-۲- سینما و معماری

۲-۲-۱- فيلم-  معماري- سينماگران

۲-۲-۲- فيلم- معماري-  معماران

۲-۲-۳- فيلم- معماري- تجربيات معماران

۲-۲-۴- معماري و سينما: انجمن معماري– لندن

۲-۲-۵- تفاوت فيلم و معماري

۲-۲-۶- معماري– سينما

۲-۲-۷- معماري سينما

۲-۲-۸- معماري – سينما – تفاوت ها

۲-۲-۹- معماران – سینماگران

۲-۲-۱۰- معماري و فيلم – سخن آخر

منابع و مآخذ

فصل سوم : سینما در جهان و ایران

۳-۱- تاریخچه سینمای جهان

۳-۱-۱- اختراع سینما

۳-۱-۱-۱- پانوراما

۳-۱-۱-۲- ديوراما

۳-۱-۱-۳- فانوس خيال

۳-۱-۱-۴- نقاشي هاي متحرك

۳-۱-۱-۵- اتاق تاريك

۳-۱-۱-۶- عكاسي

۳-۱-۱-۷- تصاوير متحرك

۳-۱-۱-۸- اديسون

۳-۱-۱-۹- سينما توگراف لوئي مرها

۳-۱-۲- سینمای اولیه

۳-۱-۳- استوديو

۳-۱-۴-سالن هاي بعدي سينما

۳-۱-۵- پیدایش تلویزیون

۳-۲- تاریخچه سینمای ایران

۳-۲-۱- سابقه هنرهای نمایشی در ایران

۳-۲-۲- تکیه دولت اولین آمفی تئاتر ایرانی

۳-۲-۳- ورود سینما به ایران

۳-۲-۴- نخستین سالن سینما در ایران

۳-۲-۵- سینما عمومی می شود

۳-۲-۶- آغاز فعالیت فیلمبرداری

۳-۲-۷- رونق سینماداری در ایران

۳-۲-۸- تولید فیلم ایرانی

۳-۲-۹- سینمای ناطق در ایران

۳-۲-۱۰- نخستین فیلم ناطق ایرانی

۳-۲-۱۱- آغاز کار دوبله در ایران

۳-۲-۱۲- فراگیر شدن سالن های سینما در ایران

۳-۲-۱۳- پیدایش تلویزیون در ایران

۳-۳- مشکلات سینمای ایران

۳-۳-۱- وجوه مختلف بحران در سينماي ايران

۳-۳-۱-۱- از دست دادن مخاطب

۳-۳-۱-۲- ضعف و نبود سرمايه گذاري

۳-۳-۱-۳- بيكاري و بطالت عمر و استعداد دست اندر كاران سينما

۳-۳-۱-۴- كيفيت پايين و عدم وجود عمق وتنوع در محصولات سينمايي

۳-۳-۱-۵- نابساماني وضعيت سالن هاي نمايش

۳-۳-۱-۶- ريشه يابي بحران در صنعت سينماي ايران

۳-۳-۱-۷- موانع ساختاري توسعه سينما در ايران

۳-۳-۱-۸- تكنولوژي عقب افتاده

۳-۳-۱-۹- ظرفيت و توان محدود

۳-۳-۱- ۱۰- ضرورت توجه و اقدام عاجل براي خروج سينماي ايران از بحران

۳-۴- عملكرد اقتصادي سينماي ايران در يك دوره ده ساله

منابع و مآخذ

فصل چهارم : سینما – اجتماع – فرهنگ

۴-۱- بررسی کارکردهای اجتماعی- فرهنگی سینما

۴-۱-۱- اهمیت ارتباط اجتماعی

۴-۱-۲- رسالت ها و وظایف وسایل ارتباط جمعی

۴-۱-۳- سینما بعنوان یک وسیله ارتباط جمعی

۴-۱-۳-۱- سینما و تئاتر

۴-۱-۴- زبان سینما بعنوان زبان بین المللی و تأثیر گذار

۴-۱-۵- سینما بعنوان زبان اجتماعی فرهنگی خاص یک قوم

۴-۲- بررسی جنبه های مختلف سینما

۴-۲-۱- سینما و روایت

۴-۲-۲- سینما بعنوان هنر

۴-۲-۳- نشانه ها و دلالت در سینما

۴-۲-۴- سینما و زمان

۴-۲-۵- سینما و حرکت

۴-۲-۶- سینما و نور

۴-۲-۷- سینما و معماری

۴-۲-۸- سینما و واقعیت

۴-۲-۹- سینما و صنعت

۴-۲-۱۰- سینما و اقتصاد

۴-۲-۱۱- سینما و سیاست

منابع و مآخذ

فصل پنجم : سالن های سینما

۵-۱- تاریخچه سالن های سینما در جهان

۵-۱-۱- خانه و شکل یک نوع ساختمان جدید

۵-۱-۲- از بازار مکاره تا مکان های خیال انگیز ساختمان هایی برای نمایش فیلم

۵-۱-۳- تأثیر فضای باز در سینما

۵-۱-۴- سبک آرت دکو – مکان هایی رویایی تا مکان های جریان مند

۵-۱-۵- مدرنیسم و سینما

۵-۱-۶- اکسپرسیونیسم – فیلم ومعماری

۵-۱-۷- سینمای مدرن – معماری نور و جریان

۵-۱-۸- سینمای انتهای قرن بیستم

۵-۱-۹- سینمای آموزشی – موزه ها – سینمای آیماکس

۵-۱-۱۰- آینده

۵-۲- تاریخچه سالن های سینما در ایران

۵-۳- تاثیر تکامل سینما بر سالن های نمایش جهان

۵-۳-۱- سینماهای چند سالنی یا مالتی پلکس

۵-۳-۱-۱- تاریخچه مالتی پلکس

۵-۳-۱-۲- معماری مالتی پلکس

۵-۳-۱-۳- آپارات خانه در مالتی پلکس ها

۵-۳-۱-۴- ایمنی در مالتی پلکس ها

۵-۳-۱-۵- سینما یک تفرجگاه عمومی

۵-۳-۱-۶- تحولات فنی در زمینه نمایش فیلم

منابع و مآخذ

فصل ششم : استانداردهای سینما 

۶-۱- تکنیک سینما

۶-۱-۱- محل استقرار ساختمان

۶-۱-۲- دستورالعمل ساخت و مدیریت سالن ها

۶-۲- تعاریف پایه

۶-۲-۱- سیستم نمایش نرمال

۶-۲-۱-۲- سیستم نمایش اسکوپ

۶-۲-۱-۳- زوایای دید

۶-۲-۱-۴- سطح سرانه

۶-۲-۱-۵- حجم سرانه

۶-۲-۱-۶- فضاهای ضروری

۶-۲-۱-۷- فضای مجاز

۶-۲-۱-۸- کمیسیون نظارت

۶-۲-۱-۹- زوایای تابش

۶-۲-۲- سالن نمایش سینما

۶-۲-۲-۱- فرم سالن

۶-۲-۲-۲- زوایای مطلوب برای سالن نمایش

۶-۲-۳- دید

۶-۲-۳-۱- فواصل دید

۶-۲-۳-۲- زوایای تابش و فاصله پروژکتور نسبت به پرده

۶-۲-۳- سقف

۶-۲-۴- کف

۶-۲-۵- بالکن

۶-۲-۶- چیدمان صندلی ها در سالن

۶-۲-۸- انحناء ردیف های صندلی

۶-۲-۹- ابعاد و فواصل صندلی تماشاگران

۶-۲-۹-۱- شرایط صندلی های چرخدار برای معلولین

۶-۲-۱۰- راهروهای سالن نمایش

۶-۲-۱۱- ورودی ها و خروجی های سالن نمایش

۶-۲-۱۲- پرده نمایش

۶-۲-۱۲-۱- پرده عریض

۶-۲-۱۲-۲-  سینماسکوپ

۶-۲-۱۲-۳-  سیستم های ۷۰ میلیمتری

۶-۲-۱۲-۴-  ایماکس Imax

۶-۲-۱۲-۵- سینه راما Cinerama

۶-۲-۱۲-۶- سیرکلوراما

۶-۲-۱۳- ابعاد پرده سینما

۶-۲-۱۳-۱- نسبت ابعاد پرده های سالن نمایش

۶-۲-۱۳-۲- انحنا پرده

۶-۲-۱۳-۳- خمیدگی پرده

۶-۲-۱۳-۴- محل پرده

۶-۲-۱۴- سایر ملاحظات در سالن نمایش

۶-۲-۱۵- آکوستیک

۶-۲-۱۵-۱- نحوه تنظیم اکوستیک

۶-۲-۱۶- سالن انتظار

۶-۲-۱۷- اتاق پروژکتور و ملحقات آن

۶-۲-۱۸-  ورودی سینما

۶-۲-۱۹- گیشه بلیط فروشی

۶-۲-۲۰- سرویس های بهداشتی

۶-۲-۲۱- فضاهای اداری

۶-۲-۲۲- انبار و اتاق تاسیسات

۶-۲-۲۳- فضاهای ارتباطی

۶-۲-۲۴- پارکینگ های سینما

۶-۲-۲۵- بوفه و رستوران

۶-۲-۲۶- طراحی تالارها

۶-۲-۲۶-۱- حجم

۶-۲-۲۶-۲- شکل

۶-۲-۲۶-۳- پخشایی

۶-۲-۲۶-۴- مدت واخنش

۶-۲-۲۶-۵- اکوستیک در تالار

۶-۲- ۲۷- تجهیزات تالار

۶-۲-۲۷-۱- تجهیزات و روشنایی

۶-۲-۲۷-۲- تجهیزات صوتی

۶-۲-۲۷-۳- انواع پرده

۶-۲-۲۷-۴- آکوستیک در تالار کنسرت

۶-۲-۲۷-۵- روش محاسبی میزان صوت مورد نیاز تالارهای همایش

منابع و مآخذ

فصل هفتم : معماری سبز

۷-۱- معماری سبز

۷-۲- تاریخچه توسعه پایدار

۷-۲-۱- توسعه پایدار و معماری

۷-۲- ۲-جایگاه معماری پایدار و سبز در سیر اندیشه معماری

۷-۳- کلیات و اهداف معماری سبز

۷-۳-۱- نگاهی به اصول معماری سبز

۷-۳-۱- ۱- اصل اول: حفاظت از انرژی

۷-۳-۱-۲- اصل دوم: کار با اقلیم

۷-۳-۱-۳- اصل سوم: کاهش استفاده از منابع جدید

۷-۳-۱-۴- اصل چهارم: احترام به کاربران

۷-۳-۱-۵- اصل پنجم: احترام به سایت

۷-۳-۱-۶- اصل ششم: کل گرایی

۷-۳-۲- دستور العمل اجرایی معماری سبز

۷-۳-۳- مصالح سبز

۷-۳-۴- طرح پیشنهادی در رابطه با اصول معماری پایدار و سبز و معایب آن

۷-۳-۵- نمونه ای از کاربرد نانو در ساختمان سبز

۷-۴- نمونه هایی از تکنولوژی سبز در ساختمانهای سبز

۷-۴-۱- برج فانوس دریایی

۷-۴-۱-۱- کلیسای جوبیلی

۷-۴-۱-۲- تخم هوشمند

۷-۴-۱-۳- مجتمع سبز سنگاپور

۷-۴-۱-۴- برج شیکاگو

۷-۴-۱-۵- برج مسکونی فارو در هلند

۷-۴-۱-۶- برج ادیت در سنگاپور

۷-۴-۱-۷- برج اسپینکر، انرژی از پیاده روه

۷-۴-۱-۸- نتیجه گیری

۷-۴-۲- ساختمان کاونسیل هاوس دو CH2، نمونه ای برجسته در معماری سبز

منابع و مآخذ

فصل هشتم : مصادیق و نمونه های موردی 

۸-۱- بررسی نمونه های خارجی

۸-۱-۱- کاخ جشنواره کن

۸-۱-۱-۱- بررسی فضاهای کاخ جشنواره ها

۸-۱-۲- مجموعه سینمایی آیمکس لندن

۸-۱-۳- مجتمع سینمایی یوفا

۸-۱-۴- مرکز سینمای تجربی (گیسو و مژگان حریری- ۱۹۹۹)

۸-۲- نمونه های داخلی

۸-۲-۱- سینما آزادی: (بابک شکوفی)

۸-۲-۲- پردیس سینمایی ملت (کاترین اسپریدف و رضا دانشمیر)

منابع و مآخذ

فصل نهم : مطالعات زمینه ای 

۹-۱- مشخصات جفرافیایی

۹-۱-۱- مقدمه

۹-۱-۲- وضعيت جغرافيايي استان گلستان

۹-۱-۳- مختصات جغرافيايي استان گلستان

۹-۱-۴-  موقعيت طبيعي شهر گرگان

۹-۱-۵- موقعیت و وسعت شهر گرگان

۹-۱-۶- مطالعات تاریخی گرگان

۹-۲- مشخصات اقلیمی

۹-۲-۱- مقدمه

۹-۲-۲- وضعيت اقليمي گرگان

۹-۲-۲-۱- دما

۹-۲-۲-۲- بارندگي

۹-۲-۲-۳-  باد

۹-۳- روش و اصول كلي طراحی

۹-۴- بررسی سایت پروژه

۹-۴-۱- معرفی سایت

۹-۴-۱-۱- مکان یابی سایت مجموعه

۹-۴-۱-۲- دلایل انتخاب سایت

۹-۴-۱-۳- عوامل تأثير گذار در سایت

۹-۴-۲-  آنالیز اقلیمی سایت

۹-۴-۳-  آنالیز سایت

۹-۴-۴- بررسی آلودگی صوتی

۹-۴-۵- بررسي ورودي ها

منابع و مآخذ

فصل دهم : مباني طرح

۱۰-۱- برنامه طرح

۱۰-۱-۱- مقياس و ريخت شناسي

۱۰-۱-۲-  نشانه شناسي و سلسله مراتب

۱۰-۱-۳-  سبك معماري

۱۰-۲- کانسپتهای طرح

۱۰-۲-۱- انعطاف پذیری و حرکت

۱۰-۲-۲- چند بعدی بودن

۱۰-۲-۳- لایه مندی

۱۰-۲-۴- نور

۱۰-۳- سازه

۱۰-۳-۱- جنس مصالح

۱۰-۴- نوع و سيستم تأسيسات

۱۰-۴-۱- موتور خانه حرارتي (طبيعي)

۱۰-۵- برنامه فيزيكي مجموعه

۱۰-۶- كانسپت هاي طرح

۱۰-۷- كانسپت نهايي

منابع و مآخذ

فهرست شکل ها

فهرست جداول

جهت مشاهده چکیده مطالب اینجا کلیک کنید.

جهت دانلود پروژه  اینجا کلیک کنید.

ارسال به دوستان در تلگرام

نگارخانه:(با کلیک بر روی عکس مورد نظر با جزئیات بیشتر مشاهده کنید)

_____________________________________________

مطلب پیشنهادی

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه 22 )

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه ۲۲ )

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه ۲۲ ) عنوان پروژه : برنامه …

پاسخ دهید

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com