رساله و مطالعات موزه سنگ های زینتی
عنوان رساله : موزه سنگ های زینتی
در این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری (کدیار) ، به تشریح موزه سنگ های زینتی در قالب ورد و در ۲۰۰ صفحه می پردازیم ،لذا قبل از بیان سرفصل های این رساله , به خواص سنگهای قیمتی به صورت مختصروار اشاره میکنیم. با ما همراه باشید.
جواهرات و سنگها اشعه و حرارت کیهانی را جذب نموده، سپس طبق خواص خود، پرتو و اشعه را به هالهها و چاکراهای فرد منعکس کرده و به شخص نیرو میبخشد. سنگها و جواهرات دارای –خواص مغناطیسی – خواص طبی – خواص سحری میباشد و باید دقیقاً این خواص را شناخته و در رابطه با طبع و مزاج و عنصر خود و همینطور برج و ستاره خود، سنگها و جواهرات را انتخاب و از آن استفاده نمائیم.
امروزه هر چند موارد استفاده از این سنگها به این شکل معمول و شناخته شده نیست ولی گاهی در گوشههایی از جهان شاهد استفاده از سنگها به عنوان داروهای تدریجی میباشیم. حتی افرادی که به این گونه درمانها معتقد نیستند اگر یکی از این سنگها را در اختیار داشته باشند و بر روی بدن یا در اتاق خود قرار دهند متوجه نیروهای مثبت آن خواهند شد. هر چند با صراحت اعلام میکنیم که این سنگها هرگز جایگزین علم پزشکی نمیشوند ولی بسیار سودمندند. بسیاری از مدیتورها برای انجام عمل مدیتیشن از نوعی کریستال خاص که سرشار ازسنگ سیلیس است استفاده میکنند. این ترکیب به میزان فراوانی در شنهای کویر لوت ایران یافت میشود که از هند و بسیاری از کشورهای اروپایی برای داشتن آن به ایران مسافرت میکنند. کلید اصلی درمان، کشف طبیعت بیماری و درک علت یا علل اصلی بیماری میباشد ضروری است که ابتدا ریشه و طبیعت بیماری را کشف نمائیم. بیماریها معمولاً نشات گرفته از نگرانی یا استرسهای درونی است کشمکش میان روح و شخصیت فرد، موجب بهم خوردن تعادل و ایجاد عدم هماهنگی در اعضای بدن میشود مهمترین بخش درمان، آگاهی افراد، پیشگیری و درک علت بیماری است. چنانچه فرد برای روح و جسم خود اهمیت ویژه قائل شود و روح و روان خود را تقویت کند میتوان گفت که بیشتر امراض را از خود دور کرده و زندگی سالم و پر نشاطی خواهد داشت. وقتی روح خسته و بی نشاط باشد امراض و بیماریها به سراغ فرد آمده و او را از پای در میآورد. در این بین برای نشاط و تقویت روح، سنگها و جواهرات نقش ویژه و ارزندهای ایفا میکنند. کافی است که از خواص درمانی سنگها مطلع و آگاه باشیم. امراض و بیماریهای روحی، روانی و درونی به راحتی و بدون نیاز به داروهای شیمیایی قابل پیشگیری و درمان هستند. گذشته از زیبایی ظاهری سنگها از نظر شکل و رنگ طبیعی آن که آرامش خاصی به افراد میدهد، استفاده مداوم از آنها در پیشگیری و درمان بیماری، با توجه به انرژیهای نهفته در درون سنگها و جواهرات انسان را قوی میکند ودر برابر بیماریها و مشکلات مقاوم میسازد.[۳] همیشه افرادی که در برابر مشکلات و ناراحتیها مقاومت و پایداری میکنند نیازمند یک نیروی پشتیبان و تقویت کننده هستند تا بتوانند به آنها غلبه و خود را پیروز معرفی کنند که در این میان سنگها (مواد معدنی) میتوانند کمک شایانی به افراد بکنند و سلولهای ضعیف را که بر اثر مقاومت بیش از حد در حال از بین رفتن هستند تقویت کرده و موجب تجدید حیات آنها می گرداند. کافی است که به قدرت اعجاز آمیز سنگها در زمینه درمان پی ببریم: وقتی روح فردی با مشکلات دست به گریبان شد و نتوانست به آنها غلبه کند آزرده میشود و انرژی و امواج نامطبوع (یا منفی) منتشر میکند که همین امر در برخوردها و رویا رو شدن با دیگران موجبات ناخشنودی دیگران را فراهم میسازد و انرژی منفی ناخواسته به دیگران منتقل شده و شادی را از محیط اطراف خود میگیرد. بطور مثال چنانچه در بین چند نفر، یکی از آنها شاد و خندهرو باشد انرژی مثبت خود را به دیگران میدهد. وقتی دقت کنید میبینید که تمامی آن جمع بخودی خود درحال خندیدن و شادی هستند (جشنها و عروسیها) و بالعکس (مراسم عزاداری و سوگواری).به نسبتی که از سنگهای گرانتری استفاده میکنید، به همان نسبت نیز خواص درمانی و ماورائی بیشتری را دریافت خواهید کرد و با نیروهای کیهانی قویتری در ارتباط خواهید بود و این اثرات را به محیط اطراف خود پخش مینمایید. گاه سنگهای قیمتی با توجه به خواص درمانی و ماورائی که دارند، بیماریها، درد و ناخوشبختی موجود در جسم فرد را به خود جذب میکنند. در صورتیکه فرد مبتلا به کم خونی(آنمی) می باشد، باید از یاقوت و مرجان، استفاده کند، این دو سنگ رنگ خود را میبازند. اگر فردی از نظر جسمی یا روحی سلامت نباشد، سنگهایی مانند فیروزه، رنگ خود را از دست داده و یا رنگ آنها تغییر میکند. گاه برخی از سنگها از قبیل توپاز، زمرد و الماس، قدرت خود را به استفاده کننده میدهند. سرعت ارتعاشی برخی از سنگها از قبیل آمتیست و سفایر موجب بیداری روحی فرد میشود، یا پاسخگویی فرد را در مقابل ادراکات افزایش میدهد…
فهرست مطالب :
فصل اول:سنگهای زینتی
۱-۱-سنگهای قیمتی در گذر تاریخ
۱-۲-تاریخچه طلا و جواهر در ایران
۱-۳-سنگ های زینتی در ایران قبل از اسلام
۱-۴-خواص سنگهای قیمتی
۱-۵-فهرستی از گوهرها، جواهرات و سنگهای قیمتی
۱-۶-تاریخچه سنگ های قیمتی
۱-۷-خواص درمانی و ماورائی سنگ های قیمتی(جواهرات)
۱-۸-خواص سنگها از زبان ائمه اطهار
منابع فصل اول
فصل دوم:فرهنگسرا
۲-۱-تعریف فرهنگ
۲-۲-فرهنگ سخت افزاري و فرهنگ نرم افزاري
۲-۳-كاركردهاي فرهنگ.
۲-۴-خاستگاه فرهنگ
۲-۵-ويژگي هاي فرهنگ.
عوامل بازدارنده فرهنگي ايثار و از خودگذشتگي
۲-۶-خط مشي و سياست هاي اجرايي تحول فرهنگي
۲-۷-تاريخچه فضاهاي فرهنگي در جهان
۲-۸-در باب فرهنگ ایرانی
۲-۹-افتخارات و امتیازات فرهنگی
۲-۱۰-نقاط ضعف فرهنگ ایرانی
۲-۱۱-عناصر اصلی فرهنگ ایرانی
۲-۱۲-زبان پارسی (دری و تاجیک)
۲-۱۳-زبان و فرهنگ آذربایجانی
۲-۱۴-زبان و فرهنگ کردی.
۲-۱۵-دین زرتشتی
۲-۱۶-هنر ایرانی
۲-۱۷-نیاز سنجی طرح
۲-۱۷-۱-پرورش كودكان در محيطي فرهنگي و هنري.
۲-۱۷-۲-جذب علاقمندان و هنرجويان و پرورش استعداد آنها
۲-۱۷-۳-جذب هنرمندان و دانشجويان هنر
۲-۱۷-۴-جذب اساتيد و هنرمندان با تجربه
۲-۱۷-۵-پيدا كردن استعدادهاي پنهان
۲-۱۷-۶-ايجاد اوقات فرهنگي و فراغتي براي بزرگسالان
فصل سوم:مبانی نظری
۳-۱-بررسی مفهوم فضا در معماری
۳-۱-۱-کیفیت فضا
۳-۱-۲-ویژگیهای فضا
۳-۱-۳-معماری بر پایه فضا
۳-۱-۴-مفهوم فضا از نظر اندیشمندان
۳-۱-۵-نظر اندیشمندان در مورد فضا
۳-۲-رابطه درون و بیرون در معماری
۳-۳-رنگ در معماری ایران
۳-۴-ایهام وتداعی
۳-۵-گوناگونی معماری در ایران
۳-۶-حجم در معماری ایران
منابع فصل سوم
فصل چهارم:برنامه فیزیکی
۴-۱-تئاتر
۴-۱-۱-انواع تئاتر از لحاظ شيوه قرارگيري صحنه نسبت به سالن نمايش
۴-۱-۲-تئاترهايي با صحنه متفاوت از صحنه ايراني
۴-۱-۳-انواع فضاها در معماري تئاتر
۴-۲-سالن نمايش
۴-۲-۱-طراحي تالارها
۴-۲-۲-حجم تالار
۴-۲-۳-نور در تالار
۴-۲-۴-صحنه و فضاهاي جانبي آن در تئاتر
۴-۳-استانداردها و ضوابط طراحي سينما
۴-۳-۱-سالن انتظار سينما
۴-۳-۲-ورودي سينما
۴-۳-۳-گيشة بليطفروشي
۴-۳-۴-راهروهاي سالن نمايش
۴-۳-۵-صندلي تماشاگران
۴-۳-۶-وروديها و خروجيهاي سالن نمايش سينما
۴-۳-۷-سرويسهاي بهداشتي سينما
۴-۳-۸-اتاق پروژكتور و ملحقات آن
۴-۳-۹-پرده نمايش فيلم
۴-۴-فضاهاي فرهنگي و آموزشي
۴-۴-۱-آتلیه گالريهاي آزاد
۴-۴-۲-خانه كودكان
۴-۴-۳-آمفي تأتر
۴-۴-۴-فضاهاي جنبي و خدماتي
۴-۴-۵-بخش غذاخوري
۴-۴-۶-فضاهاي عمومي و خدماتي
۴-۵-حوزه فضاهاي خدماتي- رفاهي
۴-۵-۱-رستوران
۴-۵-۲-حوزه فضاهاي اداري
۴-۵-۳-بخش اداري مربوط به قسمت ورزشي
۴-۵-۴-دفاتر كل
۴-۵-۵-منشي و تايپ بازرگاني
۴-۵-۶-فضاي كار مشترك
۴-۶-كتابخانه
۴-۶-۱-ابعاد و استاندارد های پیشخوان و برگه دان
۴-۶-۲-استاندارد ابعاد قفسه ها و عمق قفسه ها
۴-۶-۳-طول قفسه ها
۴-۶-۴-ارتفاع قفسه ها
۴-۶-۵-استاندارد میزها
۴-۶-۶-میزهای طولانی
فصل پنجم:طراحی اقلیمی وبررسی پیشینه تاریخی
۵-۱-موقعیت جغرافیایی
۵-۵-۱- تأثیر طراحی اقلیمی در صرفه جویی انرژی
۵-۵-۲- تجزیه و تحلیل عوامل اقلیمی
۵-۷-تاریخچه و سابقه پیدایش منطقه ۲۲ شهرداری تهران
۵-۱۰-شبکه حمل و نقل منطقه ۲۲ شهرداري تهران
۵-۱۱-ضرايب تعديل زيست محيطي و شهرسازي
فصل ششم:نمونه های موردی
۶-۱ پارک قیطریه و فرهنگسرای ملل(امیرکبیر)
۶-۲ پارک شفق و فرهنگسرای دانشجو(شفق)
۶-۳ پارک نیاوران و فرهنگسرای نیاوران
۶-۴ پارک اندیشه و فرهنگسرای اندیشه
منابع فصل ششم
فصل هفتم :کانسپت و طراحی
۷-۱-طراحی
۷-۱-۱-كانسپت ها
۷-۱-۲- ايده و طرح نهايي
۷-۱-۳- طراحي معماري
۷-۲-ايده ها
۷-۳-سناريوهاي کانسپچوال ( مفهومي )
۷-۴-نظریه کوين روش مي گويد
۷-۵-نظریه :ادوارد لارابي بارنز مي گويد
۷-۶-سلسله مراتب کانسپت
۷-۷-انواع پنجگانه کانسپت
۷-۷-۱-کانسپت قياسي (Avalogies)
۷-۷-۲-استعارات و تشبيهات (کانسپت هاي استعاري) (Metaphores and Similes)
۷-۷-۳- (کانسپت هاي جوهري) Essences
۷-۷-۴-پاسخ مستقيم و حل مساله (کانسپت هاي برنامه اي) Prigrammatic
۷-۷-۵-ايده آل ها (کانسپت هاي ايده آل گرا)
۷-۸-کانسپت طرح
منابع و مآخذ
جهت مشاهده چکیده مطالب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود پروژه اینجا کلیک کنید.
نگارخانه:(با کلیک بر روی عکس مورد نظر با جزئیات بیشتر مشاهده کنید)
_____________________________________________