رساله موزه مد و لباس ایرانی(همراه با نقشه و ۲ رندر نهایی)
عنوان رساله : رساله طراحی موزه مد و لباس ایرانی(همراه با نقشه و ۲ رندر نهایی)
فایل ذخیره شده: در قالب ورد و در ۹۴ صفحه
حجم فایل: ۲۰٫۹ MB
در این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری (کدیار) ، به تشریح رساله طراحی موزه مد و لباس ایرانی در قالب ورد و در ۹۴ صفحه می پردازیم ،لذا قبل از بیان سرفصل های این رساله به توضیح مختصری از این رساله می پردازیم . با ما همراه باشید.
لباس از نخستين نيازهاي زندگي بشر بوده و اکنون از خصوصيات اوليه زندگي روزمره است و مارا به سهولت با اوضاع اقتصادي و اجتماعي يک جامعه اشنا ميکند.به طوريکه با برخورد اول با يک فرد يا جامعه اشکارا لباس ان فرد هم بيان کننده مفاهيم ظاهري و هم نمادهايي نهفته در ان است. تن پوش ها نشان دهنده پايگاه و منزلت اجتماعي ،اقتصادي،مذهبي،شغلي وروحي و…پوشندگان انهاست.لباس مانند زبان هويت قومي،اجتماعي و جغرافيايي و وابستگي هاي صنفي،سياسيو شان ومنزلت وبسياري چيزهارا مشخص ميکند.پس لازمست در طراحي ان ارتباطي بين طراح با فرهنگ گذشته و نيازو امکانات امروز برقرار باشد تا لباسي درخور ستايش طرح شود.
فهرست مطالب :
فصل اول : مقدمه
۱_۱٫ مقدمه..
۱_۲٫ علت انتخاب موضوع..
۱_۳٫ اهميت و ضرورت طرح..
فصل دوم : مطالعات توجیهی
۲_۱٫ تاریخ تمدن و رسيدن به پارچه بافي..
۲_۲٫ تاریخ پارچه بافی در ایران و نقش و نگار پارچه های ایرانی..
۲_۲_۱٫ نساجي دوره مادها..
۲_۲_۲٫نساجي دوره هخامنشيان..
۲_۲_۳٫ نساجي دوره اشکانيان..
۲_۲_۳_۱٫ملیله دوزی و قلاب دوزی:..
۲_۲_۴٫ نساجي دوره ساسانيان..
۲_۲_۵٫ نساجي دوره ال بويه..
۲_۲_۶٫ نساجي دوره سلجوقي..
۲_۲_۷٫ نساجي دوره مغول و تيموري..
۲_۲_۸٫ نساجي دوران صفوي..
۲_۲_۹٫ ابریشم ایرانی..
۲_۳٫معرفی دو طرح شاخص..
۲_۳_۱٫ ترنج..
۲_۳_۲٫ بوته جقه..
۲_۴_۱٫الياف طبيعي
۲_۴٫ انواع پارچه :..
۲_۴_۲٫ الياف نيمه مصنوعي و مصنوعي :..
۲_۴_۲_۱٫ ويسکوز Viscose.
۲_۴_۲_۲٫ نايلون Nylon…
۲_۴_۲_۳٫پلي استر Polyesters.
۲_۴_۳٫ انواع ديگر پارچه..
۲_۵_۱٫لباس ايرانيان قبل از اسلام :..
۲_۵_۱_۱٫مروري بر تاريخچه لباس ايرانيان از هزاره سوم پيش از ميلاد تااخر دوره مادها:..
۲_۵_۱_۲٫ پوشاک هخامنشيان:..
۲_۵_۱_ ۳٫ پوشاک قوم پارت – اشکانیان..
۲_۵_۲٫ دوره اسلامي..
۲_۵_۲_۱٫ ساسانیان..
۲_۵_۲_۲٫سامانیان تا ایلخانیان..
۲_۵_۲_۳٫پوشاک دوران ایلخانان..
۲_۵_۲_۴٫ لباس در دوره صفويه:..
۲_۵_۲_۵٫ لباس در دوره زنديه:..
۲_۵_۲_۶٫ لباس در دوره قاجار:..
۲_۵_۳٫دوره معاصر:..
۲_۶٫ رابطه لباس و معماري..
فصل سوم :مطالعات معماری
۳_۱٫ موزه..
۳_۲٫ معنای لغوی موزه..
۳_۳٫ تاریخچه موزه..
۳_۳_۱٫ خلاصهاي از تاریخ موزه در جهان..
۳_۳_۲٫ پیدایش موزه در ایران..
۳_۴٫ انواع موزه..
فصل چهارم: برنامه فیزیکی
ضوابط و استانداردهای طراحی و برنامه فیزیکی
۳-۱ تهیه استانداردها
۳-۲ بخش های مختلف طرح
۳-۳ رهنمودهای برنامه ریزی
۳-۳-۱ ضوابط و رهنمودهای برنامه ریزی فیزیکی
۳-۳-۱-۱ فضاهای عملیاتی موزه
۳-۳-۱-۲ فضاهای عمومی
۳-۳-۱-۳ فضاهای اطلاع رسانی ، آموزشی
۳-۳-۱-۴ فضای پشتیبانی و خدماتی
۳-۴ ضوابط و رهنمودهای برنامه ریزی فضایی و طراحی موزه
۳-۴-۱ ارتباط موزه با بافت شهری
۳-۴-۲ دسترسی و ورود
۳-۴-۳ ساختار عمومی موزه
۳-۵ رهنمودهای طراحی
۳-۵-۱ نحوه استقرار و نصب اشیا نمایشی
۳-۵-۲ نورپردازی
۳-۵-۳ حرکت و دسترسی
۳-۵-۴ توسعه موزه ها
۴_۱٫ طراحي موزه:..
۴_۱_۱٫ تالار ورودي:
۴_۱_۴٫ آمفی تئاتر..
۴_۱_۶٫ اداری..
۴_۱_۷٫ پژوهشی..
۴_۱_۸٫ آموزشی..
۴_۱_۹٫ انبار..
۴_۱_۱۱٫ تاسیسات..
۴_۲٫ عرصه بندی کل مجموعه..
۴_۲_۱٫ عرصه معرفی:..
۴_۲_۳٫ پژوهشی:..
۴_۳٫ارتفاع و زاويه ديد..
۴_۴٫ نحوه ارتباط فضاهاي مختلف موزه با يکديگر..
فصل پنجم: نمونه های موجود
۵_۱٫ نمونه های داخلی..
۵_۱_۱٫ موزه هنرهای معاصر..
۵_۲٫ نمونه های خارجی..
۵_۲_۱٫ موزه هنر میلواکی..
۵_۲_۲٫ موزه سلیمان رابرت گوگنهایم نیویورک..
تحلیل معماری:
۵_۲_۳٫موزه هنری الی و ادیت براد ـ زاها حدید؛ کمپوزیسیون باز تکه پوسته های شفاف
فصل ششم: اقليم مشهد معرفي وتحليل سايت
۶_۱٫ ویژگی های اقلیمی شهر مشهد..
۶_۱_۱٫ دما و رطوبت هوا:..
۶_۱_۲٫ وزش باد:..
۶_۱_۳٫ تابش آفتاب:..
۶_۱_۴٫ جهت شیب و کانال ها:..
۶_۱_۵٫بررسی موقعیت شهر مشهد به لحاظ کیفیت خدمات..
۶_۱_۶٫ ويژگي هاي طبيعي شهر مشهد..
۶_۲٫ معرفي سايت..
۶_۲_۱٫ جهت گيري سايت..
۶_۲_۲٫نور طبيعي..
۶_۲_۳٫ سايه اندازها..
۶_۲_۴٫ باد غالب و مزاحم..
۶_۲_۵٫ همجواريها..
۶_۲_۶٫ ديد..
۶_۲_۷٫ دسترسي ها..
۶-۳٫دلايل انتخاب سايت..
۷٫پیوست.نفشه های معماری..