رساله طراحی خانه شعر و ادبیات
عنوان پروژه: رساله طراحی خانه شعر و ادبیات
در این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری (کدیار) ، به تشریح رساله طراحی خانه شعر و ادبیات در قالب ورد و در ۱۶۷ صفحه می پردازیم ،لذا قبل از بیان سرفصل های این رساله به توضیح مختصری از این رساله می پردازیم . با ما همراه باشید.
واژهٔ ادبیات بسته به این که چه کسی آن را به کار ببرد معانی متفاوتی مییابد. ادبیات را میتوان برای اشاره به هر نوع مدرک نمادین مانند تصویر نیز استفاده کرد. به بیان بهتر این اصطلاح را میتوان برای اشاره به هر نوع مجموعهای از حروف استفاده کرد. امام جعفر صادق فیلسوف و دانشمند مسلمان، ادبیات را به این شکل توصیف کردهاست: «ادبیات، لباسی است که شخص بر تن گفتهها و نوشتههای خویش میکند تا آن را زیباتر جلوه دهد». او میافزاید که ادبیات برشی از زندگی است که به آن معنا و جهت داده و بر اساس دید مخاطب تفسیری هنری از جهان را ارائه میدهد. بارها رخ دادهاست که متونی که ادبیات را میسازند این مرزها را شکستهاند. رومان جاکوبسون که یک فرمالیست روسی است ادبیات را «خشونتی سازمانیافته بر علیه گفتار عادی» توصیف میکند و به این شکل میخواهد انحراف ادبیات از ساختار محاورهای و روزمره از کاربرد واژهها را نشان دهد. داستانهای مصور، ابرمتنها و نقاشیهای غارها هر کدام در زمان خود مرزهای ادبیات را گسترش بیشتری دادهاند.
فهرست مطالب :
فصل اول : گذری بر ادبیات و شعر
۱-۱-ريشه شناسي وتعريف
۱-۲-شعر
۱-۳-نثر
۱-۴-مقاله
۱-۵ -داستان
۱-۶-رمان
۱-۷- آثارمنثور ديگر
۱-۸-نمايشنامه
۱-۹-ادبيات شفاهي
۱-۱۰-ديگرگونه هاي روايي
۱-۱۱-نظريه ادبی
۱-۱۲-گونه هاي ادبي
۱-۱۳-آرايه هاي ادبي
۱-۱۴-نقد ادبي
۱-۱۵-شعركهن فارسي
۱-۱۵-۱-تاريخچه شعر كهن فارسي
۱-۱۵-۲-انواع شعر كهن فارسي
۱-۱۶-شعر نو فارسي
۱-۱۶-۱-اهميت شعر
۱-۱۶-۲-احساس وانديشه وتخيل
فصل دوم : تحولات و جریان های شعر ادبیات معاصر ایران
۲-۱ -تحولات شعر معاصر
۲-۱- ۱-تحولات شعر معاصرفارسي
۲-۱-۲-تحولات سرشت وجايگاه شعر پس از مشروطيت
۲-۱-۳-تبديل شغل به رسالت
۲-۱-۴-تبديل من شخصي به من اجتماعي
۲-۱-۵-تبديل مخاطب خاص به مخاطب عام
۲-۱-۶-تاثير ويژگيهاي بومي و اقليمي
۲-۱-۷-شاعران بزرگ پس از مشروطه
۲-۲-تحول در شعر امروز
۲-۳-زنان شاعر
۲-۴-نشر دفترهاي شعر
۲-۵-تاثير فرماليسم بر ادبيات معاصر ايران
۲-۵-۱-آشنايي زدايي در ادبيات معاصر
۲-۵-۲-جلوه هاي آشنايي زدايي در اشعار دكتر شفيعي كدكني
۲-۶-رمانتيسم،اصول آن ونفوذآن در شعر معاصرايران
۲-۷-شعر(موج نو)وشعر (حجم گراي)معاصر فارسي
۲-۷-۱-تاريخچه .
۲-۷-۲-اصطلاح موج نو،سرآغازووجه تسميه آن
۲-۷-۳-زمينه هاو عوامل پيدايش جريان موج نو و شعر حجم گرا
۲-۷-۴-اصطلاح حجم گرايي؛سرآغاز ووجه تسميه آن
۲-۷-۵-ويژگي هاي شعر موج نو و شعر حجم گرا
۲-۸-جريان سمبوليسم اجتماعي در شعر معاصر ايران
۲-۸-۱:تاريخچه
۲-۸-۲-سمبوليسم در معني اصطلاحي وخاص
۲-۸-۳-اصول وويژگي هاي مكتب سمبوليسم
۲-۸-۴-شباهت ها وتفاوت هاي جريان شعر سمبوليسم اجتماعي فارسي و مكتب سمبوليسم
۲-۸-۳-جامعه گرايي
۲-۸-۴-نماد گرايي
۲-۸-۵-نتيجه گيري
۲-۹-پست مدرنيسم وشعر معاصر ايران
۲-۹-۱:تاريخچه
۲-۹-۲-نسبت شعر پست مدرنيستي ايران وبافت فرهنگي جامعه ايران
۲-۹-۳-جريان شعري پست مدرن
۲-۹-۴-ويژگي هاي كلي جريان شعري پست مدرن
۲-۹-۵-تخيل
۲-۹-۶-ساختمان
۲-۹-۷-موسيقي
۲-۹-۸-زبان
۲-۱۰-بررسي ادبيات سياسي ايران در دوره پهلوي اول
۲-۱۰-۱-كودتاي سوم اسفند ۱۲۹۹وبر آمدن رضاشاه
۲-۱۰-۲-ويژگي هاي كلي ادبيات در فاصله سالهاي ۱۳۲۰-۱۲۹۰
۲-۱۰-۳-شعر سياسي در سال ۱۳۲۰-۱۲۹۹
۲-۱۰-۴-وضعيت ادبيات داستاني در دوره پهلوي اول
فصل سوم : بررسی نمونه های موردی
موزه ادبيات در مارباخ
فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي ايران
خانه ادبيات افغانستان
فصل چهارم : مکان طرح شناخت بستر طرح
۴-۱ -۱-بررسی موقعیت جغرافیایی استان فارس
۴-۱-۲ – بررسی موقعیت جغرافیایی شهر شیراز
۴-۱-۳-مشخصه های جغرافیایی شهر شیراز
۴-۱-۴ – مشخصه های ارتفاعی شهر شیراز
۴-۱-۵ -مشخصه های اقلیمی شهر شیراز
۴-۲ -تحلیل شرایط اقلیمی (آب و هوا و دما)
۴-۲-۱- آب و هوا
۴-۴-۲ -رطوبت و بارندگی
۴-۴-۳ -دما
۴-۴-۴-رطوبت۴-۴-۵ -بارندگی
۴-۴-۶ -باد
۴-۴-۷- لرزه خیزی
۴-۵- انتخاب سايت
۴-۵ -۱-معرفی سایت ها.
۴-۵-۲-راهنماي انتخاب سايت
۴-۵-۴-ارزيابي سايت ها
۴-۶-تحلیل سایت
۴-۶-۱-مسير هاي دسترسي
۴-۹-۲-همجواري ها
۴-۹-۳ -مسير حرکت خورشید
۴-۹-۴- مسير باد
فصل پنجم : برنامه ریزی و روند شکلگیری طرح
۵-۱ -روندشكل گيري طرح
۵-۱-۱-بخش هاي اصلي طرح
۵-۲-برنامه ريزي فيزيكي