خانه / دانشجویی / پلان/ رساله / رساله طراحی خانه فرهنگ و معماری معاصر ایران

رساله طراحی خانه فرهنگ و معماری معاصر ایران

رساله طراحی خانه فرهنگ و معماری معاصر ایران

عنوان پروژه: رساله طراحی خانه فرهنگ و معماری معاصر ایران(همراه با نقشه و رندرهای نهایی)

فایل ذخیره شده: در قالب ورد و در ۱۳۱ صفحه

حجم فایل: ۵٫۶۱ MB

در این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری (کدیار) ، به تشریح  رساله طراحی خانه فرهنگ و معماری معاصر ایران در قالب ورد و در ۱۳۱ صفحه  می پردازیم ،لذا قبل از بیان سرفصل های این رساله به توضیح مختصری از این رساله می پردازیم . با ما همراه باشید.

    انسان به واسطه انسان بودن، نیازمند آفرینش است؛ نیازمند کشف رموز طبیعت و دست یابی به مفاهیمی است که آفرینش او و خلقت جهان را معنی کند، گویا که در هر خلقتی از جانب وی، به خلقت خویش نزدیک تر و آگاه تر می شود؛ آگاهی به جانب همه شناخته ها و ناشناخته های هستی که در تب و تابی بسیار من درونی هر شخصی را به خود می خوانند. زمانیکه قلم به دست می گیری و یافته های خویش را به صورت شعری یا نقش بندی از آب و رنگ بر پهنه سفید کاغذ می گسترانی، قبل از آنکه بدانی و بپنداری طبیعت به شوری عظیم، به همراهی تو برخاسته و دریچه های الهام خویش را در ذهن تو گشوده است و تو را به زایشی دوباره می خواند و هر بار نوتر از قبل، گستره ذهن تو را به مفاهیمی جدید می آلاید و خواهان بی آلایشی ذهن توست که همواره گذرگهی برای افکار و اندیشه های نوتری باشد.دنیایی که اکنون پذیرای ماست در رابطه ای تنگاتنگ با انبوهی از الگوهای ذهنی و مفاهیم فکری، آنهم در بعدی وسیع و قابل دسترس، مراحلی جدیدی از تاریخ انسانی را سپری می کند که در عین حساسیت و برانگیختگی خاصی که به همرا دارد، مخاطبان خود را در بستری هزار تو از یافته ها و اندیشه های نو، آنهم با گوناگونی بسیار آنچنان درگیر می کند که رهایی از آن و حتی بازگشت به تعادل اولیه نیز ناممکن به نظر می رسد. انسان مدرن آنچنان در یاقته ها و ساخته های خویش غرق شده است و بیگانه از طبیعت. دیگر کمتر کسی را می توان یافت ذهنی دور از پیش داوری های علمی و مفاهیم پایه ای دانش و هنر، در خلقت و عظمت طبیعت به تفکر و تعمق بپردازد. هرگز نباید فراموش کنیم که یك فكر خوب در فضایی مناسب ساخته و پرداخته می شود و داشتن بستری مناسب و امکاناتی نسبی، مستلزم برخوردی زیربنایی و آینده نگر است.

فهرست مطالب :

فصل اول : مقدمه و تعریف مسئله

۱-۱-مقدمه

فصل دوم : بررسی و شناخت استان لرستان

۲-۱-موقعيت جغرافيايي لرستان

۲-۲-جغرافیای طبیعی و اقلیم.

۲-۳- تاریخ استان لرستان

۲-۴-شهرخرم آباد

۲-۵-شرایط اقلیمی و خصوصیات آب و هوای

۲-۶- شرایط کالبدی مناطق کوهستانی

۲-۶-۱-فرم بنا

۲-۶-۲-ساختمان های درون گرا با حیاط مرکزی

۲-۶-۳-استفاده از ایوان و حیاط کوچک در بنا

۲-۶-۴- پلان ،فرم بنا و نحوه قرارگیری آن

۲-۶-۵- اتاق های کوچک با ارتفاع کم

۲-۶-۶- بام های مسطح

۲-۶-۷-نوع مصالح

۲-۷-کالبد شهری و روستایی

فصل سوم : بررسی نمونه های مشابه

۳-۱-ماریو بوتا ،موزه هنر مدرن

۳-۲- سانتیا گو کالاتراوا

۳-۳-موزه هنرهای معاصر تهران

۳-۴- فرهنگسراي‌ نياوران‌

۳-۵-نمونه هایی از فرهنگسراهای موجود در تهران

۳-۵-۱-فرهنگسراى شهر

۳-۵-۲-فرهنگسراى دختران

۳-۵-۳-فرهنگسرای بهمن

۳-۵-۴-فرهنگسرای دانشجو

۳-۵-۵-فرهنگسرای کار

۳-۵-۶-فرهنگسرای ارسباران

فصل چهارم : ظوابط و استانداردهای طراحی و برنامه فیزیکی

۴-۱-برنامه فیزیکی

۴-۲- حوزه بندی طرح..

۴-۲-۱- حوزه نمایشگاهی

۴-۲-۲- انستیتو تحقیقاتی

۴-۲-۳-حوزه خدماتی

۴-۲-۴- حوزه اداری

۴-۳- کتابخانه

۴-۳-۱- ميزان فضاهاي كتابخانه

۴-۳-۲- ابعاد و استاندارد هاي پيشخوان و برگه دان

۴-۳-۳- طول قفسه ها

۴-۳-۴- ارتفاع قفسه ها

۴-۳-۵- استاندارد ميزها

۴-۳-۷- نور پردازي.

۴-۳-۸- آکوستیک در کتابخانه

۴-۳-۹- تهويه ي مطبوع

۴-۴- گالري ها۴-۴-۱- ساختار عمومی گالری ها

۴-۴-۲- نورپردازي گالري ها

۴-۴-۳- حركت و دسترسي گالري ها

۴-۴-۴- تهویه مطبوع۴-۴-۵- آکوستیک

۴-۵- فضای نمایشی

۴-۵-۱- ساختار عمومي فضاهاي نمايشي

۴-۵-۲- شكل و انواع مختلف صحنه ي نمايش

۴-۵-۳- شيب سالن نمايش

۴-۵-۴- نورپردازی صحنه

۴-۵-۵- صندلي تماشاگران

۴-۵-۶- آكوستيك در فضای نمایشی۴-۶- استاندارد ها و ضوابط طراحي سينما

۴-۶-۱- سالن انتظار

۴-۶-۲- ورودی سینما

۴-۶-۳- گیشه بلیط فروشی

۴-۶-۴- راهروهای سالن نمایش

۴-۶-۵- صندلی تماشاگران

۴-۶-۶- ورودی ها و خروجی های سالن سینما

۴-۶-۷- سرویس های بهداشتی سینما

۴-۶-۸- اتاق پروژکتور

۴-۷- استانداردها و ضوابط

فصل پنجم : مبانی نظری معماری

۵-۱-مبانی نظری

۵-۱-۱- خلاصه ای از تعاریف مبانی نظری معماری

۵-۱-۲- مبانی نظری عام معمار یا طراح در یک طرح

۵-۲- مبانی نظری طراحی معماری

۵-۳- بررسی روند آفرینش وخلق یک اثر در معماری

۵-۴- معمار

۵-۵- گسترش ذهن هنرمند و شکل گیری اندیشه

۵-۶-کانسپت

۵-۷- ساختار

۵-۸- اسکیس های مفهومی

۵-۹- نتیجه گیری

۵-۱۰- تخیل

۵-۱۱- خلاقیت

۵-۱۱-۱- اصول اولیه خلاقیت

۵-۱۱-۲- وجوه هوش

۵-۱۱-۳- خصوصیات افراد بسیار خلاق

۵-۱۱-۴- عوامل بازدارنده‌ی خلاقیت

۵-۱۱-۵- عوامل تشدیدکننده خلاقیت و نوآوری

۵-۱۲- انگیزه‌ها

۵-۱۲-۱- انگیزه‌های بیرونی

۵-۱۲-۲-انگیزه‌های درونی

۵-۱۳- ابزارها

فصل ششم : تحلیل روند طراحی

۶-۱- روند طراحی معماری از کانسپت تا طرح

۶-۲- عوامل موثر در کانسپت در طراحی

موضوع از کانسپت تا طرح (روند طراحی)

روش هاي مختلف طراحي معماري

فصل هفتم : تحلیل و معرفی طرح

۷-۱- موقیت سایت

۷-۲- دسترسی ها

۷-۳- دید در سایت

۷-۴- دیاگرام ارتباطی فضاها

۷-۵- اقلیم سایت

۷-۶- کانسپت

۷-۷-اسکیس های اولیه طرح

۷-۸- نقشه ها

۷-۸-۱- پلان طبقه همکف

۷-۸-۲- پلان طبقه اول

۷-۸-۳- پلان طبقه دوم

۷-۸-۴- پلان طبقه سوم

۷-۸-۵- نماها و مقاطع

۷-۸-۶- سایت پلان

۷-۹- تصاویری از طرح

منابع و ماخذ

جهت مشاهده چکیده مطالب اینجا کلیک کنید.

جهت دانلود پروژه  اینجا کلیک کنید.(همراه با نقشه های معماری)

ارسال به دوستان در تلگرام

نگارخانه:(با کلیک بر روی عکس مورد نظر با جزئیات بیشتر مشاهده کنید)

مطلب پیشنهادی

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه 22 )

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه ۲۲ )

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه ۲۲ ) عنوان پروژه : برنامه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com