خانه / پلان/ رساله / رساله طراحی سالن موسیقی و سمفونیک

رساله طراحی سالن موسیقی و سمفونیک

رساله طراحی سالن موسیقی و سمفونیک

عنوان پروژه:  رساله طراحی سالن موسیقی و سمفونیک(همراه با پلان های معماری)

فایل ذخیره شده: در قالب ورد و در ۱۸۱ صفحه

حجم فایل: ۲۵٫۱ MB

در این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری (کدیار) ، به تشریح رساله طراحی سالن موسیقی و سمفونی  در قالب ورد و در ۱۸۱ صفحه  می پردازیم ،لذا قبل از بیان سرفصل های این رساله به توضیح مختصری از این رساله می پردازیم . با ما همراه باشید.

معماری ایجاد فضای مادی و معنوی می کند ولی موسیقی فقط فضای معنوی ایجاد می کند.به عبارت دیگر موسیقی ،معماری زمان است ومعماری ،موسیقی مکان است.ترکیب این دو با نام تالار موسیقی می تواند یک عنصر موفق در بین ساختمان های معماری باشد. موسیقی صرفاً جدا از کلمات می‌تواند ارتباط احساسی و عاطفی را زودتر برقرار کند و همواره یکی از عوامل محرک انسان در شادی یا غم بوده است و تأثیر بسزایی در به نمود کشیدن این موضوع دارد.اما بروز این احساسات و برطرف کردن نیاز به حس آرامش پس از گوش دادن به موسیقی،نیازمند مکانی برای اجرای موسیقی است.اما متأسفانه به دلیل نبود علاقه مند به اجراهای زنده سمفونیک و یا شاید اهمیت ندادن دولت و مسئولین به احداث اینگونه سالن ها،اکنون شمار آنها به انگشتان یک دست هم نمی رسد.

فهرست مطالب:

فصل اول : بیان و اهداف پروژه

۱-۱ بیان مساله

۱-۲ پیشینۀ تحقیق

۱-۳ فرضیات تحقیق

۱-۴ اهداف پروژه

۱-۵ ضرورت های تحقیق

۱-۶روش تحقیق

۱-۷ برنامۀ فیزیکی طرح

۱-۸ شناخت و تحلیل سایت پروژه

فصل دوم: کلیات تعاریف , مفاهیم و دیدگاه دانشمندان

۲-۱ تعاریف

۲-۱-۱ ارکستر

۱-۳ ارکستر ملی ایران

۲-۱-۲ آشنایی با ارکستر سمفونیک تهران

۲-۲موسیقی سمفونیك چیست؟

۲-۲-۱ تعریف سمفونی به زبان ساده

۲-۳ موسیقی دوره رمانتیک

۲-۳-۱ ارتباط موسیقی وفضاهای رمانتیک

۲-۳-۲ سمفونی در دوره رمانتیک

۲-۳-۳ موسیقی‌دانان بزرگ دوره رمانتیک

۲-۴ مشاهیر موسیقی .

۲-۴-۱ لودویگ فان بتهوون

۲-۵ سلسله مراتب در کشف فضای معماری و موسیقی ایرانی

۲-۶  آکوستیک و معماری

۲-۶-۱ انتشار صدا و تباهی آن

۲-۶-۲  آزار نوفه

۲-۷ فرم تالار های موسیقی

۲-۷-۱ مصالح آبسوربنت

۲-۷-۲ ایزولاسیون پنجره ها

۲-۷-۳ طراحی اتاق‌های تمرین موسیقی، طراحی تالار کنسرت، طراحی مدرسه موسیقی

۲-۷-۴  نسبت‏ها و هارمونی

۲-۸ مفاهیم و دیدگاه اندیشمندان

۲-۸-۱ سخنان بزرگان از موسیقی

۲-۸-۲ سیبلیوس

۲-۹ موسیقی در آثار ابوعلی سینا

۲-۹-۱ برداشت از اقلیدس؟

۲-۹-۲ مقدمات هارمونی

۲-۱۰ موسیقی و جایگاه آن نزد مولانا

۲-۱۰-۱ موسیقی، شعر و مولانا

۲-۱۰-۲ موسیقی و جایگاه آن نزد مولانا

۲-۱۱ معماری موسیقی مجسم

۲-۱۲ معماری آکوستیک در تالار های موسیقی

۲-۱۲-۱  فرم بنا

۲-۱۲-۲ دیفوزیته

۲-۱۲-۳  آکوستیک در بناها

۲-۱۲-۴ سیستم‌های صوتی

۲-۱۳  تاریخ آکوستیک معماری

۲-۱۳-۱ دورۀ یونانی-رومی ۶۵۰ پیش از میلاد تا ۴۰۰ میلادی

۲-۱۳-۲  دوره اولیه مسیحی ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلادی

۲-۱۳-۳ دورۀ رومانس ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ میلادی

۲-۱۳-۴ دوره گوتیک ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ میلادی

۲-۱۳-۵ دوره رنسانس ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ میلاد

۲-۱۳-۶ دوره باروک ۱۶۰۰ تا ۱۷۵۰ میلادی

۲-۱۳-۷ دوره کلاسیک ۱۷۵۰ تا ۱۸۲۵ میلادی

۲-۱۳-۸ کلاسیسیسم

۲-۱۳-۹ دوره رومانتیک ۱۸۲۵-۱۹۰۰

۲-۱۳-۱۰ دوران مدرن

۲-۱۴ موسيقي ايران در دوران تاريخي

۲-۱۴-۱ موسيقي در دوره ايلام

۲-۱۴-۲ موسيقي در دوره ماد

۲-۱۴-۳ موسيقي در دوره هخامنشيان

۲-۱۴-۴ موسيقي در زمان اشكانيان

۲-۱۴-۵ موسيقي در دوره ساسانيان

۲-۱۵ موسیقی و معماری و اندوخته های فرهنگی

۲-۱۵-۲ صحنه جای گزینی مواد اولیه موسیقی و معماری

۲-۱۵-۱ شکل، وجه قابل انتقال مفهوم‏ها

۲-۱۵-۳ معماری در گستره‏های زمانی و مکانی

۲-۱۵-۴ فیلیپ گلاس؛ موسیقی و معماری

۲-۱۵-۵ بتون، آهن و فیلیپ گلاس

فصل سوم : بررسی نمونه های موردی و ارائه احکام طراحی

۳-۱ تالار وحدت.

۳-۲ برج میلاد

۳-۳ تئاتر خاوران

۳-۴ خانه اپرای سیدنی Sydney Opera House

۳-۵ تالار جدید کنسرت لوکزامبورگ

۳-۶  پارک موسیقی parco della musica

۳-۷ سالن اپرای گوانجو.

۳-۸  سالن کنسرت هال تامپر- فنلاندtampere talo

۳-۱-۹  تالار کنسرت والت دیسنی walt disney concert hall

۳-۱۰  سالن کنسرت هال کیوتو ژاپن kyoto concert hall

۳-۱۱  مرکز موسیقی کودلی

۳-۱۲ مرکز ملی هنرهای نمایشی چین National Center for the Performing Arts China

۳-۱۳ خانه موسیقی در دانمارک

۳-۱۴ اپرای متروپولیتن تایچونگ

۳-۱۵ ضوابط طراحی تالارهای موسیقی

۳-۱۵-۱ دسترسی‌ ها

۳-۱۵-۲ گنجایش مجموعه

۳-۱۵-۳ ضوابط ویژه معلولین

۳-۱۵-۴ فضاهای عمومی‌

۳-۱۵-۴-۱ ورودی و گیشه

۳-۱۵-۴-۲ کافی شاپ

۳-۱۵-۴-۳ سالن انتظار

۳-۱۵-۴-۴ بوفه و رستوران

۳-۱۵-۴-۵ راهروها

۳-۱۵-۴-۶ سرویس‌های بهداشتی

۳-۱۵-۴-۷ فضای اداری

۳-۱۵-۵ صحنه

۳-۱۵-۶ انواع صحنه

۳-۱۵-۷ فضای حركتی حفره اركستر

۳-۱۵-۸ فضای پشت و كنار صحنه

۳-۱۵-۹ اركستر

۳-۱۵-۱۰ جایگاه رهبر اركستر

۳-۱۵-۱۱ پرده صحنه

۳-۱۵-۱۲ نسبت های قسمت تماشاگران

۳-۱۵-۱۳ پشت صحنه

۳-۱۵-۱۳-۱ ورودی هنرمندان

۳-۱۵-۱۳-۲ رختكن‌ها

۳-۱۵-۱۳-۳ اتاق سبز

۳-۱۵-۱۳-۴ ورود به صحنه

۳-۱۵-۱۳-۵ انبارها

۳-۱۵-۱۳-۶ استودیوی ضبط

۳-۱۵-۱۳-۷ كنترل نور و صدا

۳-۱۵-۱۴ هندسه عمومی‌سالن‌ها

۳-۱۵-۱۴-۱ دیدهای افقی و عمودی

۳-۱۵-۱۴-۲ حركت در سالن‌ها

۳-۱۵-۱۴-۳ استانداردهای طراحی سالن‌ها

۳-۱۶استانداردها و ضوابط طراحی

۳-۱۶-۱ سالن انتظار

۳-۱۶-۲ گیشه بلیط‌فروشی

۳-۱۶-۳ راهروهای سالن نمایش

۳-۱۶-۴ صندلی تماشاگران

۳-۱۶-۵ ورودی‌ها و خروجی‌های سالن نمایش

۳-۱۶-۶ سرویسهای بهداشتی

۳-۱۶-۷ اتاق پروژكتور و ملحقات آن

۳-۱۶-۸ پرده نمایش فیلم

۳-۱۷ اصول طراحی

۳-۱۷-۱ استانداردهای ورودی

۳-۱۷-۲ سالن انتظار سرسرا

۳-۱۷-۳ سالن اجرا

۳-۱۷-۳ سالن اجرا

۳-۱۷-۴ طول ردیف

۳-۱۷-۵ حجم فضا

۳-۱۷-۶ فضاهای خدماتی پشت سن

۳-۱۷-۶-۱ اتاق تعویض لباس

۳-۱۷-۶-۲ اتاق گریم

۳-۱۷-۶-۳ اتاق نور و صدا

۳-۱۷-۶-۴ اتاق کارگردان

۳-۱۷-۶-۵ اتاق گروه موسیقی

۳-۱۷-۶-۶ اتاق استراحت گروه

۳-۱۷-۶-۷ اتاق مطالعه

۳-۱۷-۶-۸ اتاق مصاحبه

۳-۱۷-۷ قسمت اداری سالن

۳-۱۷-۷-۱ اتاق رییس

۳-۱۷-۷-۲ بخش حسابداری

۳-۱۷-۷-۳  اتاق آرشیو

۳-۱۷-۸ بخش خدماتی

۳-۱۷-۸-۱ موتورخانه

۳-۱۷-۸-۲ انبار مرکزی

۳-۱۷-۸-۳  پارکینگ

فصل چهارم : جمع بندی و ارائه چهارچوب فکری و مبانی نظری طرح

۴-۱ بررسی اولیه شعر در معماری

۴-۲ رابطۀ موسیقی و احساسات انسانی و الهامات موسیقیایی

۴-۳ رابطه موسیقی با احساسات انسانی

۴-۴ تاثیر موسیقی بر مغز انسان

۴-۵ هارمونی کیهانی

۴-۶  ریتم و ضرب‏آهنگ

۴-۷  آشنایی ابتدایی با ریتم یا ضرب آهنگ، در هنر های تجسمی

۴-۸  ریتم وسکون

۴-۹ ریتم در طراحی

۴-۱۰ تقارن

فصل پنجم : شناخت و تحلیل سایت و ارائه روند طراحی

۵-۱ شناخت و تحلیل سایت

۵-۱-۱ شناخت و تحلیل سایت پروژه

۵-۱-۲ جغرافیای‌ طبیعی‌ استان‌ تهران

۵-۱-۳ شهر تهران

۵-۱-۴ شناخت کلی شهر تهران

۵-۱-۵ شناخت منطقه ۲۲

۵-۱-۶ پتانسیل های توسعه منطقه

۵-۲ مشخصات جغرافیایی و اقلیمی منطقه ۲۲ شهرداری تهران

۵-۲-۱ وضعیت اقلیم و هواشناسی

۵-۲-۲ طرح تفصیلی منطقه ۲۲ شهرداری تهران

۵-۲-۳  امكانات منطقه ۲۲

۵-۲-۴ دریاچه پارك چیتگر

۵-۲-۵ شبكه دسترسی به منطقه

۵-۲-۶ بافت قدیم منطقه ۲۲

۵-۲-۷ شهرك های موجود

۵-۲-۸ بافت جدید منطقه ۲۲

۵-۲-۹ مراكز فرهنگی اطراف سایت

۵-۲-۱۰ تراكم جمعیت و مسكن در منطقه ۲۲

۵-۲-۱۱ تراكم جمعیتی

۵-۳ توضیح سایت و قرارگیری

۵-۳-۱ سایت

۵-۳-۲ عبور و مرور در سایت

۵-۳-۳ ورودی‌های سایت

۵-۳-۴ ورودی به بنا

۵-۴ ارائه کانسپت

۵-۴ ارائه کانسپت

پیوست ها

منابع و ماخذ

جهت مشاهده چکیده مطالب اینجا کلیک کنید.

جهت دانلود پروژه  اینجا کلیک کنید.(همراه با پلان های معماری)

ارسال به دوستان در تلگرام

نگارخانه:(با کلیک بر روی عکس مورد نظر با جزئیات بیشتر مشاهده کنید)

مطلب پیشنهادی

پایان نامه ارشد معماری طراحی مجتمع مسکونی میان مرتبه با رویکرد بکارگیری بهینه بالکن در جهت کاهش مصرف انرژی

پایان نامه ارشد معماری طراحی مجتمع مسکونی میان مرتبه با رویکرد بکارگیری بهینه بالکن در جهت کاهش مصرف انرژی

پایان نامه ارشد معماری طراحی مجتمع مسکونی میان مرتبه با رویکرد بکارگیری بهینه بالکن در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com