خانه / دانشجویی / پلان/ رساله / رساله طراحی خانه سینما و پردیس سینمایی

رساله طراحی خانه سینما و پردیس سینمایی

رساله طراحی خانه سینما و پردیس سینمایی

عنوان پروژه: رساله طراحی خانه سینما و پردیس سینمایی

فایل ذخیره شده: در قالب ورد و در ۱۵۰ صفحه

حجم فایل: ۲٫۸ MB

در این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری (کدیار) ، به تشریح رساله طراحی سراي دوستي مركز كودكان خياباني  در قالب ورد و در ۱۵۰ صفحه  می پردازیم ،لذا قبل از بیان سرفصل های این رساله به توضیح مختصری از این رساله می پردازیم . با ما همراه باشید.

     سينما پديده ای است که فرا تبار شناسی آن ، باب تاثير دو سويه ای را بر زندگی برونی انسان گشوده است  .  در فرآيند بزرگنمايی فريمهای کوچک تا ابعاد محصور کنندة و غول آسای پرده جادوايیاش حد ميانه ای را می توان فرض کرد . که حتی از ديدگاه بصری منطبق با سازوکار و زندگی انسان است .  آغاز نمايش در هر سرزمينی را بايد در آداب و رسوم . مناسک مذهبی همان قوم و در فعاليتهای انسانی برای تنازع بقا جستجو کرد . انسان بدوی که در بيان افکار و عواطف خود ناتوان بود . حرکت را به کمک طلبيده و از طريق حرکات موزون سعی در بيان افکار و عواطف خود کرد و برای درک لذت و به عنوان نيايش و سخن گفتن با خدايان خود شروع به انجام حرکات موزون ( رقص ) می کند . بنابراين اولين هنرهای نمايشی در درون همين مراسم جادوئی و حرکات موزون است که شکل می گيرد .  شايد بتوان گفت يکی از شرايط ضروری برای پيدايش تئاتر فراهم آمدن درک نسبتاً پيچيده ای از جهان است که در آن امکان داشتن نظر گاهی عينی و بيطرفانه از مسائل انسانی وجود داشته باشد . مثلاً يکی از علايم اين فرايافت ، ظهور يا بروز يک برخورد کمدی با مسائل است زيرا برای آنکه در راه خير و سعادت مردم از معيارهای مضحک را برگزينيم ، نياز به بينشی عينی و بيطرفانه داريم . علامت ديگر گسترش حس زيباشناختی است . مثلاً هنگامی که فرايافت های انسان از جهان خود تغيير می کند ، اغلب از اجرای آيين و توسل به اسطوره ها برای رسيدن به خوشبختی صرف نظر می کنند .

فهرست مطالب:

چکیده ۱

شعری از حسين پناهی ۲

مقدمه ۳

فصل اول : مباني نظري ۸

۱ـ ۱ ـ فرهنگ نمايش و نقش آن در ايران ۸

۲ـ ۱ ـ شناخت سينما ۱۰

سينما چيست ؟ ۱۰

۳ ـ ۱ ـ تاريخچة سينمای جهان ۱۴

۱ ـ۳ ـ ۱ ـ اختراع سينما ۱۴

۲ ـ ۳ ـ ۱ ـ تاريخ سينمای ايران ۲۲

۳ ـ ۳ ـ ۱ـ سينمای حال حاضر ايران ۲۵

فصل دوم : رهيافتی نظری بر عناصرسازندة  فيلم و معماری ۲۸

۱ ـ ۲ ـ معماری و سينما ۲۸

۱ـ ۱ ـ ۲ ـ معماری در سينما  . ۳۱

۲ـ ۱ ـ ۲ ـ معماری رسا نه ای  « Media Architecture » ۳۴

۲ ـ ۲ ـ سينما و حرکت ۴۰

۱ ـ ۲ ـ ۲ ـ معماری تحرک وسکون  ۴۲

۳ ـ ۲ ـ سينما و زمان ۴۳

۴ـ۲ ـ فضا و زمان ۴۴

۱ ـ ۴ ـ ۲ ـ فضا در معماری و سينمای امروزی ۴۷

۵ ـ ۲ ـ معماری سينما ۴۸

۵ ـ ۲ ـ لوکوربوزيه و فيلم ۵۱

فصل سوم : استانداردها و برنامه فيزيكي ۵۳

ضوابط ساخت مجموعه های سينمايی ۵۳

۱ ـ ۳ ـ ملزومات سينما در استاندادرهای آمريکايی ۵۳

۱ ـ ۱ ـ ۳ ـ موقعيت سايت ۵۴

۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ مشخصات سالن سينما ۵۴

۱ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ ظرفيت سالن ۵۴

۲ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ شکل و اندازة تصوير پردازش شده ۵۵

۳ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ پرده ها و تصويرپردازی ۵۷

۴ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ لنزهای پردازش ۵۹

۵ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ پوشش تصوير ۵۹

۶ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ شيب کف و صندلی ها ۶۰

۷ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ شيب کف سالن نمايش تصوير ۶۰

۸ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ فاصله گذاری رديف ها و راهروها ۶۱

۹ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ پرده ۶۱

۱۰ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ روشنائي سالن ۶۲

۱۱ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ گيشة بليت ۶۳

۱۲ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ سالن های استراحت و سيرويس ها ۶۴

۱۳ ـ ۲ ـ ۱ ـ ۳ ـ اتاق پردازش ( پروژکسيون ) ـ آپارت خانه ۶۴

۲ ـ ۳ ـ برنامه ريزی ، طرح و احداث سينماهای به صرفه در ايران ۶۵

۱ ـ ۲ ـ ۳ ـ کليات ۶۵

۱ ـ ۱ ـ ۲ ـ ۳ ـ انواع سالن (از لحاظ عملکردی ) ۶۵

سالن سينما ـ تئاتر ۶۵

سالن چند منظوره ۶۶

۲ ـ ۲ ـ ۳ ـ مشخصات سالن ۶۶

۱ ـ ۲ ـ ۲ ـ ۳ ـ مشخصات راهروها ۶۶

۲ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ نحوة انتظام صندلی ها در سالن ۷۰

۳ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ ورودی ها و خروجی های سالن ها ۷۳

۴ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ پردة نمايش فيلم ۷۸

۵ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ صحنه ۷۹

۶ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ ضوابط ديد در سالن ۸۰

۷ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ ضوابط شنوائي در سالن ها ۸۲

۸ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ آکوستيک تالار و صحنه ۸۳

۹ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ شيب ها و حجم سالن ۸۴

۱۰ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ قاعدة کلی ۸۶

۱۱ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ مواد آبسوربر ( جاذب صوت ) ۸۷

۱۲ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ انواع مواد آبسوربر ۸۸

۱۳ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ جذب صدا بوسيلة حاضرين در سينما ۹۱

۱۴ ـ ۲ ـ ۳ ـ ۳ ـ قاعدة کلی  برای آکوستيک سالن ۹۱

۳ ـ ۳ ـ ۳ ـ اتاق جانبی سالن ها ۹۲

۱ ـ ۳ ـ ۳ ـ ۳ ـ آپارات خانه ۹۲

۴ ـ ۳ ـ ۳ ـ هال انتظار ۹۶

۵ ـ ۳ ـ ۳ ـ ورودی سينما ۱۰۰

۶ ـ ۳ ـ ۳ ـ گيشة بليت فروشی ۱۰۱

۷ ـ ۳ ـ ۳ ـ سرويسهای بهداشتی ۱۰۲

۸ ـ ۳ ـ ۳ ـ فضاهای اداری ۱۰۴

۹ ـ ۳ ـ ۳ ـ انبار و تاسيسات ۱۰۴

۱۰ ـ ۳ ـ ۳ ـ بوفه و رستوران ۱۰۵

۴ ـ ۳ ـ نتايج حاصل از مطالعات ضوابط طراحی ۱۰۶

۱ ـ ۴ ـ ۳ ـ خانة فيلم و سينما ۱۰۶

۱ ـ ۱ـ ۴ ـ ۳ ـ سالن نمايش اصلی ۱۰۸

۲ ـ ۱ـ ۴ ـ ۳ ـ سالن های نمايش فرعی ۱۱۱

۲ ـ ۴ ـ ۳ ـ بخش جنبی خانة فيلم و سينما ( قسمت امور اداری ) ۱۱۳

۳ ـ ۴ ـ ۳ ـ فضاهای ورودی ۱۱۴

۴ ـ ۴ ـ۳ ـ قسمت ويژه ( حراست ) ۱۱۷

۵ ـ ۴ ـ ۳ ـ قسمت پذيرايی و رستوران ۱۱۸

۶ ـ ۴ ـ ۳ ـ آشپزخانة مجموعه ۱۲۰

۱ ـ ۶ ـ ۴ ـ ۳ ـ انبار موا غذايي ۱۲۱

۲ ـ ۶ ـ ۴ ـ ۳ ـ بارانداز آشپزخانه ۱۲۱

۷ ـ ۴ ـ ۳ ـ قسمتهای تشکيل دهندة بخش پذيرايی و سطح زير بنای آنها ۱۲۳

۸ ـ ۴ ـ ۳ ـ فهرست قسمتهای مختلف بخش جنبی خانة سينما و سطح زير بنای آنها ۱۲۴

۹ ـ ۴ ـ ۳ ـ فهرست بخش های تشکيل دهندة خانة سينما و سطح زير بنای آنها ۱۲۴

۱۰ ـ ۴ ـ ۳ ـ تاسيسات مرکزی ۱۲۵

۱۱ ـ ۴ ـ ۳ ـ پارکينگ ها ۱۲۶

فصل چهارم : بررسی نمونه های مشابه ۱۲۷

۱ ـ ۴ ـ مجموعه سينماهای UFA ، درسدن ۱۳۸

۲ ـ ۴ ـ مجتمع سينمايی آزادی ، تهران(فرشيد موسوی و آلخاندروزائرپلو) ۱۴۲

۳ ـ ۴ ـ مجتمع سينمايی آزادی ، (کاری از بابک شکوفی) ۱۴۷

منابع و ماخذ

جهت مشاهده چکیده مطالب اینجا کلیک کنید.

جهت دانلود پروژه  اینجا کلیک کنید.

ارسال به دوستان در تلگرام

نگارخانه:(با کلیک بر روی عکس مورد نظر با جزئیات بیشتر مشاهده کنید)

مطلب پیشنهادی

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه 22 )

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه ۲۲ )

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه ۲۲ ) عنوان پروژه : برنامه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com