خانه / پاورپوینت / نکات(تخریب ساختمان،گود برداری)

نکات(تخریب ساختمان،گود برداری)

نکات(تخریب ساختمان،گود برداری)

عنوان درس: عناصر جزئیات ساختمانی ۲

عنوان پروژه :نکات(تخریب ساختمان،گود برداری)

فایل ذخیره شده: در قالب پاورپونت  و در ۳۲ اسلاید

حجم فایل: ۳٫۲  MB

در این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری (کدیار) ، نکاتی در مورد  تخریب ساختمان،گود برداری در قالب پاورپونت  و در ۳۲ اسلاید زیبا می پردازیم ، لذا قبل از توضیح  این پاورپونت  توضیح مختصری از نحوه تخریب اصولی ساختمان اشاره می کنیم.

برای ساختمانهایی که تخریب آن مشکلی برای ساختمانهای اطراف نداشته باشد و یا اینکه در اطراف آن ساختمانی نباشد و یا مصالح آن مورد نیاز نباشد ، از تخریب با یک لودر استفاده می کنیم و ساختمان را بدون سبک سازی تخریب می کنیم و بوسیلۀ کامیون نخاله ها را بار می زنیم.

اما اگر مصالح آن مورد استفاده و دارای ارزش اقتصادی باشد،تخریب آن مهم است و باید طبق اصول تخریب شود.همچنین در مواردی که ساختمان امکان صدمه برای ساختمانهای اطراف داشته باشد.

در پایین این پست بیشتر با مشخصات این پروژه آشنا می شویم ، با ما همراه باشید.

چکیده مطالب:

مراحل تخریب ساختمان

* مرحله اول
قبل از تخریب یک ساختمان ابتدا باید به سازمانهای ذیربط،شامل سازمان آب،برق،گاز و تلفن،اطلاع داد.بدین ترتیب سازمانهای فوق اقدام به قطع آب ،برق و گاز تا اطلاع ثانوی می کنند.مثلاً شرکت گاز را تا زمانی که نفرات ساکن ساختمان شوند،(زمانی که اسناد تفکیک شده باشد و حداقل یک مصرف کننده در ساختمان باشد)قطع می کند.
شرکت آب،آب را قطع می کند،اما چون برای مراحل مختلف ساختمان سازی به آب نیاز می باشد،با درخواست کنتور جدید،سازمان آب مسکونی با تعرفه جدید که از تعرفه آب بیشتر است کنتوری در اختیار درخواست کننده قرار می دهد،همچنین برق،که تعرفه و آمپراژ آن فرق می کند.چون در ساختمان سازی،ماشین آلات مختلف از قبیل ماشین آلات بتن ریزی یا بالابرها،با برق معمولی نمی توانند کار کنند و برای مثال نیاز به آمپراژ بالای ۵۰ و برق سه فاز دارند(در حالی که فیوز معمولی ۲۵ آمپر (تک فاز است)بنابراین می بایست از دستگاههای دیزلی استفاده کنیم که ژنراتور تولید کننده برق دارد.

گودبرداری

بعد از پیاده کردن نقشه و کنترل آن در صورت لزوم اقدام به گود برداری می نمایند. در کلیه ساختمانهایی که تمام یا قسمتی از بنا پایینتر از سطح طبیعی زمین احداث می شود باید گود برداری انجام شود .

گاهی ممکن است عمق گود برداری به چندین متر برسد . گود برداری معمولاً با وسایلی مانند بیل مکانیکی ویا لودر ودر صورت محدودیت زمین و یا عدم دسترسی به ماشین آلات از وسایل دستی مانند بیل و کلنگ و فرغون و در عمق زیاد یا منطقه وسیع مثل پارکینگ های زیر زمینی ، انبارهای بزرگ زیر زمینی و غیره با کمک سایر ماشین آلات ساختمانی انجام می گیرد . چنانچه عملیات گود برداری با ماشین انجام شود ، گود برداری باید تا ۱۵ سانتیمتری رقوم نهایی و ۱۵ سانتیمتر اخیر با دست برداشته و طبق رقوم و شیبهای داده شده در نقشه های اجرایی ، تنظیم و رگلاژ شود.

جهت دانلود پروژه اینجا کلیک کنید.

ارسال به دوستان در تلگرام

نگارخانه:(با کلیک بر روی عکس مورد نظر با جزئیات بیشتر مشاهده کنید)

—-————————————————————————

مطلب پیشنهادی

دانلود پاورپوینت شناخت انواع آجر، ابعاد و موارد استفاده آن ( 28 اسلاید )

دانلود پاورپوینت شناخت انواع آجر، ابعاد و موارد استفاده آن ( ۲۸ اسلاید )

دانلود پاورپوینت شناخت انواع آجر، ابعاد و موارد استفاده آن ( ۲۸ اسلاید ) عنوان …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com