خانه / دانشجویی / پلان/ رساله / رساله طراحي خانه خط و خوشنويسي

رساله طراحي خانه خط و خوشنويسي

رساله طراحي خانه خط و خوشنويسي

عنوان پروژه : رساله طراحي خانه خط و خوشنويسي

فایل ذخیره شده: در قالب ورد و در ۱۳۲ صفحه

حجم فایل:  ۱۲٫۳ MB

در این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری (کدیار) ، قصد آماده نمودن رساله طراحي خانه خط و خوشنويسي   در قالب ورد و در ۱۳۲ صفحه نموده ایم، یکی از مهمترین شاخصه‌های شکل دهنده هر بنای معماری، توجه به مخاطبان آن است و یکی از بزرگترین ویژگی‌های هر مجموعه شهری (از جمله مجموعه های فرهنگی، هنری، تفریحی، ورزشی و…) میزان توفیق آن در جلب مردم كه به عنوان مالکان اصلی آن می‌باشند. دعوت و جذب مخاطبان و برقراری ارتباطی ساده و بی پیرایه با آنان و ایجاد فضایی مناسب جهت تماس با مقوله هنر و فعالیتهای فرهنگی و هنری بدون هیچ گونه تشریفات خاص و دست و پا گیر مهمترین هدف در روند شکل‌دهی به این مجموعه می‌باشد.

در پایین پست بیشتر با مشخصات این پروژه آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

فصل اول : کلیات پژوهش

مقدمه

۱-۱ دلایل انتخاب موضوع

۱-۲ تعریف مسأله

۱-۳-پرسش های محوری

۱-۴- هدف از اجرای این  پروژه

۱-۵-روش های اجرای پروژه

نتیجه گیری

فصل دوم :مبانی نظری

۲-۱- مقدمه

۲-۲- مفاهيم فرهنگي معماري ايراني

هندسه يا انتظام هندسي

طبيعت

خلوت

انعطاف پذيري

سلسله مراتب

شفافيت

ايهام و تداعي

نتیجه‌گیری

فصل سوم :شناخت موضوع

۳-۱- تاریخچه‌ی انواع خطوط

۳-۱-۱- کوفی

۳-۱-۲- کوفی معقلی

۳-۲- اقلام سته

۳-۲-۱- محقق

۳-۲-۲- ریحان

۳-۲-۳- ثلث

۳-۲-۴- نسخ جدید

۳-۲-۵- توقیع

۳-۲-۶- رقاع

۳-۲-۷- خط غبار

۳-۳- خطوط ویژه ایرانیان

۳-۳-۱- تعلیق

۳-۳-۲- نستعلیق

۳-۳-۳- شکسته نستعلیق،شکسته

۳-۴- تصویر و تصور در خط

۳-۵- خوشنویسی قرآنی

۳-۶- خوشنویسی و قالی

۳-۷-کتیبه‌نگاری و معماری

۳-۸- حس آمیزی خطوط اسلامی

۳-۹- خوشنویسی وهنرهای بصری

۳-۱۰- خط و بیان هنری

۳-۱۰-۱- خوشنویسی و زبان

۳-۱۱- تقسیمات طلایی و خوشنویسی

۳-۱۲- نقاشی خط

فصل چهارم : شناخت اقلیمی

۴-۱-بررسی موقعیت وجایگاه (شهرستان تیکانتپه)تکاب

۴-۱-۱- موقعیت جغرافیایی شهرستان تیکان تپه )تکاب(

۴-۲- وجه تسمیه نام شهرستان ” تیکان تپه”

۴-۳- موقعیت طبیعی و تاریخی شهر تیکان تپه )تکاب(

۴-۴- بررسی وضعیت جغرافیایی منطقه

۴-۵- بررسی جغرافیایی استان آذربایجان غربی

۴-۵-۱- بررسی زمین شناسی و خاک استان آذربایجان غربی

۴-۶- مشخصات کوههای استان آذربایجان غربی

۴-۶-۱- کوههای آذربایجان به ۶ گروه تقسیم می شوند

– کوهستان ارسباران یا قراجه داغ

– رشته کوه سبلان- جلفا

– رشته کوه سهند – ابرقوش

– کوهستان قره داش یا تکاب

۴-۷- وضعیت آب وهوا و اقلیم استان آذربایجان غربی

۴-۷-۱- توده هوای سرد شمالی

۴-۷-۲- توده هوای قطبی سیبری

۴-۷-۳- توده هوای قطبی بحری

۴-۷-۴- توده هوای حاره بحری

۴-۸- بادها

۴-۹- درجه حرارت

۴-۱۰- آثار تاریخی و اماکن دیدنی تکاب

۴-۱۰-۱-زندان سلیمان

۴-۱۰-۲- زندان برنجه

۴-۱۰-۴- قلعه بردینه

۴-۱۰-۳- زندان نبی کندی

۴-۱۰-۵- چملی گلی

۴-۱۰-۶- چشمه تخت سلیمان

۴-۱۱- پوشش گیاهی غالب در سطح شهرستان

۴-۱۱-۱- جنگل را می توان به دو گروه اصلی دسته بندی نمود

۴-۱۱-۲- گیاهان خود به سه دسته تقسیم می شود

۴-۱۲- ویژگیهای آب وهوای شهرستان تیکان تپه

۴-۱۳- نتیجه گیری مطالعات اقلیمی

فصل پنجم : ضوابط طراحی

۵-۱- ضوابط وکاربریهای مجموعه فرهنگی

۵-۱-۱- ضوابط و معیارهای طراحی مراکز فرهنگی

۵-۲- گالری‌ها

۵-۲-۱- ساختار عمومی گالری‌ها

۵-۲-۲- ترتیب قرار گیری اشیاء

۵-۲-۳- نورپردازی گالری‌ها

الف) نورپردازی طبیعی (نور روز)

ب) نور پردازی جانبی(افقی)

ج).نور پردازی مصنوعی

۵-۳- حرکت و دسترسی گالری‌ها

۵-۴- تنظیم شرایط محیطی

۵-۵- تهویه‌ی مطبوع

۵-۶- آکوستیک

۵-۷- حریق

۵-۸- ساختار عمومی فضاهای نمایشی

۵-۹- شکل و انواع مختلف صحنه ی نمایش

۵-۱۰- شیب سالن نمایش

۵-۱۱- صندلی تماشاگر

۵-۱۲- اتاق رختکن(تنفس بازیگران)

۵-۱۳- اتاق سخنرانی

۵-۱۴- نور پردازی صحنه

۵-۱۵- آکوستیک

۵-۱۶- ایمنی از حریق

۵-۱۷- استانداردهای موزه

۵-۱۷-۱- گالری‌ها

۵-۱۸- آمفی تئاتر

۵-۱۹- کتابخانه

۵-۲۰- اداری

۵-۲۱- آموزشی

۵-۲۲- انبار

۵-۲۳- پارکینگ

۵-۲۴- تاسیسات

۵-۲۵- بررسی نمونه های موجود

۵-۲۵-۱ فرهنگ سرای نیاوران

۵-۲۶- بررسی از نظر اقليم

۵-۲۷- بررسی بنا

۵-۲۸- ورودی

فصل ششم : برنامه ریزی طرح

۶-۱- شناخت بستر طرح

۶-۱-۱- موقعیت استقرار سایت در شهر

۶-۲- شناخت ویژگی های سایت

۶-۳- دسترسی به سایت

۶-۴- دلایل انتخاب سایت

۶-۵- تحلیل سایت

۶-۵-۱- قرارگیری سایت در مقابل باد وباران

۶-۵-۲- جهت گیری درمقابل آفتاب

۶-۵-۳- همجواری ها

برنامه فیزیکی طرح

بخش هفتم :طراحی

۷-۱- روند طراحی

۷-۱-۱-کانسپت ونحوه رسیده به طرح

۷-۲- ایده های طراحی

۷-۲-۱- طرح شماره ۱

۷-۲-۲- طرح شماره۲

۷-۲-۳- طرح شماره۳

پلان های معماری

۷-۳- تصاویری از طرح نهایی

منابع و ماخذ

فهرست تصاویر

تصویر(۳-۱)- خط کوفی اولیه

تصویر (۳-۲)- سیستم نقطه گذاری ابن مقله

تصویر(۳-۳)- خط محقق، بایسنقر میرزا

تصویر(۳-۴)- خط توقیع

تصویر(۳-۵)- خط تعلیق محمدکاظم اصفهانی

تصویر (۳-۶): میرعمادالحسنی

تصویر (۳-۷) :سلطانعلی مشهدی

تصویر(۳-۸)- کوفی شرقی، ۱۰۵۰ م

تصویر(۳-۹)- فرش به خط نستعلیق یازدهم / هفدهم

تصویر(۳-۱۰)-قالیچه دعا، قرن دهم ق

تصویر(۳-۱۱)- محراب اولجایتو، اصفهان۷۱۰ق/ ۱۳۰۷م

تصویر(۳-۱۲)- کتیبه به خط ثلث، مسجدشیخ لطف الله اصفهان

تصویر(۳-۱۳)-آیه۱۸  سوره جن، سرامیک

تصویر(۳-۱۴)- تقسیمات طلایی در خط میر عماد

تصویر(۳-۱۵)- رضا مافی ۱۳۵۸

تصویر(۳-۱۶)- اسرافیل، شیرچی

تصویر(۳-۱۷)- جوا بختیاری

تصویر(۴- ۱) : نقشه ایران و موقعیت شهرستان تیکان تپه)تکاب( و تخت سلیمان

تصویر(۴- ۲)- موقعیت شهرستان تیکان تپه (تکاب) و تخت سلیمان در نقشه راههای ارتباطی آذربایجان

تصویر(۴-۳)-  پوشش گیاهی و منظر طبیعی موجود

تصویر(۴-۴)- پوشش گیاهی و منظر طبیعی موجود در منطقه

تصویر (۵-۱)- ورودی بنا نیاوران

تصویر (۵-۲)- محوطه فرهنگسرای نیاوران

تصویر (۵-۳)- حیاط مرکزی فرهنگسرای نیاوران

تصویر (۵-۴)- درب ورودی حیاط اصلی

تصویر (۵-۵)- محوطه حیاط اصلی فرهنگسرای نیاوران

تصویر (۵-۶)- نگار خانه فرهنگسرا

تصویر (۵-۷)- کتابخانه ی فرهنگسرا

تصویر (۶-۱)- همجواری سایت مورد نظر با خیابانهای انقلاب و مخابرات

تصویر (۶-۲)- همجواری سایت مورد نظر با خیابانها و اماکن دیگر

تصویر (۶-۳)- قرارگیری سایت در مرکز شهر ونحوه دسترسی ها به آن

تصویر (۶-۴)- مسیرهای دسترسی به سایت

تصویر (۶-۵)- مسیربادهای سرد وپرسوززمستانی وابرهای بارش زا

تصویر (۶-۶)- نحوه قرارگیری زمین درمقابل تابش آفتاب

تصویر (۶-۷)- همجواری سایت با ساختمانهای دولتی

تصویر (۷-۱)- کانسپت طرح

تصویر (۷-۲)- طرح اولیه

تصویر (۷-۳)- طرح شماره۲

تصویر (۷-۴)- اسکیس نهایی

تصویر (۷-۵)- پرسپکتیو دید پرنده از کل مجموعه

تصویر (۷-۶) – پرسپکتیو دید پرنده از مجموعه

تصویر (۷-۷) – سایت طرح به همراه محوطه سازی

تصویر (۷-۸) – محوطه سازی با استفاده از فرم حروف

تصویر (۷-۹)- نمای اصلی مجموعه (نمای شرقی)

تصویر (۷-۱۰) – فضای داخلی راهروی دور سالن همایش

تصویر (۷-۱۱) فضای داخلی راهروی دور سالن همایش

تصویر (۷-۱۲)- پرسپکتیو دید ناظر از نمای اصلی

تصویر (۷-۱۳)- پرسپکتیو دید ناظر از نمای اصلی

تصویر (۷-۱۴) – فضای داخلی سالن جلسات

تصویر (۷-۱۵)- فضای داخلی لابی اصلی

تصویر (۷-۱۶)- دید ناظر از نمای اصلی

تصویر (۷-۱۷) – ورودی مجموعه

فهرست جداول

جدول (۶-۱) فضاهای بخش اداری

جدول (۶-۲) فضاهای بخش آموزشی

جدول (۶-۳) فضاهای بخش نمایشگاهی

جدول (۶-۴) فضاهای بخش اقامتی

جدول (۶-۵) فضاهای بخش سالن همایش

جدول (۶-۶) فضاهای بخش خدماتی

     

جهت مشاهده چکیده مطالب اینجا کلیک کنید.

جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.

ارسال به دوستان در تلگرام

نگارخانه:(با کلیک بر روی عکس مورد نظر با جزئیات بیشتر مشاهده کنید)

—-————————————————————————

مطلب پیشنهادی

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه 22 )

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه ۲۲ )

برنامه ی فیزیکی واستانداردهای درمانگاه ( word _ صفحه ۲۲ ) عنوان پروژه : برنامه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com