خانه / پاورپوینت / کلیسای سنت استپانوس

کلیسای سنت استپانوس

کلیسای سنت استپانوس

عنوان پروژه: کلیسای سنت استپانوس

فایل ذخیره شده: در قالب پاورپونت و در ۳۵ اسلاید

حجم فایل:  MB  ۱۶٫۱

در این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری (کدیار) میخواهیم یکی از زیباترین و مشهورترین کلیساهای ارمنیان در جهان کلیسای استپانوس مقدس با ویژگی های معماری و تزئینی بسیار با ارزش را توضیح دهیم این پروژه در قالب پاورپونت و در ۳۵ اسلاید زیبا  تهیه گردیده است و دوستانی که تمایل به دانلود آن را دارند می توانند آن را در پایین صفحه دانلود کنند.

 چکیده مطالب:

ایران زمین مهد آزادگان است،در این سرزمین خدایی ،مسیحیان کلیساهای بسیاری ساخته اند.در هیچ یک از کشورهای مسلمان این تعداد کلیسا وجود ندارد.

تاکنون ۱۷ کلیسای فرقه های کاتولیک،پروتستان،ارتودوکس و نستوری ،و ۲۶ کلیسای ارمنیان فرقه گریگوری،در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

آندرانیک هویان،ص ۸

از اوایل سده اول میلادی مسیحیت در ایران زمین انتشار یافت،مبلغان مسیحی در شمال غرب و غرب ایران زمین به تبلیغ پرداختند.پادشاهان آزادمنش اشکانی با دین و اعتقادات رعایای خود کاری نداشتند.مسیحیان در آغاز مسیحیت در سرزمین روم تحت تعقیب،آزار،شکنجه و اعدام قرار داشتند.از این رو به ایران می گریختند،و در این سرزمین در آسایش کامل به سر می بردند و مراسم مذهبی خود را به راحتی و بدون دغدغه خاطر انجام می دادند.

آندرانیک هویان،ص ۱

مساحت  وانک استپانوس مقدس ۳۴۶۳ متر مربع است.پیرامون وانک بارویی عریض و مرتفع با سنگ لاشه و ملاط گل کشیده شده است.باروی دژ دارای هفت برج است چهار برج  در چهار گوشه بارو،یک برج در وسط باروشرقی و دو برج در اواسط باروی غربی و در رو سوی در ورودی به فاصله ۸ متر عقب تر ساخته شده است.در ورودی کلیسا در این قسمت قرار دارد.دو برجی که در دو سوی این محوطه ساخته اند می تواند به خوبی از در ورودی و محوطه جلوی آن محافظت نماید.

جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.

ارسال به دوستان در تلگرام

نگارخانه:(با کلیک بر روی عکس مورد نظر با جزئیات بیشتر مشاهده کنید)

—-————————————————————————

مطلب پیشنهادی

دانلود پاورپوینت شناخت انواع آجر، ابعاد و موارد استفاده آن ( 28 اسلاید )

دانلود پاورپوینت شناخت انواع آجر، ابعاد و موارد استفاده آن ( ۲۸ اسلاید )

دانلود پاورپوینت شناخت انواع آجر، ابعاد و موارد استفاده آن ( ۲۸ اسلاید ) عنوان …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com