خانه / دکوراسیون/طراحی / بتن آرمه به روایت داستان

بتن آرمه به روایت داستان

تراژدي بتن آرمه
زميني با ابعاد محدود ، معيار طراحي معماري = تامين حداكثر پاركينگ با كاهش ابعاد ستونها و حذف آويز زير تيرهاي بتني
همچنين ستونها بايد تا آنجا كه نقشه معماري مورد تاييدشهرداري قرار گيرد كوچك باشند.
مهندس محاسب: بازي با اعداد، نوع خاك لرزهاي عالي، البته آزمايشش يك كم گرونتره، جنس تيغه ها فوق سبك، ضخامت گچ و خاك و گچ مينيمم، جنس كفسازي هم وزن پوكه معدني فوق سبك بدون نياز به ملات ماسه سيمان !، ضخامت كفسازي براي شيب بندي و تراز كف و عبور لوله = صفر، آرماتور بدون آزمايش كشش و گواهينامه توليد از آهن فروش بازار= فوق قوي، بتن ستون كه با دست ساخته ميشود پرمقاومت، مع الوصف بازهم زير تيرهاي بتني از زير تيرچه بيرون ميزند. از علم هندسه هم اولين اصل فيزيك را نميداند كه ماده حجم اشغال ميكند و با اين فشاري كه به ابعاد مقطع تير و ستون آورده اي و بهينه كار كردهاي، اين همه آرماتور با هم، در آن جا نميشود و تقلب يا درك ناقصت، بعلت آن بوده كه مقطع تير و ستون جدا كشيده شده اند.
مجري :از علم بتن آرمه نه مدول نرمي ماسه را شنيده و نه درصد فيلر و نسبت آب به سيمان ونه تا بحال رنگ كتاب مبحث نهم را ديده و نه جلد زيباي آبا، قالبهاي ستونهايش هم از محدوديت رنج ميبرد و ميگويد همه را تيپ ميكنيم به ۰۴×۰۴و ،۰۴× ۰۴عيارسيمانش هم يك كيسه بالا ميبريم كه حروم نشه. به اجراي سقفها هم كه ميرسه اقلا نصف ميلگردهاي تكيه گاهي پوترها را به علت جا نشدن حذف ميكنه و پشت سر نقشه كش، غيبت ميكنه كه: اين جوونا اجرا رو نديدن و الكي دست بالا، كار ميكنن آخه پوتر ۰۴سانتي با ۰سانت كاور و ۲سانت خاموت ۲۴سانتش ميمونه كه توش ۰ تا ميلگرد ۲۲سراسري و ۶تا تقويت، فقط در بالا جا نميشه. بين پيمانكارهاي اسكلت بتني، اونهايي كه با تجربهترند،فرقشون اينه كه زياد شن و سنگدانه درشت مصرف نميكنن تا با ملات ساخته شده به جاي بتن ، سطح ستون صيقلي نشون بده. البته به جاي افزودني، يك كم خاك و رس هم، به ملات لوز ميده و كاراييش رو بالا ميبره. مصالح فروشهاي داخل شهر هم چيزي به نام شن و ماسه دانه بندي شده، نشنيدهاند و براي اجراي ستون و ديوار برشي، مصالحي به نام مخلوط شسته براي ساخت بتن غير آماده! ميفروشند. مخلوط مخصوص هم موجوده كه فرقش يه دونه زيتون وسطشه. (ر.ك. به پيتزابتن با تكنولوژي ايتاليا) .
كار كه به سفتكاري ميرسه، تمام پوترهاي گوشه، جهت عبور لوله و ونت و هواكش موتورخونه و امثالهم اقلاً نصف مقطعش توسط عوامل تاسيساتي خراب ميشه. چون در نقشه شهرداري كه فاز يك معماري هم نيست، كسي به عرض تير بتني كه بيش از عرض ديوار پيراموني است توجه نكرده و لولههاي قائم بايد همه گم شن توي كار، اوستا ميگه اين كار قانونيه چون شهرداري اجازه عبور كانال و لوله فاضلاب و ساير اجسام ضخيم را از درز انقطاع نميده بنابراين بايد اينها از توي بنا رد بشن ولي مزاحم فرش خور اطاق نشن! نهايتا به علت خطاي بتن ريزي سقفها سر و ته آنها شيرين يك ۵۱سانتي با هم اختلاف دارند (ناترازي كف سازه اي) و لذا براي عبور يك لوله برق از دو لوله شوفاژ، بايد ۵۱سانتي خاك با نخاله سفال روي كفها پخش كنيم.
تريدي و ليكا و هبلكس و … گرون درميان، سفال رو عشق است در عوض با اين ديوار ارزون روش گرانيت كار ميكنيم.براي كاهش وزن هم پيراموني ها را كلا ۵۴كار ميكنيم با ملات خورش ميشه همون .۲۴ آويز يا بيرون زدگي تير از زير تيرچه ، بعلت ارتفاع زيادتر آن ، بخصوص در طبقات پايين سازه هاي بدون ديوار برشي كوتاه تا ميان مرتبه ، همگي حذف ميشود ، بعلت عدم وجود نقشه فاز دو براي اجراي سقف كاذب و گم كردن آيتمهاي تاسيساتي مثل سيفون و كانال كولر و يا اجراي نور مخفي و رابيتس بندي ، همه تيرچه ها و تيرها از زير چكش كاري شده و پوشش زير ميلگردهاي اصلي آن برداشته ميشود ! و ميلگرد آويز به آنها جوش ! ميشود .علاوه بر كاهش ارتفاع تير ، ميلگردهاي تقويتي تكيه گاهي اي كه در ستون جا نميشوند، از تير حذف ميگردند. بعضا براي اينگونه ابتكارات راه حل افزايش تعداد ميلگرد يا سطح مقطع معادل! ارائه ميشود كه با حداكثر مجاز سطح مقطع فولاد متناقض است.
ديافراگ صلب سقف كه مبناي تحليل سازه و رفتار لرزه ايست ، با استفاده از بلوكهاي پلاستوفوم غير استاندارد با چگالي در حد ! %۰۴حداقل مجاز غير مسلح اجرا ميشود. اين امر ناشي از عدم استفاده از مش جوش شده و فاصله نگهدار كف پهن براي تسليح دال رويه سقف ها ميباشد. و در عمل به جاي مش و ميلگرد شاخه ، صرفا كلاف ساده را روي سقف باز و پخش ميكنند كه علاوه بر چسبيئن به فوم ، بداخل آن نيز براحتي فرورفته و بتن را مسلح نمي نمايد.
افزايش وزن ، %۱۴كاهش مقاومت ، %۰۴افزايش زلزله ، %۱۴همه چيز سنگين تر و نامقاومتر شده و از شكل پذيري بالا و عايق صوت و حرارت هم خبري نيست. پول برق و گاز را كه سازنده نميده. چون مصالح مطمئن كمي گرانتر از مصالح نامطمئن هستند و اجباري به استفاده آنها نيست و توليد كننده آن كافي نيست و همين تعداد كمي هم كه هستند كار ندارند، با وجوديكه مجموع گسترده اي از عوامل بالادستي در اين امر خطير قصور تاريخي دارند بعلت رسمي بودن نهادها نهايتاً فرافكني را به سمت ضعيف ترين لايه و كسي كه تا اينجا غايب بود يعني مهندس ناظر سوق ميدهند.گو اينكه ناظر با نگاه كردن ( نظر- نظارت )…. ميتواند از كنترل كيفي توليد محصولات و مواد اوليه در كارخانه جات، تا نقش آموزش پرسنل اجرايي در همه سطوح لازمه- تكنسين و كارگر فني و …- و نيز بهره گيري از ابزار و تجهيزاتي كه به كفايت و كمال وجود ندارد واز آنها استفاده نميشود ، همه و همه را خلق كرده و نواقص ديگران را جبران نمايد.

………………………………………………………………………………………

برای مشاهده هر کدام از موارد زیر کافیست روی عنوان موردنظر کلیک کنید.

جهت مشاهده رساله و مطالعات بیشتر به صورت رایگان  اینجا را کلیک کنید.

جهت مشاهده و دانلود رایگان مقالات معماری اینجا را کلیک کنید.

جهت مشاهده نقشه و پلان های معماری به صورت رایگان  اینجا را کلیک کنید.

جهت یادگیری اتوکد در  معماری به صورت رایگان  اینجا را کلیک کنید.

جهت یادگیری فتوشاپ در  معماری به صورت رایگان  اینجا را کلیک کنید.

جهت یادگیری تری دی مکس در  معماری به صورت رایگان  اینجا را کلیک کنید.

جهت یادگیری وی ری  در  معماری به صورت رایگان  اینجا را کلیک کنید.

جهت یادگیری راندو به صورت رایگان و مشاهده نمونه های موردی اینجا را کلیک کنید.

جهت یادگیری نحوه محوطه سازی در معماری و مشاهده نمونه های موردی اینجا را کلیک کنید.

برای هرچه بهتر شدن مطالب سایت ما را از دیدگاه سازنده خود آگاه سازید.

مطلب پیشنهادی

ساختمانی با نمای متحرک

نمای جالب و متحرک ساختمانی جدید در شانگهای عنوان پروژه : ساختمان مرکز مالی شانگهای محل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com