خانه / پاورپوینت / پروژه روستا ۲ امام ده رشت لاهیجان

پروژه روستا ۲ امام ده رشت لاهیجان

پروژه روستا ۲ امام ده رشت لاهیجان

عنوان پروژه : امام ده رشت لاهیجان

فایل ذخیره شده: در قالب پاورپونت و در ۵۲ اسلاید

حجم فایل: ۵٫۷۸ MB

در این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری (کدیار) ، به تشریح  پروژه روستا ۲ اما ده رشت لاهیجان در قالب پاورپونت و در ۵۲ اسلاید زیبا  می پردازیم ،لذا قبل از بیان سرفصل های این پروژه به بررسی نقاط ضعف و قدرت این روستا به صورت مختصروار اشاره میکنیم. با ما همراه باشید.

   به نظر می رسد که نقاط ضعف و قدرت در این راستا به دلیل موقعیت َجغرافیایی و قرار گرفتن آن در سواحل خزر  نمود انسانی پیدا کند. زیرا بنا به تعریف روستا جایی است که در ان فعالیتهای تولیدی صورت می گرد نه مصرفی و همه چیز به انسانی بستگی دارد که در موقعیت یک فرد روستایی قرار گرفته و بنا به ضرورت باید ایجاد معیشت کند و از آن نان و روزی کسب کرده ادامه حیات بدهد و ادامه حیات دیگران که به او وابسته هستند را میسر سازد.

بنابراین نظرتان را به نقاط ضعف و قدرتی حاصل از بشری معطوف می دارم که در این مکان ساکن اند البته این تنها بنا به نظر شخصی می باشد که از دریافتهای شخصی ام از این روستا حاصل شده است:  از ابتدای ورودم به این روستا با منظره ای از درختان صنوبر و تبریزی مواجه شدم. این منظره یکی از همراهان همیشگی شما می باشند. و شما را تنها نخواهند گذاشت. این درختان بخش عمده ای از این نواحی را پوشانده اند. به دلیل مساعد بودن زمین و نیز نیاز به رسیدگی کمتر و کم زحمت بودن و سود نسبتاً مناسب آن اکثر اهالی زمینهای مزروعی خود را به این نهالستانها تبدیل کرده اند.

با آنکه میزان تولید چوب در این منطقه زیاد می باشد با کمال تعجب متوجه می شویم واحدهای بهربرداری از چوب اندک اند. بام خانه های جدید ساخت به صورت تاسف باری ( همانند کلاهی که بر سر زیادی کند و گشاد باشد ) با خرپاهای ناهمگون و بی قواره چوبی بر سر بلوکها روی هم چیره شده زیادی می نماید. که نشان گر بی اعتنایی و بی مسئولیتی استاد و بنایی است که این دیوارها را کنار هم قرار داد و برای خالی نبودن عریضه روی آن را یک کلاه گذاشته اند آن هم گشاد.

وجود چوب در دسترس به نظر می رسد که بتواند پایه گذار صنعتی سودآور باشد. بدین طریق اگر اهالی بتوانند واحدهای بهره برداری از چوب را ایجاد کنند خود عامل توسعه روستا خواهد شد و با این کار سنتی نیز حفظ شده است. کمبود واحدهای بهره برداری از چوب با وجود معدن چوب به نظرم بزرگترین کمبود برای این روستا می باشد….

فهرست مطالب :

وجه تسميه

تقسيمات جغرافيايي

زبان رايج

اطلاعات جمعيتي

اقليم و اب وهوا

تراكم

معيشت

امكانات

شبكه هاي دسترسي اصلي روستا

معماري روستا

  • معماري قديم
  • معماري جديد

معماري قديم

معماري جديد

نمونه پلان خانه های روستا

جزئیات پی و اتصال پی به کف

جزئیات اجرای کف ایوان و اتصال به زمین

جزئیات دیوار و اتصال دیوار به سقف

جزئیات اتصال ستون

نحوه مديريت روستا

بررسی نقاط ضعف و قدرت

جهت دانلود پروژه  اینجا کلیک کنید.

ارسال به دوستان در تلگرام

نگارخانه:(با کلیک بر روی عکس مورد نظر با جزئیات بیشتر مشاهده کنید)


_____________________________________________

مطلب پیشنهادی

دانلود پاورپوینت شناخت انواع آجر، ابعاد و موارد استفاده آن ( 28 اسلاید )

دانلود پاورپوینت شناخت انواع آجر، ابعاد و موارد استفاده آن ( ۲۸ اسلاید )

دانلود پاورپوینت شناخت انواع آجر، ابعاد و موارد استفاده آن ( ۲۸ اسلاید ) عنوان …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com