خانه / دکوراسیون/طراحی / زیباترین پارکهای شهری دنیا

زیباترین پارکهای شهری دنیا

به گزارش ایسنا، برای ساکنان شهرها و حتی گردشگران پارک‌های شهری حکم حیاط مشترک یک خانه را دارد. در واقع اوج اهمیت پارک‌های شهری این است که به افراد اجازه می‌دهد از فضای پرمشغله و ساختمان‌های خشک و بی‌روح متعدد در زندگی‌شان دور شوند.
به گزارش سایت اینترنتی تراول، در حقیقت در یک شهر شلوغ و پررفت‌وآمد، فضای پارک فرصتی برای پناه بردن به آرامش است و در عین حال انتخاب درختان مناسب برای طراحی پارک‌های شهری می‌تواند تداعی‌کننده یک نقاشی زیبا باشد. در این مقاله زیباترین پارک‌های شهری جهان معرفی شده‌اند که عبارتند از:

پارک گویل بارسلونا

در طراحی این پارک از آلاچیق‌هایی استفاده شده که یادآور خانه‌هایی به شکل کیک زنجبیلی است و فواره‌های کاشی‌کاری‌شده، خوش‌آمدگوی بازدیدکنندگان آن هستند.
این پارک در بالای تپه‌ای تراس‌بندی شده قرار گرفته که بازدیدکنندگان با عبور از مسیری جنگلی می‌توانند نظاره‌گر چشم‌انداز شهر باشند.

پارک استنلی در ونکوور کانادا

فضای خوش آب و هوای پارک استنلی به طور کامل با آب احاطه شده که دارای چشم‌اندازی از افق و درختان سرو لبنانی، صنوبر و شوکران است.

پارک کیوکن‌هوف در هلند

برای بازدید از پارک کیوکن‌هوف تنظیم وقت مهمترین نکته است. در این پارک تنها هشت آخر هفته در سال که بین اواسط ماه مارس و ماه مه می‌شود برای بازدید بسیار مناسب و لذت‌بخش است زیرا در طراحی آن از بیش از هفت میلیون لاله، سنبل و نرگس استفاده می‌شود.

پارک شهر در نیواورلئان

این پارک بزرگترین مجموعه از بلوط‌های بالغی است که عمر برخی از آنها بیش از ۶۰۰ سال تخمین‌زده شده است. اگرچه این پارک به دلیل طوفان کاترینا آسیب‌دیده اما هنوز فضایی دلچسب و فرح‌بخش برای دورهم جمع شدن دارد.

پارک گلدن گیت در سان فرانسیسکو

این پارک در دهه ۱۸۷۰ میلادی از بیش از ۴۰۴ هکتار تپه‌های شنی ساخته شده که سالانه میزبان ۱۳ میلیون بازدیدکننده است.

پارک نامبا در اوساکای ژاپن

این پارک که در سال ۲۰۰۳ میلادی افتتاح شد هشت سطح یک برج اداری ۳۰ طبقه و فروشگاه را دربرمی‌گیرد. محوطه این پارک دارای تراس‌ها، گذرگاه‌های مرکزی باریک، باغچه‌های گیاهی و آبشار است.

پارک جنگلی در سنت لوئیس

این پارک که محل میزبانی المپیک تابستانی ۱۹۰۴ و نمایشگاه جهانی بوده، اکنون شامل یک باغ وحش، موزه هنری و تاریخی و یک مرکز علمی است.

پارک ایبیراپوئرا در سائوپائلوی برزیل

طراحی این پارک توسط «اسکار نیمایر» یکی از معروف‌ترین معمارهای برزیلی با همکاری «روبرتو بورل مارکس» معمار مناظر طبیعی انجام شده است.

باغ انگلیسی در مونیخ

مقامات شهر مونیخ در دهه ۱۷۹۰ میلادی، ۳۶۴ هکتار فضا برای ساخت این پارک که یکی از بزرگترین فضاهای سبز شهری در اروپا است، اختصاص دادند.

پارک بالبوآ در سن‌دی‌گو

این پارک علاوه بر فضای سبز شامل یک باغ وحش و ۱۵ موزه است.

مطلب پیشنهادی

ساختمانی با نمای متحرک

نمای جالب و متحرک ساختمانی جدید در شانگهای عنوان پروژه : ساختمان مرکز مالی شانگهای محل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com