خانه / آموزش نرم افزار / آموزش import کردن به زبان فارسی / آموزش import کردن به زبان فارسی

آموزش import کردن به زبان فارسی

آموزش import کردن به زبان فارسی

www-cadyar-gif

 

وارد کردن فایل از  AutoCAD

how to import AutoCAD 2014

روش اول: اصولا این روش در مورد نحوه پاک کردن فایل های اتوکد قبل از وارد کردن آنها داخل تری دی مکس هست.تا اینکه بتوانید از آنها به عنوان مرجع یا برای مدلسازی در تری دی مکس، استفاده کنیم.تمام فایل اتوکد مان را از چیزهایی که نمیخواهیم پاک میکنیم.مثلا نقشه های تاسیسات، برق، نقشه سازه و … همچنین تمام فایل های مرجع(XREF) را پاک کنید.بعضی وقت ها فایل های blocks در نقشه ما وجود دارد.میتوانید انها را explode کنید یا از دستور(Convert blocks to groups) استفاده کنید.  برای هر شی ای خط جداگانه بکشید.تری دی مکس، نقشه شما را به عنوان خطوط جداگانه وارد(import) میکند.البته گزینه هایی برای  نوع دسته بندی خط ها بر اساس رنگ، شی، لایه بندی و … دارد که انتخاب آن به انتخاب خود شما است. – در این آموزش ما گزینه ترکیب کردن آبجکت ها بر اساس لایه (Combine Objects by Layer) را انتخاب میکنیم.مانند تصویر زیر:

– تمام خطوط وارد شده را Freeze میکنیم و خط هایی را که بعدا آنها را با (Extrude modifier) ارتفاع میدهیم را ترسیم میکنیم.

importwww-cadyar-com-12

 

روش دوماین روش بیشتر بر اساس تعامل فایل های مکس و اتوکد هست.یعنی وقتی فایلی را در اتوکد تغییر میدهید، مکس آن تغییر را به صورت اتوماتیک، اعمال میکن. – سعی کنید همه Polyline بسته باشند. در اغلب نقشه های CAD، پولی گان ها بسته نیستند یا فقط روی هم افتاده اند.چک کنید که حتما بسته باشند یا مجددا آنها را ترسیم کنید. در قسمت آپشن های پولیگان (Polyline options) گزینه ضخامت (Thickness) وجود دارد که نه تنها شما را قادر میکنید که یک شی ۳بعدی بکشید، بلکه به صورت اتوماتیک در ۳DS Max آپدیت میشود. – گزینه Thickness دقیقا مانند اکسترود عمل میکند و میتوانید مقادیر مثبت یا منفی برای آن وارد کنید.

importwww-cadyar-com-22

importwww-cadyar-com-11

– حالا فایل اتوکد ما حاظر است که وارد محیط تری دی مکس، شود. – در محیط مکس، از منوی فایل، گزینه File Link Manager را انتخاب کنید.

importwww-cadyar-com-15importwww-cadyar-com-27

importwww-cadyar-com-3

قسمت File Link Manager میتوانید گزینهای لینک اتوکد را تنظیم کنید.

همان طور که می بینید، میتوانید به پولیگانها بگوییم که ضخامت (thickness) داشته باشند.دقیقا مانند این که ویرایشگر extruded به آن اعمال کرده باشیم.

importwww-cadyar-com-21

حالا بیایید مقادیر مختلفی را برای ضخامت پولیگان ها وارد کنیم،ورتکس های دیوار را جابه جا کنیم و فایل های اتوکد را دوباره وارد مکس کنیم(reload).importwww-cadyar-com-2

وارد کردن فایل از Revit Architecture:

how to import Revit ۲۰۱۴

خوب در این قسمت از آموزش نحوه وارد کردن فایل های رویت را در تری دی مکس، آموزش میدهیم.البته تفاوت زیادی بین و Revit 3DS Max وجود دارد.

روش اول: – از منوی فایل گزینه Export و زیر شاخه FileExportCAD Format را انتخاب کنید.

importwww-cadyar-com-26

importwww-cadyar-com-17

روش دوم: – File linking بهترین راه برای آوردن هر فایل اتوکد DWG استفاده از دستور Linking Manager است.

importwww-cadyar-com-6

importwww-cadyar-com-24

اگر فایل مرجع Revit ما، واحد (unit) متفاوتی با فایل مکس ما داشت،میتوانید از گزینه Rescale استفاده کنید.یا مقیاس اش تبدیل و هماهنگ شود.گزینه های استانداری مانند (واحد متریک، سانتی متر،میلیمتر و …) وجود دارند. اگر میخواهید متریال هایی که در رویت استفاده شده اند، در محیط تری دی مکس هم باشند، گزینه Use scene material assignment on Reload را فعال کنید.و اگر میخواهید متریال های جدیدی ساخته و اعمال کنید، این گزینه را غیر فعال رها کنید.

importwww-cadyar-com-18

حالا یک لینک به مدل تری دی مکس، ساخته ایم. لایه و اسم آبجکت ها (layers and object naming) ذخیره خواهند شد.پس همه چیز به خوبی سازماندهی شده است.

importwww-cadyar-com-19

هر وقت که بخواهید میتوانید به قسمت the File Link Manager بروید و فایل اتوکد را آپدیت کنید.اگر متریال جدیدی در ۳DS Max اعمال کنید،متریال ها و دوربین های ۳DS Max باقی خواهند ماند.

هر وقت که بخواهید میتوانید به قسمت the File Link Manager بروید و فایل اتوکد را آپدیت کنید.اگر متریال جدیدی در ۳DS Max اعمال کنید،متریال ها و دوربین های ۳DS Max باقی خواهند ماند.متریال هایی که در رویت اعمال شده اند،نام و مشخصات و کیفیت خود را حفظ خواهند کرد.حالا فایل آماده برای نورپردازی و رندر است.

……………………………………………………………………………………………..

جهت مشاهده مطالب زیر کافیست روی آنها کلیک کنید.

  1. آموزش import در تری دی مکس  به زبان فارسی
  2. معرفی امکانات تر دی مکس ۲۰۱۶
  3. آموزش مقدماتی رایگان به صورت گام گام تر دی مکس۲۰۱۶
  4. اموزش رایگان نحوه نور پردازی یک نمای داخلی در تر ی دی مکس 
  5. آموزش رایگان رندر گیری یک نمای داخلی به صورت حرفه ای در تر دی مکس

جهت هر چه بهتر شدن مطالب سایت ما را از دیدگاه سازنده خود آگاه سازید.

مطلب پیشنهادی

پروژه نهایی فرهنگسرا

پروژه نهایی یک فرهنگسرای بسیار زیبا با فرمت dwg2004 برای شما معمار دوستان آماده گردیده …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com