خانه / پلان/ رساله / رساله طراحی موزه آثار خطی و ادب پارسی همراه با نقشه

رساله طراحی موزه آثار خطی و ادب پارسی همراه با نقشه

رساله طراحی موزه آثار خطی و ادب پارسی همراه با نقشه

عنوان رساله : رساله طراحی موزه آثار خطی و ادب پارسی

فایل ذخیره شده : رساله در قالب ورد و در ۲۱۷ صفحه

همراه با نقشه های معماری در قالب اتوکد (dwg 2004)

رندر های نهای با کیفیت در قالب jpg

حجم فایل:  ۵۴ MB

در این پست از بزرگترین سایت تخصصی معماری (کدیار) ، به تشریح  رساله طراحی موزه آثار خطی و ادب پارسی همراه با نقشه در قالب ورد و در ۲۱۷ صفحه  می پردازیم ،لذا قبل از بیان سرفصل های این رساله , به ضرورت و اهمیت موضوع تعریف و تاریخچه دانش موزه داری به صورت مختصروار اشاره میکنیم. با ما همراه باشید.

تمامی کارهایی که منجر به تاسیس و راه اندازی یک موزه می گردد به طور کلی موزه داری نام دارد. دانش موزه داری در عمل دارای دو بخش است که در واقع مکمل یکدیگرند، یکی گردآوری و نگهداری مجموعه و دیگری بهره بردای از آن. پیشینه دانش موزه داری به معنای امروزی آن به دو قرن پیش باز می گردد. در قرن ۱۸ در اروپا مجموعه داران بیش از پیش به مطالعه علمی علوم و کاربرد می پرداختند، ولی بی شک اقدام گاسپر. اف. نایکل نقطه عطف مطالعات و طبقه بندی مجموعه هاست.
نامبرده بازرگان ثروتمند ساکن شهر هامبورگ بود که به مشاورین پژوهشگر و با ذوق خود ماموریت داده بود قابل ترین و کارآمدترین اشیاء زندگی طبیعی، علمی و هنری زمان را گردآوری کنند و آنها را با بهترین شیوه ها طبقه بندی کرده، برای نگهداری آنها با روش های علمی اقدام نمایند. حاصل این پژوهش به صورت یک جزوه مبانی یا دستورالعمل برای استفاده مجموعه داران در سال ۱۷۲۷ م . منتشر گردید. جزوه را «میوزیوگرافیا» که واژه ای است لاتین مرکب از دو بخش «موزه» و «گرافیا» به معنای نگارش، نام نهادند، تلفظ این واژه در زبان فرانسه «موزه اوگرافی» است.
مرحله دوم کار مطالعه و تدوین آثار را دانشمندی به نام گینو و اعضای دایره المعارف فرانسه انجام دادند. این گروه در راه سازماندهی دانش های موجود حرکت قدرتمندی را آغاز کرد. بخشی از آن از طریق مطالعه مجموعه ها انجام گرفت و به دنبال آن کتابها چندی درباره طبقه بندی و تنظیم گروه گسترده ای از اشیاء منتشر شد.
تا پایان جنگ جهانی دوم در اکثر کشورهای اروپایی از واژه «موزه اوگرافی» برای بیان امور کلی مربوط به موزه استفاده می شد، ولی پس از جنگ جهانی دوم فرانسه نیز به پیروی از یک اندیشه وحدت علمی، از کشورهای انگلیسی زبان پیروی کرد و از آن پس «موزه اولوژی» را به کاربرد که به هر حال دارای مفهومی وسیعتری است.

فهرست مطالب :

فصل اول

۱-۱-۱-مقدمه

۱-۱-۲- شناخت موضوع

۱-۱-۳ مروری بر پیشینه تحقیق

۱-۱-۴ هدف

۱-۲-۱ تاریخچه موزه

۱-۲-۲ تاریخچه موزه در جهان

۱-۲-۳ تاریخچه موزه در ایران

۱-۲-۳-۱-موزه همایونی

۱-۲-۳-۲-موزه ملی

۱-۲-۳-۳-موزه دانشکده افسری

۱-۲-۳-۴-موزه هنر و صنایع

۱-۲-۳-۵ موزه مردم شناسی تهران

۱-۲-۳-۶ موزه های بقاع متبرکه

۱-۲-۳-۷ موزه ایران باستان

۱-۲-۳-۸ دیگر موزه ای باستان شناسی و هنر

۱-۲-۳-۹ موزه های مراکز استان

فصل دوم 

۲-۱ تعریف و انواع موزه ها

۲-۱-۱ مقدمه

۲-۲ تعاریف

۲-۲-۱ریشه یابی واژه موزه

۲-۲-۲- تعریف واژه موزه

۲-۲-۳ تعریف یونسکو از موزه

۲-۲-۴ تعریف و تاریخچه دانش موزه داری

۲-۳ طبقه بندی و انواع موزه ها

۲-۳-۱موزه تاریخی

۲-۳-۲ موزه های باستان شناسی

۲-۳-۲ موزه های اماکن باستانی

فصل سوم : نمونه موردی اصلی از موزه های معرفی شده

۳-۱-۱ موزه بیروت

۳-۱-۲ موزه های انسان شناسی (مردم شناسی )

۳-۱-۳ موزه اثار تاریخی – فرهنگی و مرکز دایرالمعارف انسان شناسی و خطی دکتر محفوظی

۳-۱-۳-۲ موزه دکتر محفوظی

۳-۱-۴ موسسه پژوهشی ابن سینا

۳-۱-۵ دایره المارف انسان شناسی

۳-۱-۶ دپارتمان انسان شناسی از منظر اسلام

۳-۲-۱- محور اول

۳-۲-۲ محور دوم  تفاوت های انسانی

۳-۲—۳ محور سوم ساحات وجودی ادمی

۳-۲-۴ محور چهارم ارزشهای انسانی

۳-۲-۵ محور پنجم تاثیر انسان شناسی

۳-۴-۱ موزه نسخ خطی و اثار فرهنگی دکتر محفوظی

۳-۴-۲ موزه کتابت و کتاب ارایی

۳-۴-۳ تعدادی از خوشنویسی های دکتر محفوظی

۳-۴-۱-۱ ساختمان اول دکتر محفوظی

۳-۴-۱-۲ ساختمان دوم موزه دکتر محفوظی

۳-۵-۵- موزه هنر های معاصر تهران

۳-۶-۱ معماری موزه

۳-۶-۲ امکانات موزه

۳-۶-۳ اثار هنری استفاده شده در بنا

۳-۶-۴ مکان موزه هنر های معاصر  تهران

۳-۶-۵ تحلیل بنا

فصل چهارم: اشنایی با تعدادی موزه و مجموعه های انها و معرفی نمونه هایی از هنرمندان

۴-۱-۱موزه های هنری

۴ -۱ -۱ موزه های علمی

۴-۱ -۲ موزه های علوم طبیعی

۴-۱-۳ موزه های تخصصی

۴-۱-۴موزه های علوم و فنون

۴-۱-۵ موزه های علوم کاربردی

۴ -۲ اشنایی با موزه های برتر دنیا

۴-۲-۱ موزه لوور پاریس

۴-۲-۲ موزه بریتانیا

۴-۲-۳موزه ملی مصر

۴-۲-۴ موزه واتیکان

۴-۳ معرفی نمونه هایی از هنرمندان در عرصه ادب

۴-۳-۱ فتح الله شیرازی

۴-۳-۲ عبد المجید طالقانی

۴-۳-۳ میر علی هروی

۴-۳-۴ حسن شاملو

۴-۳-۵ احمد نیریزی

فصل پنجم : ظوابط طراحی  برنامه فیزیکی و روابط فضاها

۵-۱-۱کاربرد موزه ها و گالری ها

۵-۱-۲ استاندارد ها و ظوابط طراحی

۵-۱-۳جانمایی سایت موزه

۵-۱-۴ فضای ورودی

۵-۱-۵ سالن های نمایش

۵-۱-۶ گالری ها یا تالار نمایش

۵-۱-۷ گردش و مسیر حرکت

۵-۱-۸ نور در سالن

۵-۲-۱ نور طبیعی

۵-۲-۲ نور الکتریکی

۵-۳-۱ دیواره و کفپوش ها

۵-۳-۲تالار های نمایشگاه موقت

۵-۳-۳انبار و مخازن

۵-۳-۴ کارگاه

۵-۳-۵ آزمایشگاه

۵-۳-۶ فضاهای اموزشی

۵-۳-۷ کتابخانه و مراکزاسناد

۵-۳-۸ سالن اجتماعات

۵-۴فضاهای جانبی

۵-۴-۱ کافی تریا و رستوران

۵-۴-۲ بخش امور اداری

۵-۵ فضای خدمات  وتاسیساتی موزه

۵-۵-۱ سیستم برق

۵-۵-۲-سیستم تهویه

۵-۵-۳ ضوابط امنیتی

۵-۵-۴ مقابله با سرقت

۵-۵-۵ مقابله با اتش سوزی

۵-۵-۶ ضوابط مربوط به محافظت محیطی

۵-۵-۷ صدمات ناشی از نور

۵-۵-۸ ضوابط امنیتی علیه دیگر خطرات

فصل ششم : شناخت بستر طرح و اقلیم سایت

۶-۱ موقعیت استان فارس در کشور

۶-۱-۱فارس و استان های همجوار

۶-۱-۲ موقعیت

۶-۱-۳ اقلیم و اب و هوای شیراز

۶-۱-۴ دما

۶-۱-۵ تعداد ساعت های افتابی

۶-۱-۶-بارش

۶-۱-۷ رطوبت نسبی

۶-۱-۸ باد

فصل هفتم : تجزیه و تحلیل سایت

۷-۱ تجزیه و تحلیل سایت

فصل هشتم: برنامه فیزیکی پروژه

فصل نهم : ایده طرح 

۹-۱ ایده طرح

فصل دهم : بررسی سازه پروژه

۱۰-۲ سازه های فضا کار

۱۰-۳ سازه های پیش تنیده

۱۰-۴ مزایای معماری

۱۰-۵ مزایای سازه ای

۱۰-۶ مزایای اقتصادی

۱۰-۷ صرفه اقتصادی

فصل یازدهم : نقشه ها

فصل دوازدهم : ۳D و رندرهای نهایی

منابع و ماخذ

جهت مشاهده قسمتی از مطالب اینجا کلیک کنید.

جهت دانلود پروژه  اینجا کلیک کنید.

ارسال به دوستان در تلگرام

نگارخانه:(با کلیک بر روی عکس مورد نظر با جزئیات بیشتر مشاهده کنید)

_____________________________________________

مطلب پیشنهادی

مطالعات خانه ای برای اقامتگاه کودکان بی سرپرست

مطالعات خانه ای برای اقامتگاه کودکان بی سرپرست عنوان رساله : مطالعات خانه ای برای …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.

Powered by themekiller.com